İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden

Ulaşımın Yıldızı Havalimanları

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı verilerine göre, ulaştırma sisteminin en önemli dişlilerinden biri olan havacılıkta 2003’ten bu yana sektörün gelişmesi için köklü adımlar atıldı. Bütçe dışında alternatif finans ve yatırım kaynaklarıyla gerçekleştirilen kamu-özel iş birliği çerçevesinde hayata geçirilen projelerle özel sektörün sivil havacılıkta önü açıldı. Seyahat maliyetlerinde düşüş yaşanırken, havayolunun “halkın yolu” olması sağlandı.

Aktif havalimanı sayısı 55’e çıkan yurt içi uçuş ağına, gelecek dönemde Yozgat, Rize-Artvin, Bayburt-Gümüşhane (Salyazı), Niğde-Aksaray, Karaman,  İzmir Çeşme Alaçatı ve Batı Antalya havalimanlarının eklenmesi planlanıyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu: Avrupa Havalimanlarında Birincilik Türkiye’nin Oldu

Bakan Karaismailoğlu, pandemi sürecinde havalimanlarımızda yaklaşık 73 milyon yolcuya hizmet verildiğini açıkladı.

Karaismailoğlu, “Türkiye’de ilk COVID-19 vakasının görüldüğü günden,  15 Nisan 2021 tarihine kadar havalimanlarında yaklaşık 73 milyon yolcuya hizmet verildi. Aldığımız önlemler sayesinde Pandemi süreci başarılı bir şekilde yönetildi. Avrupa havalimanları yolcu sayısı ve uçak trafiği sıralamasında İstanbul Havalimanı ve Türk Hava Yolları birinciliği kimseye bırakmadı. Havalimanlarımız dünya devletlerini geride bıraktı. Türk Hava Yollarının başarıları milletimizi gururlandırdı” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü aldığı önlemlerle pandemi sürecini başarıyla yönetti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Koronavirüs (COVID-19) salgınının tüm dünyada havacılık sektöründe durgunluğa neden olduğu belirtirken; Türkiye’nin bu konuda başarılı bir performans sergilediğini kaydetti.

“Pandemi döneminde 73 milyon yolcuya hizmet verildi”

Türkiye’de ilk COVID-19 vakasının görüldüğü günden,  15 Nisan 2021 tarihine kadar havalimanlarında yaklaşık 73 milyon yolcuya hizmet verildiği bilgisini aktaran Bakan Karaismailoğlu, “15 Nisan’a kadar iç hatta 46 milyon 554 bin 405 yolcu,  dış hatta 26 milyon 269 bin 303 yolcu olmak üzere toplamda 72 milyon 823 bin 708 yolcu hava yolunu tercih etti.  Aynı dönemde havalimanlarında iç hatta 578 bin 159, dış hatta 256 bin 376, toplamda ise 834 bin 535 uçak trafiği gerçekleşti”  diye konuştu.

“DHMİ Hava Trafik Merkezi Avrupa’da birinci sırada yer aldı”

Bakan Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü’nün aldığı önlemlerle pandemi sürecini başarıyla yönettiğini belirtirken; havalimanlarımızın dünya devlerini geride bırakarak aldığı birinciliklerin, küresel havacılık otoritelerinin raporlarına da yansıdığı bilgisini paylaştı.

Bakan Karaismailoğlu, “Avrupa havalimanları yolcu sayısı ve uçak trafiği sıralamasında birinciliği kimseye bırakmayan İstanbul Havalimanı ve Türk Hava Yollarının başarıları milletimizi gururlandırdı. Kuruluşumuz, havalimanlarındaki üstün performansına hava trafik yönetimindeki başarısını da ekledi. Devlet Hava Meydanları İşletmesi Hava Trafik Merkezi, 2021’in ilk çeyreğinde Avrupa’nın önde gelen Hava Trafik Kontrol Merkezlerini geride bırakarak birinci sırada yer aldı” dedi.

Karaismailoğlu, “2003 yılında 2 merkezle 26 noktaya yapılan iç hat uçuşlarımız, bugün 7 merkezden 56 noktaya gerçekleştiriliyor. Çukurova, Tokat, Rize-Artvin, Bayburt-Gümüşhane ve Yozgat havalimanlarımız tamamlandığında aktif havalimanı sayımız 59’a çıkacaktır. 2003-2020 yılları arasında havacılık sektörüne 88,5 milyar TL yatırım yaptık”

“5 yeni havalimanı projemiz tamamlandığında, havadaki gücümüz daha da artacak”

“Hava yollarımız bizim için her daim stratejik bir alan olacaktır. Önemli yatırımlar yaparak 2003’te 26 olan aktif havalimanı sayımızı son 18 yılda 56’ya çıkarmamız da bunun bir göstergesi. Yapımı devam eden 5 yeni havalimanı projemiz tamamlandığında havadaki gücümüz daha da artacaktır.” ifadelerini kullanan Karaismailoğlu, havalimanı inşa ettikleri her şehrin ekonomik açıdan canlandığını, daha fazla yatırım çektiğini, yeni iş olanaklarına kavuştuğunu gördüklerini bildirdi.

Karaismailoğlu, Türkiye’nin büyük bir ekonomi olmasında havalimanlarının önemi unutulmaması gerektiğine işaret ederek “Sayın Cumhurbaşkanımızın vizyonu ve geleceğe ilişkin hedefleri; bizleri, sadece hava yolları alanında değil tüm ulaşım ve altyapı projeleri alanında iddialı adımlar, dev projeler için her daim cesaretlendirmektedir. Bakanlık olarak, kendilerinin önderliğinde yapacağımız projeleri, atacağımız adımları ve ülkemize katmak istediklerimizi, “Milli Ulaşım ve Altyapı Politikaları” başlığı altında bir araya getiriyoruz.” şeklinde konuştu.

Türkiye’nin dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olması yolunda ihtiyaçları tespit ettiklerini dile getiren Karaismailoğlu, ülkenin bütünsel kalkınmasına ulaşım ve haberleşme ile ne gibi katkılar sunabileceklerini belirlemeye çalıştıklarını aktardı. Karaismailoğlu, büyük hedefleri bulunduğunu belirterek şunları kaydetti:

“Ülkemizi bölgesinde lojistik bir süper güç haline getirmek, memleketin her karış toprağını dünyayla bağlamak, çağa uygun, akıllı, dijitalleşmesini tamamlamış eksiksiz bir ulaşım ve haberleşme altyapısı kurmak hedeflerimiz. Zira, çağın gereklerine uygun bir ulaşım ve altyapı sistemi Türkiye’nin dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olabilmesi için çok önemli ve daha da önemlisi, güçlü bir milli ekonomi, milli bağımsızlığımızın en önemli dayanağı. Hedefimiz şanlı bayrağımız altında, mutlu, huzurlu, müreffeh bir geleceğe yürümek. Ülkemizi ulaşım ve haberleşmede çok daha iyi yerlere getirmek için ‘Durmak yok, yola devam.’ diyoruz.”

“Malatya Havalimanı’nın Yıllık Yolcu Kapasitesini 2,5 Milyon Yolcuya Çıkaracağız”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Malatya Havalimanı Yeni Terminal Binası Temel Atma törenine katıldı.  Karaismailoğlu, “Yıllık yolcu kapasitesini 1 milyon 200 bin yolcudan 2,5 milyon yolcuya çıkaracağız. Malatya havayolu taşımacılığı ve trafiğinde çok daha önemli bir konum üstlenecek. Malatya’ya gelen yerli ve yabancı ziyaretçi sayısında artış sağlayarak bölge turizminin gelişmesine katkı sağlayacak ve ticaret faaliyetlerini daha da hareketlendirecek” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bir dizi ziyaret ve incelemede bulunmak için Malatya’ya geldi. Malatya Havalimanı Yeni Terminal Binası Temel Atma törenine katılan Karaismailoğlu, burada yaptığı konuşmada Malatya’da 1 milyon 200 bin olan yıllık yolcu kapasitesini 2,5 milyon yolcuya çıkaracaklarını aktardı.

Türkiye Ulaşımda Süper Güç Haline Geldi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Türkiye’nin dünyanın en büyük ekonomileri arasına girmesi hedefi doğrultusunda, dev projelerimizi bir bir hayata geçirdiklerini ifade eden Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’nin bugün ulaşımın her modunda dünya ölçeğinde altyapı projelerini hayata geçirerek, dünyada ve bölgesinde bir lojistik süper güç haline geldiğini bildirdi.

Karaismailoğlu, şunları söyledi: “Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatlarıyla 2003 yılında başlayan havayolu yatırımları, bu alanda tüm Türkiye de olduğu gibi Malatya’da da çok önemli gelişmeleri beraberinde getirdi. 2003 yılında 89 bin olan havayolu yolcu sayısı 2019 yılında 750 bine yükseldi. 2020 yılında korona virüs salgınına rağmen 478 bin 546’ya ulaştı. Malatya son 19 yılda çok önemli gelişmeler kaydetti. Ekonomisi büyüdü, refahı arttı ve daha fazlasına ihtiyaç duydu.”        

Yolcu hizmetinde istenilen hizmet kalitesine ulaşılabilmesi için günümüz şartlarına uygun Malatya’ya yakışan yeni bir terminal binasının inşasına karar verdiklerini aktaran Bakan Karaismailoğlu, açıklamalarına şu şekilde devam etti:

“Malatya’ya 9 bin 625 metrekare olan mevcut terminal binasının yanına 26 bin 765 metrekare büyüklüğünde yeni bir terminal binası kazandıracağız. Yıllık yolcu kapasitesini 1 milyon 200 bin yolcudan 2,5 milyon yolcuya çıkaracağız. Sadece terminal binası yapmakla kalmayacak; 2 bin 495 metrekare büyüklüğünde Isı ve Güç Merkezi Binası, 112 metrekare Apron Bariyer Binası, Havalimanı Giriş Nizamiye Binası, Havalimanı İç Bağlantı Yolları, 301 araçlık otopark, arıtma tesisi ve 48 bin 900 metrekarelik Apron ve Yer Hizmetleri Araç Sahası’nı da inşa edeceğiz. 7. Ana Jet Üs Komutanlığına ait; Akaryakıt Hizmetleri Takım Komutanlığı Binası ve Nizamiye Binası da yapacağız.” Bakan Karaismailoğlu, Malatya ziyareti kapsamında Malatya Çevre Yolu Şantiyesini de ziyaret edip, brifing aldı. Karaismailoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da video konferans yöntemi ile katılacağı Tohma Köprüsü’nün de açılışını gerçekleştirecek.

DHMİ Genel Müdürü Keskin: Malatya Havacılıkta Daha Önemli Bir Konuma Gelecek

Malatya Havalimanı Yeni Terminal Binası Temel Atma töreninde konuşan Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdür Hüseyin Keskin, hayata geçirilen projelerle Malatya’nın daha önemli bir konuma geleceğini söyledi.

Keskin, “Yüzyıllar boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapan; stratejik önemi, sanayisi ve kültürel değerleri ile her geçen gün yıldızı daha da parlayan bu güzel şehir, yatırım ve hizmetlerle gelecekte daha fazla adından söz ettirecektir. Güçlü sosyo-ekonomik yapısıyla bölgenin önemli bir cazibe merkezi olan şehir, hayata geçirilen projelerle havacılıkta da daha önemli bir konuma gelecektir, buna tüm kalbimle inanıyorum.” dedi.

Havacılığımız Dünya Markası Haline Geldi

Genel Müdür Hüseyin Keskin, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın teşvikleri ile havalimanlarının modern bir çehreye kavuşturulması, yeni havalimanlarımızın dünyadaki rakiplerini imrendirecek nitelikte inşa edilmesi ile havacılığımızın bir dünya markası haline geldiğini belirtti.

Keskin, “Sayın Cumhurbaşkanımızın eşsiz vizyonu, 2023 hedeflerimiz ve Bakanlığımızın üstün gayretleriyle tarihimizin en büyük projeleri ülkemize kazandırılmaya devam ediyor. Yolcularımızın ve Malatya’mızın tüm ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde tasarlanan Malatya Havalimanı Yeni Terminal Binası ve Mütemmimleri Projesi de böyle muhteşem bir eser.” ifadelerini kullandı.

Keskin Malatya Havalimanı Yeni Terminalinin teknolojik altyapısı ve konforu ile yolcularımıza yüksek standartlarda hizmet vereceğini belirterek proje ile ilgili teknik bilgiler verdi:

“Mevcut terminal yılda 1.2 milyon yolcu kapasitesine sahipken, yeni terminalde bu sayı yılda 2.5 milyona ulaşacak. 9.625 M2 olan mevcut İç-Dış Hatlar terminal binası proje kapsamında 3 katına çıkarak 26.765 m2 olacak. Terminal binasında bulunan check-in bankosu sayısı 14’ten 18’e, pasaport bankosu sayısı da 6’dan 12’ye çıkacak. 175 m2 olan CIP alanı 5.5 kat büyüyerek 965 m2; 401 m2 olan VIP bölümü ise 4.5 katına çıkarak 1850 m2 olacak. Mevcut durumda 54.027 m2 olan apronumuz ise proje tamamlandığında 2 katına çıkarılarak 7 olan uçak park sahası 13 uçağa hizmet verebilecek kapasiteye ulaşacaktır. Proje dâhilinde, mevcut 148 araçlık otopark yerine 301 araçlık otopark yapılacak.

Çukurova Havalimanımızın I. Etabını 2022’de Hizmete Açacağız

Bakan Karaismailoğlu, Çukurova Havaalanı Şantiyesini ziyaret ederek; brifing aldı. Karaismailoğlu, “Çukurova Havalimanımızda alt ve üst yapı inşaat çalışmaları titizlikle devam ediyor. Bugüne kadar yüzde 92,3 oranında fiziki gerçekleşme kat edildi. I. Etabı, inşallah 2022’de tamamlayarak, havalimanımızı hizmete açacağız” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bir dizi ziyaret ve incelemede bulunmak için Mersin’e geldi. Çukurova Havaalanı Şantiyesini ziyaret eden ve brifing alan Bakan Karaismailoğlu; I. Etabı, 2022’de tamamlayarak, havalimanını hizmete açmayı planladıkları kaydetti.

“Yüzde 92,3 oranında fiziki gerçekleşme kat edildi”

Çukurova Havalimanında alt ve üst yapı inşaat çalışmalarının titizlikle devam ettiğini belirten Bakan Karaismailoğlu, Havalimanı’nın altyapı inşaatına 2017 yılının başında başlandığını belirtti.   Bugüne kadar yüzde 92,3 oranında fiziki gerçekleşme kat edildiğini kaydeden Karaismailoğlu, yıl sonuna kadar projeyi tamamlamayı planladıklarını söyledi.

Karaismailoğlu, şöyle konuştu: “Projemiz kapsamında; 3500 metre uzunluğunda pist ile aynı uzunlukta paralel taksi yolu yapıyoruz. Yine ayrıca, 30’ar metre uzunluklarında 4 adet yüksek sürat taksi yolu ile aynı uzunluk ve sayıda bağlantı taksi yolu öngörüyoruz. 1000 metreye 243 metre boyunda apron ile birlikte 464 x 120 metre ölçülerinde de özel uçak apron inşa ediyoruz. Havalimanımızın kargo terminal apronu 252×243 metre ebatlarında olacak. İki adet yer hizmetleri araç parkı inşa edilirken projenin çevre tel örgüsü ile birlikte nöbetçi kulübeleri ve çevre güvenlik yolu da yapılacaktır.”

“I. Etabı, inşallah 2022’de tamamlayarak, havalimanımızı hizmete açacağız”

Çukurova Havalimanı’nın üst yapı inşaatlarının yap-işlet-devret yöntemi ile yapıldığını anımsatan Bakan Karaismailoğlu, Kamu özel işbirliği projeleri ile genel bütçenin yanında ilave finans kaynakları bulup; yatırımları arttırarak; hızlandırdıklarını kaydetti.

Karaismailoğlu, “Son 18 yılda bütçemizin yüzde 18’ini KÖİ projeleri ile yaptık. Üst yapı ihalesini 20 Kasım 2020’de gerçekleştirdik. Bütün dünyanın Kovid-19 ile savaştığı adete maske savaşlarının olduğu ortamda ihalemize gösterilen olağan üstü ilgi ülkemize olan güvenin bir eseridir.8 Ocak 2021’de yer teslimi yapılarak çalışmalara start verildi. I. Etap inşaatları için 60 bin metrekarelik İç-Dış Hatlar Terminal Binası, 30 bin metrekarelik kapalı otopark ve viyadük, 6 adet sabit ve hareketli yolcu köprüsü, DHMİ Hizmet Binası, teknik blok ve kontrol kulesi, kaza ve yangın istasyonu, güç merkezi, akaryakıt istasyonu, atık su arıtma tesisi, ısı merkezi ve depolar, uçak yakıt hidrant tesisi ile peyzaj alanları yer alacak. I. Etabı, inşallah 2022’de tamamlayarak, havalimanımızı hizmete açacağız.”

“2 milyon 700 bin adet yolcu garantisi verilmiştir”

Bakan Karaismailoğlu, “Yap işlet devret ihale usulü ile yapılacak üstyapı, terminal ve mütemmim yapılar için görevli şirket toplamda 155 milyon euro yatırım yapacaktır. Bütün kamu özel işbirliği projelerinde olduğu gibi yapım için kamu bütçesinden hiç bir ödeme yapılmayacaktır. Ayrıca İhaleyi Kazanan firma havalimanı inşaası bitirip hizmete aldıktan sonra, işletme süresi boyunca toplam 297 milyon 100 bin euro kira bedelini devletimize ödeyecektir. İşletme süresinin ilk 12 Yılı ile sınırlı kalmak kaydıyla 2 milyon 700 bin adet yolcu garantisi verilmiştir bu da mevcut yolcunun yarısı kadardır.”

Bakan Karaismailoğlu, Mersin ziyareti kapsamında Mersin Valiliğini, Mersin AK Parti İl Başkanlığını ve Akdeniz Belediyesini de ziyaret etti. Mersin Limanı Genişletme Projesi Temel Atma Törenine ve Römorkörlerle Liman Gezisine de katılacak olan Karaismailoğlu, daha sonra Gemi Trafik Hizmetleri Merkezini ve Toroslar Belediyesi ziyaret edecek.

Malatya’nın Havacılık Potansiyeli Tam Anlamıyla Ortaya Çıkacak

Tüm bu yatırımların yaklaşık 195 milyon TL bedelle ihale edildiğini ve yeni terminal binasının 2023 yılının Şubat ayında tamamlanarak hizmete gireceğini ifade eden Keskin, “Projenin hayata geçmesiyle birlikte; Malatya’nın havacılık potansiyeli tam anlamıyla ortaya çıkarılacak, havalimanı yeni haliyle şehrimizin geleceğine ve ekonomik alandaki gelişimine daha fazla katkı sağlayacak. Projeye destek ve himayesini esirgemeyen Bakanlığımıza şükranlarımı sunuyor; mesai arkadaşlarıma ve yüklenici firmaya çalışmalarında başarılar diliyorum. Bu güzel eserin güzide şehrimiz Malatya’mıza, ülkemize, sivil havacılığımıza hayırlı ve uğurlu olmasını yüce Allah’tan niyaz ediyor; hepinizi saygı ile selamlıyorum.” şeklinde konuştu.

Gümüşhane- Bayburt Havalimanı’nda ilk uçuş 2023’te

Gümüşhane’nin Köse ilçesinde yapımı devam eden Gümüşhane-Bayburt Havalimanı’nda altyapı çalışmalarında yüzde 67 seviyesine gelindi. Havalimanında, alt ve üst yapı çalışmalarının da tamamlanmasıyla ilk uçuşların 2023 yılında yapılması hedefleniyor. Pist uzunluğunun 3 kilometre, genişliğinin de 60 metre olması ve 2 milyon yolcuya hizmet verilmesi beklenen havalimanı; özellikle sahil şeridinde hava şartları nedeniyle iniş yapılamayan uçaklar için alternatif olacak.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 3 yıl önce bölge ziyaretinde, Gümüşhane ve Bayburt arasındaki Salyazı mevkisinde, yıllık 2 milyon yolcu kapasiteli havalimanı yapılacağını açıkladı. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açıklamasının ardından harekete geçen Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nca projesi hazırlanan Gümüşhane- Bayburt Havalimanı’nın temeli, 13 Haziran’da, dönemin başbakanı Binali Yıldırım tarafından atıldı.

Alt Yapıda Yüzde 67’ye Ulaşıldı

Köse ilçesine bağlı Salyazı köyü sınırlarında yapımına devam edilen Gümüşhane- Bayburt Havalimanı’ndaki çalışmalar ise hızla sürdürülüyor. Yaklaşık 300 milyon liralık ihale bedeliyle yıllık 2 milyon yolcuya hizmet verilecek havalimanında altyapı çalışmalarında yüzde 67 seviyesine ulaşıldı.

Pist uzunluğu 3 kilometre ve genişliği 60 metre planlanan Gümüşhane- Bayburt Havalimanı; Karadeniz sahil şeridinde sık görülen, inişe engel olan sis ve pustan uzak sahası sayesinde hava şartları yüzünden iniş yapılamayan uçaklar için alternatif olacak. Havalimanı inşaatının alt yapı çalışmalarının gelecek yıl tamamlanması beklenirken, ilk uçuşların ise 2023 yılında yapılması hedefleniyor.

Gümüşhane- Bayburt Havalimanı

Gümüşhane ile Bayburt illeri arasındaki Salyazı mevkiinde yapılacak havalimanı, yıllık 2 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak. Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı’nca projesi hazırlanan 285 milyon lira bütçeli Gümüşhane-Bayburt Salyazı Havalimanı 3 bin metre uzunluğunda, 45 metre genişliğinde pist; 300 metre uzunluğunda, 120 metre genişliğinde apron ve 265 metre uzunluğunda, 24 metre genişliğinde taksiruttan oluşacak. Gümüşhane’ye 67, Bayburt’a ise 47 kilometre mesafede yer alan havalimanı projesinin 2023 yılında bitirilmesi planlanıyor.

Rize-Artvin Havalimanı’nda ilk uçağın iniş tarihi belli oldu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nca 1000 hektarlık alanda projelendirilen, tamamlandığında Türkiye’nin deniz dolgusuna inşa edilecek 2’nci havalimanı olacak Rize-Artvin Havalimanı’nda sona geliniyor. Projenin yüzde 76’sı tamamlanırken, ilk uçağın ise temmuz ayından sonra piste ineceği açıklandı. Rize Valisi Kemal Çeber, “Temmuz ile aralık ayları içerisinde ilk uçağımızı indireceğiz” dedi.

Rize’nin Pazar ilçesine bağlı Yeşilköy’de, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nca, ilk olarak 766 hektarlık alanda başlanan ve daha sonra dolgu miktarı artırılarak, 1000 hektara yükseltilen Rize-Artvin Havalimanı’nın temeli, 3 Nisan 2017’de, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atıldı.

Havalimanı için kamyonlarla gece gündüz malzeme taşınan alanda, deniz dolgusuna devam ediliyor. Günlük 120 bin tona yakın dolgunun yapıldığı havalimanı inşaatında, dolgu çalışmaları ile beraber terminal binalarının inşaatı sürüyor.

Proje sahasına 3 kilometre uzaklıktaki Kanlımezra ve 7 kilometre uzaklıkta olan Tektaş Taş Ocakları’ndan kamyonlarla taşınan taşlar, bağlantı yolu ile denize dökülüyor.

Yılda 3 Milyon Yolcu Taşınacak

Mendireğin iç alanı yaklaşık 2 milyon metrekare olacak ve toplam 2 milyon 400 bin metrekarelik deniz dolgusu yapılacak. Devam eden terminal inşaatları ile beraber yeni dolgu alanının dahil edilmesiyle projenin yüzde 76’lık kısmı tamamlandı. Yılda 3 milyon yolcu tarafından kullanılması beklenen Rize-Artvin Havalimanı’nın altyapı çalışmaları, 1 milyar 78 milyon liraya mal olacak.

“İlk Uçuş Yıl Sonunu Geçmeyecek”

Rize-Artvin Havaalanı inşaatında çalışmaların hızla devam ettiğini belirten Rize Valisi Kemal Çeber, “Sadece Rize için ve bölge için değil ülke için de önemli bir yatırım olduğundan, biz de hızla ilerlemesine gayret ediyoruz. Son durumumuz, ilk yaptığımız sözleşmeye göre yüzde 90 seviyesindeyiz. Ancak daha sonrasında havalimanının yanında 600 dönümlük alanın da projeye dâhil edilmesini istemiştik. Cumhurbaşkanımız da bu isteğimizi kabul buyurdu. Bu alanın da dâhil edilmesiyle birlikte yeni projeyle yüzde 76’lardayız. Bu yeni alan bizim havalimanımızın asli alanını etkilemiyor. Cumhurbaşkanımızın talimatıyla ilk uçuş 29 Ekim 2020’idi ve bütün program buna göre hazırlanmıştı. Ne yazık ki pandemi her şey gibi bu yatırımımızı da etkiledi. Biz kendilerine arz ettik, çok sağlam bir yatırıma dönüştürmek ve sorunsuz bir çalışma süreci için ilk uçuşu biraz öteledik. Temmuz ile Aralık ayları içerisinde ilk uçağımızı indireceğiz. Ama Allah’ın izniyle bu yılın sonunu geçmeyecek” dedi.

“Özel Tekniklerle İnşaat Devam Ediyor”

Çok özel teknikler kullanılarak inşaatların devam ettiğini hatırlatan Vali Çeber, “Dolguyu yaparken taşı toprağı alıp gidip denize doldurmuyoruz. Çok özel tekniklerle denizin altı iğne gibi işleniyor. Denizin altında dalgıçlar var. Taşlar büyüklüğüne göre yerlere yerleştiriliyor. Aynı zamanda üst yapımız da böyle. Hem deniz hem iyot hem tuz, bölgemizin coğrafi özelliklerinden dolayı çok özel materyallerin kullanılması ve özel tekniklerin kullanılması gerekebiliyor” diye konuştu.

“Terminal Binaları Hızla Yükseliyor”

3-4 ay önce başlayan üst yapı çalışmalarının da hızla devam ettiğini söyleyen Vali Çeber, “Yıllık 3 milyon kapasiteli bir havalimanı olacak. 3 kilometrelik pistiyle dünyada şu anda her modeldeki geniş gövdeli uçakların inebileceği nitelikte bir pist. Dolayısıyla yapıldığı andan itibaren ulusal ve uluslararası anlamda ihtiyaç hissedilen tüm havalimanı özelliklerini taşıyacak. Havalimanımızın terminal binalarına da artık son malzeme seçimlerine kadar tespitler yapıldı. Rize’mize ve yöremize özgü bir terminal binamız olacak. Üst yapıya da 3-4 ay önce başlamıştık, o da çok hızlı ilerlemekte. İnsanlar şu an havalimanı civarından geçtiğinde hızla ilerleyen bir üst yapı görüyor. Aslında bu üst yapı bizim toplam işimizin yüzde 8’i veya yüzde 10’u. Bizim işimizin yüzde 90’ı denizi doldurmak“ dedi.

“Çay Bardağı Şeklindeki Kule İnşaatı Başladı”

Çay bardağı şeklinde olacak kule inşaatının başladığını belirten Vali Çeber, “Şu an kule dikdörtgen şeklinde görünüyor. Ama daha sonra onun dışında çok özel malzemelerin kullanıldığı bir çay bardağı göreceksiniz. Tabi sadece çay bardağıyla da kalmayacağız. Havalimanı giriş takımız da çay yaprağı şeklinde olacak. O da bölgemiz için çok özel bir simge. Terminal binamızın dışında tamamen Rize mimarisini göreceksiniz. Tarihi taş ve ahşabın bir arada kullanıldığı yapılarımızın simgelenmiş halini göreceksiniz. Havalimanımızın içerisinde bir çay müzemiz de olacak ve de çaya dair her şeyin olduğu bir alanı göreceksiniz” ifadelerini kullandı.

Yozgat Havalimanı Projesi

Yozgat ili ve çevresinin hava ulaşım ihtiyacını karşılamak üzere yapımı devam eden Yozgat havalimanı, Yozgat şehir merkezine 15 km mesafede Deremumlu-Fakıbeyli mevkiinde inşa edilmekte olup; Pist, Apron, Taksiyolu (PAT sahaları) ve diğer tesisleri içeren “Altyapı İnşaatı” ile terminal binası, kule, bağlantı yolları, otoparklar ve diğer destek yapılarını içeren “Üstyapı İnşaatı” işlerinin eş zamanlı olarak tamamlanmalarını müteakip hizmete açılacaktır.

İlimizin sosyo-ekonomik gelişimi açısından önemli olan Havalimanı inşaatına 03 Haziran 2018 tarihinde başlanılmıştır.

Altyapı İnşaatı Apron (36.000 m²), Pist Yapım (2.600 m), Taksi Yolu (6.360 m²),

PAT Sahaları: Pist: 2600×45 m, Apron: 300x120m, Taksiyolu: 265×24 m

Çevre Yolu: 11.100 m

Proje Bedeli: 278,4 Milyon TL (2021 yılı fiyatlarıyla)

Mevcut Durum: Ön Yeterlik usulü ile ihale edilen Altyapı İnşaatı işinin sözleşmesi 176.352.094 TL bedel üzerinden “YDA İnş. San. ve Tic. A.Ş. + EMT İnş. Tur. San. ve Tic. A.Ş. İş Ortaklığı” ile 08.03.2018 tarihinde imzalanmıştır. 03 Haziran 2018 tarihinde işe başlanılmıştır.

 % 69 oranında fiziki gerçekleşme sağlanmıştır. (2020 Yılı IV. Dönem sonu itibariyle)

Üstyapı İnşaatı

Kapalı Alan: 32.000 m2’lik Üstyapı Tesisleri Projesi kapsamında; 20.000 m2 Terminal Binası ile Teknik Blok – Kule, Kurtarma ve Yangın İstasyonu, Güç Merkezi, Isı Merkezi, Çok Maksatlı Garaj, Güvenlik binası ve diğer destek binaları bulunmaktadır.

Proje Bedeli: 374 Milyon TL (2021 yılı fiyatlarıyla)

Üstyapı tesislerinin proje süreci devam etmekte olup, tamamlanmasına müteakip ihale işlemlerine başlanılacaktır.

Havalimanı projelerinin ihaleleri şöyle;

20.11.2020 tarihinde teklifleri toplanan Çukurova Havalimanı Üstyapı Tesislerinin Yap-İşlet-Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması, Havalimanının İşletilmesi Ve Devri İşi ihalesini kazanan firma ile sözleşme imzalandı. İhaleyi 297.100.000,00 € bedel ile Favori İşletmecilik Yurtdışı Yatırım İnş. San. Ve Tic. Ltd. Şti. firması aldı.

14.02.2018 tarihinde teklifleri toplanan Yozgat Havalimanı Altyapı Ve Müteferrik İşler İnşaatı İşi ihalesini kazanan firma ile 08.03.2018 tarihinde sözleşme imzalandı. 189.859.988,92 TL yaklaşık maliyetli işi 176.352.094,83 TL bedel ile YDA İnşaat + Emt İnşaat İş Ortaklığı aldı. İşin süresi 900 takvim günüdür.

16.01.2018 tarihinde teklifleri toplanan Bayburt-Gümüşhane Havalimanı Altyapı Ve Müteferrik İşler İnşaatı İşi ihalesini kazanan firma ile 27.02.2018 tarihinde sözleşme imzalandı. 190.438.256,29 TL yaklaşık maliyetli işi 174.748.099,75 TL bedel ile Onur Taahhüt Taşımacılık İnşaat +İmaj Altyapı Üst Yapı Sanayi İş Ortaklığı aldı. İşin süresi 750 takvim günüdür.

07.01.2021 tarihinde teklifleri toplanan Tokat Yeni Havalimanı Üstyapı Tesislerinin İkmal İşi ihalesini kazanan firma ile 02.03.2021 tarihinde sözleşme imzalandı. 75.271.925,57 TL yaklaşık maliyetli işi 61.444.000,00 TL bedel ile Gürtaş İnşaat + Bileklioğulları İnşaat İş Ortaklığı aldı. İşin süresi 300 takvim günüdür. Havalimanının ikmalden önceki 119.956.938,60 TL yaklaşık maliyetli yapım ihalesini 95.480.000,00 TL bedel ile Hisar İnşaat firması 19.07.2018 tarihinde kazanmıştı.

07.06.2018 tarihinde teklifleri toplanan Tokat Yeni Havalimanı Pat Sahaları Yapımı İşi ihalesini kazanan firma ile 12.07.2018 tarihinde sözleşme imzalandı. 124.987.412,12 TL yaklaşık maliyetli işi 115.250.025,00 TL bedel ile Tav Tepe Akfen Yatırım İnşaat firması aldı. İşin süresi 700 takvim günüdür.

02.11.2020 tarihinde teklifleri toplanan Bayburt-Gümüşhane Havalimanı Altyapı Ve Müteferrik İşler İnşaatı İşi ihalesini kazanan firma ile 08.12.2020 tarihinde sözleşme imzalandı. 246.020.372,95 TL yaklaşık maliyetli işi 194.347.072,00 TL bedel ile Sertka Mühendislik firması aldı. İşin süresi 800 takvim günüdür.

22.09.2020 tarihinde teklifleri toplanan Kayseri Havalimanı Terminal Binası Ve Apron Yapımı İşi ihalesini kazanan firma ile 12.11.2020 tarihinde sözleşme imzalandı. 360.669.415,40 TL yaklaşık maliyetli işi 304.937.000,00 TL bedel ile Sera Yapı Endüstrisi firması aldı. İşin süresi 900 takvim günüdür.

08.03.2018 tarihinde teklifleri toplanan Gaziantep Havalimanı Terminal Binası İle Apron Yapımı İşi ihalesini kazanan firma ile 23.05.2018 tarihinde sözleşme imzalandı. 311.035.948,67 TL yaklaşık maliyetli işi 283.270.000,00 TL bedel ile Emt İnşaat + Arıkan İnşaat İş Ortaklığı aldı. İşin süresi 600 takvim günüdür.

12.01.2017 tarihinde teklifleri toplanan Rize – Artvin Havalimanı Altyapı İnşaatı İşi ihalesini kazanan firma ile 08.02.2017 tarihinde sözleşme imzalandı. 1.195.463.880,19 TL yaklaşık maliyetli işi 1.078.434.462,28 TL bedel ile Cengiz İnşaat + Aga Enerji İş Ortaklığı aldı. İşin süresi 1800 takvim günüdür.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.