İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Başkent’e Yeni Metro Hatları

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkent’te raylı sistem projelerini hayata geçirmeye devam ediyor. EGO Genel Müdürlüğü, Çayyolu ve Keçiören Metrosu’nun uzatılması projesi ile ‘M5 Hattı Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri İşi” ihalelerinin ilk oturumlarını gerçekleştirdi. Başkentlilere, bakanlık onayına sunulan Dikimevi-Natoyolu hattından sonra yaklaşık 26 kilometrelik 3 yeni metro hattı projesinin daha müjdesini veren ABB Başkanı Mansur Yavaş sosyal medya hesapları üzerinden yaptığı paylaşımda, “3. yılımızda 4 yeni metro hattı için harekete geçiyoruz” dedi.

Ankara Büyükşehir Belediyesi, kentiçi ulaşımı için büyük önemi olan raylı sistem ağını genişletecek projeleri hayata geçirmeye devam ediyor.

Artan nüfus yoğunluğu ve araç sayısı nedeniyle harekete geçen EGO Genel Müdürlüğü, Çayyolu Metrosu’nun uzatılması projesi kapsamında “M2 Hattının Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca Sistem Uzatma Hattı Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri Danışmanlık Hizmet Alım İşi” için ön yeterlilik ihalesine çıktı.

Raylı sistemler ağı ile ilgili ayrıca Keçiören Metrosu’nun uzatılmasını içeren “M4 Hattının Şehitler-Forum Raylı Sistem Uzatma Hattı Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri Danışmanlık Hizmet Alım İşi” ile “M5 Hattı Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri Danışmanlık Hizmet Alım İşi” için de ihaleye çıkıldı.

ABB Başkanı Mansur Yavaş, Başkentlilere bakanlık onayına sunulan Dikimevi-Natoyolu hattı projesinin dışında 3 yeni metro projesine daha başlanacağı müjdesini sosyal medya hesapları üzerinden yaptığı paylaşımla duyurdu.

ABB Meclisi, 320 Milyon Avroluk Kredi Talebini Onayladı

Ankara Büyükşehir Belediyesi Aralık Ayı Olağan Meclis Toplantısı ilk oturumu Meclis Başkanvekili Fatih Ünal başkanlığında yaptı. Meclis, gündemde yer alan A1 (Ankaray) Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattı İşine ilişkin Hukuk ve Tarifeler-Plan ve Bütçe Ortak Komisyonu Raporu’nu da görüştü. Konuşmanın ardından rapor oy birliğiyle kabul edildi. Meclis’in onay verdiği 320 milyon Euro’luk kredi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından 8 kilometrelik metronun sadece inşaatı için kullanılacak. Rapor hakkında bilgi veren Hukuk ve Tarifeler Komisyonu Başkanı Ercan Kınacı, ABB’nin Fen İşleri Dairesi Başkanlığı’nca elektro mekanik ve işin yapımında kullanmak üzere 320 milyon avroluk kredi kullanımı talebinde bulunduğunu söyledi. Raporun ayrıca, metroda kullanılacak araçların alımı için EGO Genel Müdürlüğü’ne yetki verilmesini içerdiğini aktardı. 

Başkent’te İşler Ray’ında

“Başkent’te işler rayı’nda” sloganıyla Başkentlileri bilgilendiren Yavaş, “3. yılımızda 4 yeni metro hattı için harekete geçiyoruz. Projesi biten 7,4 kilometrelik Dikimevi-Natoyolu hattı için bakanlık onayının ardından çalışmalara başlayacağız. Yaklaşık 26 kilometrelik 3 yeni hatta ise ön yeterlilik ihalemizi tamamladık, proje çalışmalarımız başlıyor” dedi. Yavaş; ihale süreci, proje detayları ve metro hatlarını içeren haritaları da yaptığı videolu paylaşımla anlattı.

Yaşamkent ve Bağlıca’ya Konforlu Bir Ulaşım Sağlanacak

Ankara Kentsel Ulaşım Ana Planında (2015 yılı hedefli) yer alan ve 2014 yılında işletmeye açılan M2 Kızılay-Çayyolu hattının kentin batı aksında yer alan Yaşamkent ve Bağlıca’ya uzatılmasının amaçlandığı proje için ilk adım atıldı.

Son yıllarda gelişen ve yoğun bir nüfusa sahip olan Yaşamkent’i raylı sistem hattına dâhil edecek proje sayesinde hem otobüs aktarmaları ve araç trafiği azalacak hem de yolculara daha rahat, konforlu ulaşım ve zamandan tasarruf sağlanacak.

Ön Yeterlilik İhalesi Canlı Yayınlandı

Üç ayrı ihale ABB TV ve Büyükşehir Belediyesi sosyal medya hesapları üzerinden 8,9 ve 10 Haziran 2022 tarihlerinde canlı olarak yayınlandı.

Projenin hayata geçirilmesiyle mevcut Koru İstasyonu’ndan sonra Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca kılçık hatlarına hizmet edecek ortak istasyondan sonra hat ikiye ayrılacak. Koru-Bağlıca hattı ayrıca güzergâh üzerinde yer alan üniversite ve Bağlıca bölgesine hizmet edecek ve M2-M3 bağlantısının da ilk aşamasını oluşturacak.

Ego Genel Müdürlüğü Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı tarafından 02.09.2022 tarihinde ihalesi yapılan M2 Hattının Koru – Yaşamkent ve Koru – Bağlıca Raylı Sistem Uzatma Hatları Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri işi Danışmanlık Hizmet Alımı İşi (Yaklaşık- 7,72 Km, 5 İstasyon)ihalesini kazanan firma ile 29.09.2022 tarihinde sözleşme imzalandı. 13.950.635,75 TL yaklaşık maliyetli işi 11.200.000,00 TL bedel ile Arup Mühendislik (İstanbul) firması aldı. İşin süresi 12 aydır. (12.10.2022 – 11.10.2023 tarihleri arası)

Hat Uzunluğu 7,72 Kilometre Olacak

Ankara Büyükşehir Belediye Meclisinin 11.03.2022 tarih ve 203 sayılı kararı üzerine mevcut Çayyolu hattının Koru İstasyonu’ndan sonra toplam uzunluğu 7,72 kilometre olacak. 5 istasyondan oluşan M2 Hattının Koru – Yaşamkent, Koru – Bağlıca Raylı Sistem Uzatma Hatları Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri işi kapsamında; fizibilite ve etüt çalışmalarının sonrasında mevcut (M2) raylı sistem hattının devamı olacak şekilde Koru – Yaşamkent ve Koru-Bağlıca Raylı Sistem Uzatma Hatlarının çalışmaları gerçekleştirilecek.

 ABB’den 2 Yeni Metro Projesi Daha

EGO Genel Müdürlüğü, Çayyolu Metrosu’nun uzatılması ihalesinden sonra iki yeni raylı sistem projesi için daha ihaleye çıktı.

Keçiören Metrosu’nun uzatılması kapsamında ilk oturumu düzenlenen “M4 Hattının Şehitler-Forum Raylı Sistem Uzatma Hattı Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri İşine Ait Teknik Şartname İşi” ihalesine 10 firma teklif verdi.

Proje kapsamında ‘Ulaşım Ana Planı’ öngörülerinde yer alan (Gazino-Forum) Şehitler-Forum hattı, kentin kuzey yönünde işletilen Keçiören hattının son istasyonu olan Şehitlerden başlayarak depo sahasının yer alacağı Forum bölgesine uzatılması şeklinde planlandı. Bu aksta yer alan Sanatoryum Hastanesine, Ufuktepe ve Ovacık bölgelerine hizmet verecek olan hat, mevcut M4 hattının güneyde Dikmen’e uzatılması projesiyle de bir bütün olarak Kuzey-Güney aksında kesintisiz ulaşım sağlanmasını kolaylaştıracak. Proje, 4 istasyon ve 5,5 kilometreden oluşacak.

EGO Genel Müdürlüğü, Başkent’te raylı sistem ağını güçlendirmek ve toplu ulaşım araçlarının kullanımını teşvik etmek amacıyla bir diğer raylı sistem projesi için daha ihaleye çıktı. “M5 Hattı Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri İşi” kapsamında ilk oturumu yapılan ihaleye 9 firma teklif sundu. Mevcut Keçiören Hattı’nın güneyde Dikmen’e uzayan kısmını kapsayan yeni proje 13 kilometre ve 10 istasyondan oluşacak.

Ego Genel Müdürlüğü Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı tarafından 02.09.2022 tarihinde ihalesi yapılan M4 Hattının Şehitler – Forum Raylı Sistem Uzatma Hattı Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri İşi Danışmanlık Hizmet Alımı İşi (Yaklaşık- 5,5 Km, 4 İstasyon) ihalesini kazanan firma ile 29.09.2022 tarihinde sözleşme imzalandı. 13.626.398,75 TL yaklaşık maliyetli işi 10.900.000,00 TL bedel ile Arup Mühendislik (İstanbul) firması aldı. İşin süresi 12 aydır. (12.10.2022 – 11.10.2023 tarihleri arası)

İhaleyi kazanan Arup Mühendislik Genel Müdürü Serdar Karahasanoğlu konuyla ilgili düşüncelerini şu sözlerle paylaştılar: “Ankara için hayırlı olsun. Biz çok istekliydik ve çok şükür ki kazandık. Ankara’ya en iyi şekilde bir hizmet vermek istiyoruz. Yolculuk sayılarına varıncaya kadar tekrar bir gözden geçiririz. Bizim üstlendiğimiz hatlar mevcut hatların devamı olduğu için çok fazla değişiklik yapamayacağız. Söylediğimiz gibi 12 ay içerisinde bütün projeleri tamamlayıp hazır hâle getireceğiz. Herhangi bir sıkıntı olmayacağını düşünüyoruz.” dedi.

Ego Genel Müdürlüğü Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı tarafından 02.09.2022 tarihinde ihalesi yapılan M5 Hattı Kızılay-Dikmen Raylı sistem Hattı ve Kuğulu Park- Atakule -Turan Güneş Arası Finüküler Hattı Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri İşi Danışmanlık Hizmet Alımı İşi Danışmanlık Hizmet Alımı İşi (Yaklaşık 13 km ve 10 İstasyondan oluşan M5 Hattı Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı ile 3 km 3 istasyondan oluşan Kuğulu Park-Atakule-Turan Güneş Arası Füniküler Hattı ) ihalesini kazanan firma ile 05.10.2022 tarihinde sözleşme imzalandı.31.223.828,00 TL yaklaşık maliyetli işi 30.800.000,00 TL bedel ile TÜMAŞ Türk Mühendislik Müşavirlik (Ankara) + TPF Getinsa Euroestudios S.L. (Ankara) iş ortaklığı aldı. İşin süresi 12 aydır. (18.10.2022 – 17.10.2023 tarihleri arası)

İhaleyi kazanan TÜMAŞ Yönetim Kurulu Üyesi Deniz Heperler konuyla ilgili düşüncelerini şu sözlerle paylaştılar: “Biz de Ankaralı olarak Ankara’ya hizmet etmekten hem onur duyacağız hem de çok iyi bir performans göstererek belirlenen sürede bitireceğimizi düşünüyoruz. Zamanın ne kadar kritik olduğunu ve bu zaman diliminde başarılı bir projeyi teslim etmenin ne kadar önemli olduğunun farkında ve bilincindeyiz. Bizimki yeni bir hat olduğu için güzergâh ile ilgili belki biraz daha zamana ihtiyacımız olacak. Ancak 12 ayda bitirebileceğimize inancımız tam. Tekrar çok teşekkür ederiz.” dedi.

Konforlu ve Güvenli Bir Toplu Ulaşım

 Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkent’te raylı sistem ulaşım ağını genişletmek daha konforlu ve güvenli bir toplu ulaşım sağlamak için çalışmalarını 7/24 sürdürüyor. Artan nüfus yoğunluğu ve araç sayısının oluşturacağı olumsuzluklara karşı harekete geçen EGO Genel Müdürlüğü, 3 yeni raylı sistem projesini daha hayata geçirmek için çalışmalarını hızlandırdı.

 Değerlendirme Sürecinin Hemen Ardından Yapım İhalesine Çıkılacak

ABB Başkanı Mansur Yavaş, 3’üncü yılında düzenlediği tanıtım toplantısında da yeni metro projeleri ile ilgili Başkentlileri şu sözlerle bilgilendirmişti: “Şubat ayında 7.4 kilometrelik Dikimevi-NATO Yolu projemizi tamamladık. Projemiz şu anda Bakanlık’ta onay aşamasında. İnşallah en kısa sürede onay gelirse derhal süreci işletip ilk etapta kendi imkânlarımızla inşaata başlamayı hedefliyoruz. Haziran ayı başında 3 gün üst üste, 3 ayrı hat için ön yeterlilik ihalemizi yaptık. Koru Metrosunu Bağlıca ve Yaşamkent’e bağlayacak 7.7 kilometrelik hattın, Keçiören hattını Forum istikametine uzatacak 5 kilometrelik hattın ve 13 kilometrelik 10 istasyondan oluşan Kızılay-Dikmen hattının Metro proje ön yeterlilik ihalesi tamamlandı. Değerlendirme süreçlerinin hemen ardından toplam 26 kilometreden oluşan bu 3 ayrı hattın proje ihalesine derhal çıkacağız. Bu sürede Bakanlığın da 2014’te projesini tamamladığı, 4 yıldır da yatırım programına aldığı hâlde yapımına başlamadığı Havalimanı Metrosu için bir an evvel harekete geçmesini diliyoruz.” dedi.

Ankara’da Yapılacak 3 Yeni Metro Hattının Projeleri İçin İmzalar Atıldı

Ankara Büyükşehir Belediyesi, 3 yeni metro hattının proje yapım hizmetleri ihalelerinin sözleşmelerini imzaladı.

İmza töreninde konuşan ABB Başkanı Mansur Yavaş, kentleşme açısından toplu taşımanın olmazsa olmaz olduğunu ifade ederek projelerin Ankara için hayırlı olmasını diledi.

Başkente yeni metro hatları kazandırılması amacıyla harekete geçen ABB, “M2 Hattının Koru- Yaşamkent ve Koru Bağlıca Raylı Sistem Uzatma Hatları”, “M4 Hattının Şehitler-Forum Raylı Sistem Uzatma Hattı” ve “M5 Hattı Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı ve Kuğulu Park-Atakule-Turan Güneş Arası Finüküler Hattı” yapım hizmetleri için ağustos ayında gerçekleştirilen ihaleleri kazanan Türk Mühendislik Müşavirlik ve Müteahhitlik (TÜMAŞ) ve ARUP ile sözleşme imzaladı.

Yavaş: “Mesele Vatandaşın Konforu…”

Başkanlık makamında gerçekleşen sözleşme imza törenine; ABB Başkanı Mansur Yavaş, EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş, TÜMAŞ Yönetim Kurulu Üyesi Deniz Heperler ile ARUP Genel Müdürü Serdar Karahasanoğlu katıldı.

Yavaş, imza töreninde yaptığı konuşmada kentleşme açısından toplu taşımanın önemli olduğunu vurgulayarak, şunları söyledi: “Ankara’daki problem şu; biz geldiğimizde hazır hiçbir proje yoktu. Projesini tamamladığımız Dikimevi-Natoyolu hattı için bakanlık onayından çıktıktan sonra başlayacağız. Bu yeni hatların projeleri için 12 ay süre koyduk. Araç sayısı artıyor. Kentleşme açısından da toplu ulaşım olmazsa olmaz. Her şey para için, kâr için yapılmaz. Bizden sonrakiler inşallah bizlere çok dua ederler bu projeler nedeniyle… Hayırlı olsun diyorum. Başarılar diliyorum hepinize, hepimize aynı zamanda da…” dedi.

“Ankara’ya Hayırlı Olsun”

Yapımlarına başlanacak hatlar ile ilgili detaylı bilgi veren EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş, “Belediyemizce projesi yürütülen bir tanesi de sonuçlanan 7,4 kilometrelik ANKARAY hattı Bakanlıkta onayda… İvedilikle yapım ihalesine çıkılacak. Toplamda 26 kilometrelik 3 tane hatla ilgili olarak proje çalışmalarında imza aşamasına geldik” dedi.

Konforlu Ulaşım Sağlanırken, Zamandan Tasarruf Edilecek

2014 yılında işletmeye açılan M2 Kızılay-Çayyolu hattının kentin batı aksında yer alan Yaşamkent ve Bağlıca’ya uzatılması sayesinde hem otobüs aktarmaları ve araç trafiği azalacak hem de yolculara daha konforlu ulaşım sağlanırken, zamandan tasarruf edilecek.

Projenin hayata geçirilmesiyle mevcut Koru İstasyonu’ndan sonra Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca kılçık hatlarına hizmet edecek ortak istasyondan sonra hat ikiye ayrılacak. Koru-Bağlıca hattı ayrıca güzergâh üzerinde yer alan üniversite ve Bağlıca bölgesine hizmet edecek. Hattın 7,72 kilometre ve 5 istasyondan oluşması planlanıyor.

Keçiören Metrosu Forum’a Uzayacak

Keçiören Metrosu’nun uzatılması projesi kapsamında ‘Ulaşım Ana Planı’ öngörülerinde yer alan (Gazino-Forum) Şehitler-Forum hattı, kentin kuzey yönünde işletilen Keçiören hattının son istasyonu olan Şehitler’den başlayarak depo sahasının yer alacağı Forum bölgesine uzatılacak. Bu aksta yer alan Sanatoryum Hastanesine, Ufuktepe ve Ovacık bölgelerine hizmet verecek olan hat, mevcut M4 hattının Dikmen’e uzatılması projesiyle de bir bütün olarak Kuzey-Güney aksında kesintisiz ulaşım sağlanmasını kolaylaştıracak. Proje, 4 istasyon ve 5,5 kilometreden oluşacak.

M5 Hattı olarak planlanan Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı mevcut Keçiören Hattı’nın güneyde Dikmen’e uzayan kısmını kapsayacak şekilde, 13 kilometre ve 10 istasyondan oluşması planlanıyor.

Ayrıca metronun Kuğulu Park İstasyonu’na aktarma yapacak olan Kuğulu Park-Atakule-Turan Güneş Füniküler hattı ise 3 km ve 3 istasyondan oluşacak.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.