İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Kuzey Makedonya’da Koridor 8 & 10d Otoyolu İnşaatı’nı ENKA – Bechtel Üstlendi

ENKA, ortak girişim partneri Bechtel ile birlikte, Kuzey Makedonya’daki 109 kilometrelik Koridor 8 & 10d Otoyolu Projesi’nin inşaat işlerinin yapımını üstlendi.

Koridor 8 Otoyolu, Pan-Avrupa Koridor 8’in önemli bir parçası olup; Kuzey Makedonya, Arnavutluk ve Bulgaristan sınırlarından geçerek, Adriyatik Denizi’ni Karadeniz’e bağlanıyor. Proje kapsamında Koridor 8 Otoyolu’nun Tetovo – Gostivar, Gostivar – Bukojcani ve Trebenista – Struga – Kjafasan kesimleri inşa edilecek. Koridor 10d Otoyolu ise; Avusturya, Macaristan, Slovenya, Hırvatistan, Sırbistan, Bulgaristan, Kuzey Makedonya ve Yunanistan’ı birbirine bağlayan Pan-Avrupa Koridor 10’un önemli bir parçası. Proje kapsamında Koridor 10d Otoyolu’nun Prilep – Bitola kesimi inşa edilecek.

34 Köprü, 34 Üst Geçit ve 24 Alt Geçit İnşa Edilecek

Proje kapsamında önemli miktarlarda kazı, dolgu, şev koruma, köprü, viyadük, üst geçit, alt geçit ve kavşak yapılacağını ifade eden ENKA Altyapı Projelerinden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Özger İnal, yapılacak olan otoyol ile, Avrupa’nın önemli ulaşım koridorlarından Koridor 8 ve Koridor 10’un önemli parçalarından oluşan, 109 km’lik dört ana kesimin inşa edilmesi ile bölge ekonomisinin ve çevre ülkeler ile bağlantının her alanda mükemmelleşeceği bilgisini verdi. ENKA Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Mehmet Tara ise “Proje gerçekleştirdiğimiz ülkelerin ekonomilerine önemli katkılar sağladık. Bu proje ile bu misyonumuza devam edeceğiz. Sürdürülebilir başarımızın arkasında ENKA’nın kuruluşundan beri sahip olduğu yenilikçilik, mühendislikte mükemmeliyetçilik, kalite, iş güvenliği ve sağlığı ile çevre politikalarına bağlılık prensipleri var.” dedi.

Çok Sayıda Yapı Tesis Edilecek

Proje Kuzey Makedonya’yı Arnavutluk, Yunanistan ve Bulgaristan bölgelerindeki altyapı ve limanlara bağlıyor. İmzalanan kontratın hüküm ve koşullarına göre, otoyolun inşasına 2023’te başlanacak olup 5 yıl içerisinde tamamlanması planlanıyor. Proje dahilinde 7 yeni kavşak, karayolları ve demiryolları ile Vardar ve Kara Drin Nehri’ni rota boyunca kesen çok sayıda yapı tesis edilecek.

Ayrıca, Proje kapsamında 34 köprü, 34 üst geçit, 24 alt geçit, 21 milyon m3’ten fazla kazı işi, 10 milyon m3’ün üzerinde toprak dolgusu, 620.000 m3 beton, 1,1 milyon ton asfalt, 2,2 milyon m3 alt temel, 600.000 m’nin üzerinde ankraj ve 320 km uzunluğunda korkuluk bulunuyor.

850 Kilometreyi Aşan Otoyol İnşa Edildi

ENKA ve ortak girişim partneri Bechtel, 1990’lı yıllardan bu yana Arnavutluk, Hırvatistan, Kosova, Türkiye, Romanya, Sırbistan’da otoyollar da dahil olmak üzere bölgede başlıca büyük altyapı projelerini başarıyla üstlendi. Bu ortaklık sayesinde tüneller, köprüler ve viyadükler gibi önemli mühendislik yapıları barındıran 850 kilometreyi aşan otoyol inşa edildi.

ENKA, 65 yılı aşkın geçmişinde kazanmış olduğu üstün mühendislik, inşaat ve imalat bilgi birikiminin yanı sıra; üstün kalite, çevre, sağlık ve iş güvenliği standartları sayesinde bu önemli altyapı projesini gerçekleştireceğini belirtti.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.