İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden

Hayrabolu – Tekirdağ yolu Kandamış Kesimi’ni hizmete alındı

Tekirdağ’a ve Trakya Bölgesine katkı sunacak karayolu yatırımları kapsamında inşa edilen Hayrabolu-Tekirdağ Yolu’nun Kandamış Kesimi Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Prof. Dr. Sayın Mustafa Şentop, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil Karaismailoğlu ve Karayolları Genel Müdürü Sayın Abdulkadir Uraloğlu’nun katıldığı törenle hizmete sunuldu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu

Törende konuşan Bakan Karaismailoğlu, Trakya’nın Marmara ve Karadeniz’e açılan penceresi Tekirdağ’ın; sanayisiyle, ekonomisiyle, endüstrisiyle İstanbul ile ülke ekonomisini canlandıran bir güce sahip olduğunu ifade etti.

Bu nedenle ulaşım açısından çok önemli bir noktada bulunan Tekirdağ’ın ulaşım ve iletişim altyapısına 18 yılda yaklaşık 6 milyar 862 milyon lira yatırım yaptıklarını anlatan Bakan Karaismailoğlu, “Şimdi de Hayrabolu-Tekirdağ Yolu’nun 1. Etabı’nı açmanın sevincini yaşıyoruz. Hayrabolu-Tekirdağ Yolu ile ülkemizin Avrupa’ya bağlantısını sağlayan uluslararası yol güzergahı üzerinde bulunan Tekirdağ’ın ulaşımı yüksek standartlı bir yol ağı ile sağlanacaktır. Hayrabolu-Tekirdağ Yolu, Hayrabolu’yu çevre yolu olarak geçen Alpullu-Malkara Yolu’ndaki Hayrabolu Köprülü Kavşağı’ndan başlayarak, Tekirdağ Çevre Yolu’na bağlanacaktır” dedi.

​Bakan Karaismailoğlu, proje kapsamında 19 kavşak, 4 köprü, 1 üstgeçit, 5 altgeçit ile 116 adet sanat yapısı bulunduğunu dile getirerek, “Hayrabolu ilçesini Tekirdağ’a bağlayan 47 kilometre uzunluğundaki mevcut yol 1,3 kilometre kısalarak 45,7 kilometreye düşecektir” açıklamasında bulundu.

Bakan konuşmasını şöyle sürdürdü:

“2×1 standardında, 7 metre genişliğindeki mevcut yol 2×2 şeritli BSK kaplamalı bölünmüş yol haline gelecektir. Bugün açılışını yaptığımız 1. Etap kapsamında 13 kilometre bölünmüş yol, 5 kavşak, 3 köprü ve 3 alt geçit tamamlanmıştır. Bu 13 kilometrelik kesimin toplam maliyeti 166 milyon liradır. Projenin tamamı bittiğinde Tekirdağ Limanı ile yöredeki sanayi bölgelerinin Kapıkule’ye ulaşımı kolaylaşacak, bölgedeki ticaret hacmi artacak ve Tekirdağ ili sosyo-ekonomik kazanımlar elde edecektir. Yol kullanıcılarına daha güvenli ulaşım imkanı tesis edilecektir. Bölgedeki seyahat süresi kısalacak, araçların çevreye bıraktıkları egzoz emisyonları azalacaktır. Ayrıca bakım-işletme giderlerinden tasarruf edilerek, akaryakıt ve amortisman giderlerindeki azalma ile ülke ekonomisine katkı sağlanacaktır.”

Karaismailoğlu, 2003 yılında Tekirdağ’da 86 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 266 kilometre daha yaparak 352 kilometreye çıkardıklarını belirterek, şunları kaydetti:

“2003’te yollarının 265 kilometresi BSK kaplamalı idi, 537 kilometreye yükselttik. Tekirdağ’ı İstanbul’a, Çanakkale’ye, Kırklareli’ne ve Edirne’ye bölünmüş yollar ile bağladık. Şu anda 1915 Çanakkale Köprüsü’nün de içinde olduğu Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu (Malkara-Çanakkale Otoyolu) dahil 8 karayolu projemiz daha devam ediyor. Bu projelerden biri olan 101 kilometre uzunluğundaki Malkara Çanakkale Otoyolu, ülkemizin Avrupa yakasını Çanakkale üzerinden Kuzey Ege’ye bağlayacak olan oldukça önemli bir projedir. Sadece Tekirdağ’ın değil tüm Marmara Bölgesi ve ülkemiz açısından da büyük önem teşkil etmektedir.”

Bakan Karaismailoğlu, Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile Avrupa ve Trakya üzerinden, Ege ve İç Anadolu’nun batısına, Adana-Konya aksı ve Batı Akdeniz Bölgesi’ne yönelecek karayolu trafiği için İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif oluşturulacağını da sözlerine ekledi.

Konuşmasında, tamamlanan İstanbul-İzmir Otoyolu, yapımları devam eden Kuzey Marmara Otoyolu ve Malkara-Çanakkale Otoyolu projeleri ile Marmara Denizi’nin tamamının otoyollar ile çevrileceğini ve Marmara Otoyol Ringi projesinin hayata geçirileceğini vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, “Söz konusu üç projenin geçtiği güzergahlar Türkiye’nin hem yük hem de yolcu taşımacılığında trafik talebinin en yoğun olduğu ana karayolu koridorlarıdır. Türkiye’nin İstanbul, Bursa, Kocaeli ve Tekirdağ gibi önemli sanayi ve ticaret merkezlerini yüksek standartlı, kesintisiz, güvenilir, emniyetli ve konforlu bir otoyol ile Avrupa, Ege ve Akdeniz bölgelerine ulaşımını sağlayacaktır” ifadelerini kullandı.

Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu

Açılış töreninde konuşan Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ise Tekirdağ’ın doğu-batı aksında İpsala Sınır Kapısı üzerinden Yunanistan’a ulaşım sağladığını, kuzey-güney aksında da İstanbul-Edirne Otoyolu’na bağlanarak, Kapıkule Sınır Kapısı üzerinden Bulgaristan’a uzanan güzergahta yer alması bakımından önem arz ettiğini dile getirdi. Tekirdağ’ın Hayrabolu ilçesi ile bağlantısını sağlayan tek yok standardındaki 47 km’lik mevcut yolun, 45,7 km uzunluğunda projelendirilerek bitümlü sıcak karışım kaplamalı, 2×2 şeritli bölünmüş yol haline getirildiğini aktaran Genel Müdür, projede yaklaşık 3,5 milyon m3 toprak işi, 52 bin m3 beton işi, 4.135 ton demir işi, 317 bin ton plentmiks temel ve alttemel, 167 bin ton sıcak karışım imalatı yapıldığını söyledi.

Tören sonunda Meclis Başkanımız, Bakanımız ve Genel Müdürümüz güzergah üzerinde test sürüşü yaptı.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.