İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden

Aydın-Denizli Otoyolu’nda İlk Adım Atıldı

Türkiye’nin iki turizm merkezi İzmir ve Antalya’yı birbirine bağlayacak otoyol projesinin 154 kilometrelik Aydın-Denizli Otoyolu ayağının ihalesi gerçekleşti.

Aydın-Denizli Otoyolu Projesi, Aydın ve Denizli kent merkezlerini birbirine bağlamanın yanı sıra Pamukkale ve Efes Antik Kenti gibi önemli turizm merkezlerine de ulaşımı kolaylaştıracak. Bu sayede Ege Bölgesi’ndeki turizm, tarım ve ticaret bölgelerine güvenli ve konforlu karayolu ulaşımı sağlanmış olacak. Proje 140 kilometre otoyol ve 23 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 163 kilometre uzunluğunda ve bölge için büyük öneme sahip Aydın-Denizli Otoyolu ile sonraki etaplarda ihaleleri yapılacak. Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarının tamamlanmasıyla İzmir-Antalya arasındaki mevcut 580 kilometre devlet yolu ile 6-7 saat süren seyahatin, 440 kilometre otoyolla 3 saate inecek.

‘Otoyolun 3 Yılda Tamamlanması Planlanıyor’
Aydın-Denizli Otoyolu’nun mevcut Aydın Çevre Yolu Otoyol Ayrım Kavşağı’ndan başlayarak Dalaman üzerinden Yenipazar’a ulaşacak. Kuyucak ilçesine kadar ulaşan yolun Çeltikçi-Korucuk-Kocadere istikametinde devam ederek Kocabaş mevkiinde sonlanacak. Otoyolun 3 yıl içerisinde tamamlanması planlanıyor. Türkiye’nin turizm merkezlerinden İzmir ile Antalya’yı birbirine bağlayacak otoyol projesinin 163 kilometrelik Aydın-Denizli Otoyolu ayağının yapım ihalesine 6 firmadan teklif geldi. Yapım süresi 3 yıl olarak belirlenen otoyol tamamlandığında 2 şehir arasındaki seyahat süresi 1 saate düşecek. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, hizmete açık olan İzmir-Aydın Otoyolu’nun devamında yer alan ve İzmir’den Antalya’ya kadar kesintisiz ulaşımı sağlayacak otoyolun ikinci etabını oluşturan Aydın-Denizli Otoyolu’nun ihalesi 3 Temmuz’da yapıldı.

6 Firma Teklif Verdi
Karayolları Genel Müdürlüğü’ndeki ihaleye 6 firma teklif verdi. 140 kilometrelik otoyol ve 23 kilometrelik bağlantı yolu olmak üzere toplam 163 kilometre uzunluğunda yapılacak otoyol, mevcut Aydın Çevre Yolu Otoyol Ayrım Kavşağı’ndan başlayarak Dalaman üzerinden Yenipazar’a ulaşacak. Çeltikçi-Korucuk-Kocadere istikametinde devam edecek otoyol Kocabaş
mevkisinde sona erecek.

3 Yılda Tamamlanacak, 2 Şehir Arası 1 Saate Düşecek
Otoyol inşaatı, ihalenin sonuçlanmasının ardından 3 yıl içinde tamamlanacak ve tamamlandığında 2 şehir arasındaki seyahat süresi 1 saate düşecek. Otoyol projesi yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirilecek. Teklif ve ayrıntılı çalışmaların tamamlanmasıyla geçiş ücreti üzerinden indirim yapılarak en düşük teklifi veren firma, teknik yeterlilikleri incelendikten sonra sözleşmeye davet edilecek. Otoyolun 3 yıldan önce bitirilip işletmeye alınması halinde, yapım süresinden artan bu süre, işletme süresinin sonuna eklenecek. İşletme süresinin sonuna ilave edilen bu süre için garanti ödemesi yapılmayacak.

Projenin detayları
Aydın-Denizli Otoyolu ve sonraki etaplarda ihaleleri yapılacak olan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya Otoyollarının tamamlanması ile İzmir-Antalya arasındaki mevcut 580 km devlet yolu ile 6-7 saat süren seyahat, 440 km otoyol ile 3-3,5 saatlik bir süreye inecektir. Bu sayede iki turizm kenti birbirine otoyol konfor ve güvenliği ile bağlanmış olacaktır. Aydın-Denizli Otoyolu, mevcut Aydın Çevre Yolu Otoyol Ayrım Kavşağından başlayarak Dalaman üzerinden Yenipazar’a, oradan da Kuyucak İlçesi’nin güneyine ulaşmaktadır. Sarayköy’ün güneyinden devam eden otoyol, Denizli ilinde son bulmaktadır. Aydın-Denizli Otoyolu Projesi; Aydın ve Denizli kent merkezlerini birbirine bağlamanın yanı sıra Pamukkale, Efes Antik Kenti gibi önemli turizm merkezlerine de ulaşımı kolaylaştıracaktır. Bu sayede Ege Bölgesindeki turizm, tarım ve ticaret bölgelerine güvenli ve konforlu karayolu ulaşımı sağlanmış olacaktır.

İşe ait teknik bilgilerden bahsedecek olursak; Aydın – Denizli Otoyolu 140 km 2×3 şeritli otoyol ana gövde ve 14 km 2×2 otoyol bağlantı yolu olmak üzere toplam 154 km uzunluğundadır.
Otoyol bünyesinde;

  • 19 adet köprülü kavşak
  • 33 adet köprü
  • 19 adet viyadük
  • 5 adet hizmet tesisi yer almakta olup yapım süresi 3 yıl olarak planlanmıştır. Otoyolda 2 kesim halinde trafik garantisi verilmiştir.

Bunlar;

  • Aydın-Kuyucak Kesimi için günlük 35.000 otomobil
  • Kuyucak-Denizli Kesimi için günlük 32.000 otomobildir.

Geçiş ücretleri otomobil bazında km başına 5 eurocent olarak ücretlendirilecektir.

Otoyolda Önemli ve Global Projeler
Gebze – Orhangazi – İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi Ve Bağlantı Yolları Dahil) Yap – İşlet – Devret Projesi

Gebze – Orhangazi – İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Yap – İşlet – Devret Projesi 384 km Otoyol ve 42 km Bağlantı yolu olmak üzere toplam 426 km uzunluğundadır. Proje, Anadolu Otoyolu üzerindeki Gebze Köprülü Kavşağından Ankara yönüne yaklaşık 2,5 km. sonra teşkil edilecek bir köprülü kavşakla başlayıp Dilovası – Hersek Burnu arasında yapılan Osmangazi köprüsü ile İzmit Körfezini aşmakta ve Yalova – İzmit Devlet Yolunu Köprülü Kavşakla geçtikten sonra Orhangazi’den itibaren Orhangazi- Bursa Devlet Yoluna paralel olarak ilerlemektedir. Orhangazi Kavşağından sonra güzergâh Gemlik civarından geçip, Ovaakça Mevkiinde Bursa Çevre Otoyoluna bağlanmaktadır. Bursa Çevre Otoyolunun proje bünyesinde olan Batı Kesimi, Bursa’nın kuzeyinden şehrin batısına doğru bir yay çizerek Bursa Batı Kavşağına geçmektedir. Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dâhil) Otoyolu, Bursa Batı Kavşağından sonra Uluabat Gölünün kuzeyini izleyerek Karacabey’den itibaren güney-batıya yönelmekte, Susurluk ve Balıkesir’in kuzeyinden Savaştepe’ye, oradan da Soma-Akhisar-Saruhanlı-Turgutlu ilçelerinin civarından geçerek İzmir-Ankara Devlet Yoluna paralel ilerlemekte ve İzmir Çevre Yolu üzerindeki mevcut Otogar Kavşağında son bulmaktadır.

Osmangazi Köprüsü;
252 m kule yüksekliği, 35,93 m tabliye genişliğine sahip 1.550 m orta açıklığı ve toplam 2.682 m boyu ile Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4.sırada yer alan Osmangazi Köprüsü 01.07.2016 tarihinde trafiğe açılmıştır.

  • Büyük Sanat Yapılarında;
  • Orhangazi Tünelinde (2 tüp x 3.590 m. = 7.180 m); Ülkemizdeki Otoyollar üzerindeki en uzun tünel olan Bursa-Yalova İl sınırındaki Orhangazi Tüneli 21.04.2016 tarihinde trafiğe açılmıştır.
  • Selçukgazi Tünelinde (2 tüp x 1.250 m. = 2.500 m); Tüm imalatlar tamamlanarak 12.03.2017 tarihinde trafiğe açılmıştır.
  • Belkahve Tünelinde (2 tüp x 1.605 m. = 3210 m); Tüm imalatlar tamamlanarak 08.03.2017 tarihinde tarafiğe açılmıştır.
  • Kuzey ve Güney Yaklaşım Viyadüklerinde; 253 m. uzunluğundaki Kuzey Yaklaşım Viyadüğü ile 1.380 m. uzunluğundaki Güney Yaklaşım Viyadüğü tamamlanmış olup, 01.07.2016 tarihinde hizmete açılmıştır.
  • Betonarme Viyadüklerinde; Gebze-İzmir arasında yer alan 36 adet Betonarme Viyadüğün tamamı bitirilerek işletmeye açılmıştır.

Projenin trafiğe açılan kesimlerine ait kronolojisi;
Proje de bugüne kadar 384 km’si otoyol,42 km’si bağlantı yolu olmak üzere toplam 426 km lik Otoyol kesimi tamamlanarak hizmete açılmıştır.

Kemalpaşa Bağlantı Yolu : 20 Ekim 2015
Altınova-Gemlik arası : 21 Nisan 2016
Gebze-Altınova arası : 30 Haziran 2016
(Osmangazi Köprüsü Dahil)
Kemalpaşa-İzmir arası : 8 Mart 2017
Gemlik-Bursa arası : 12 Mart 2017
Bursa Çevre Yolu : 1 Ocak 2018
Saruhanlı-Kemalpaşa arası : 1 Aralık 2018
Akhisar-Saruhanlı arası : 17 Mart 2019
Balıkesir Kuzey-Batı arası : 17 Mart 2019
Bursa Batı-Balıkesir Kuzey : 4 Ağustos 2019
Balıkesir Batı-Akhisar arası : 4 Ağustos 2019

Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Odayeri – Paşaköy Kesimi
Toplam 148 km olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu 26 Ağustos 2016 tarihinde tamamlanarak trafiğe açılmıştır. İlave işler kapsamında yapım çalışmaları tamamlanmıştır. 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli demiryolu içeren asma köprü dünyada 59m genişlik ile en geniş, 1408m ana açıklık ile üstünde raylı sistem bulunan en uzun, kulelerinin 320m’yi aşan yüksekliği ile en yüksek kuleye sahip asma köprüdür.

Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kınalı – Odayeri (Bağlantı Yolları Dahil) Kesimi
Toplam 80,2 km uzunluğundaki (70 km Otoyol,10,2 km Bağlantı Yolu) uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kınalı-Odayeri (Bağlantı Yolları Dahil) Kesimi, Yap – İşlet Devret Modeliyle 04.05.2016 tarihinde ihale edilmiştir. İhalede en kısa süre olan 7 yıl 9 ay 12 gün sözleşme (yapım + işletme) süresi en uygun teklif olarak belirlenmiştir. Görevlendirme Kararı onaylanmış olup Sözleşme 01.07.2016 tarihinde imzalanmıştır.

Proje genelinde; 3 adet çift tüp tünel, 13 adet viyadük, 37 köprü, çeşitli boyut ve sayıda diğer sanat yapıları bulunmaktadır. Tünellerin toplam boyu sol ve sağ tüp olmak üzere toplam 10.600 metreyi, viyadüklerin boyu ise her iki istikamette toplam 8.500 metreyi bulmaktadır. Projenin tüm kesimlerinde otoyol, yüksek geometrik standartlarda ve iki yönlü 4’er şerit olarak tasarlanmıştır. Projenin İstanbul Havalimanı ile etkileşimi olan, 25,3 km uzunluğundaki, 2. Kesimi (Yassıören Kavşağı-Odayeri Kesimi) 13.11.2018 tarihinde Kesim Kabulü yapılarak rafiğe açılmıştır.

Kınalı – Yassıören Kavşağı Kesimi (1.Kesim) kapsamında er alan, 15,3 km uzunluğundaki, Çatalca Kavşağı- assıören Kavşağı arası Km: 27+862-41+167 (Nakkaş avşağı ve Bağlantı Yolu Hariç) ile Habibler-Hasdal Kesimi 7.Kesim) kapsamında yer alan, 1,1 km uzunluğundaki, Km: 61+117 – 62+105 arası ve Habibler Kavşağı A, B, F, G, H Kavşak Kolları), Kısmi Kabulleri yapılarak 16.03.2019 tarihinde trafiğe açılmıştır.

Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kurtköy-Akyazı (Bağlantı Yolları Dahil) Kesimi
Toplam 170,2 km uzunluğundaki (121,6 Km otoyol, 48,6 Km bağlantı yolu) Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kurtköy-Akyazı (Bağlantı Yolları Dahil) Kesimi, Yap – İşlet Devret Modeliyle 04.05.2016 tarihinde ihale edilmiştir. İhalede en kısa süre olan 6 yıl 9 ay 12 gün sözleşme (yapım + işletme) süresi en uygun teklif olarak belirlenmiştir. Görevlendirme Kararı onaylanmış olup Sözleşme 01.07.2016 tarihinde imzalanmıştır.

Proje Güzergahı

  1. Kesim (Kurtköy-Liman Kavşağı)
    İstanbul Kurtköy’den başlayıp (Km 129+650), İstanbul Park Kavşağı (Km 137+260), Gebze OSB Kavşağı (Km 142+250) ve Liman Bağlantı Yolu Kavşağından (Km 150+500) geçerek Km 151+500’de 5.Kesime bağlanmaktadır.
  2. Kesim (Liman Kavşağı-İzmit Kavşağı)
    Liman Kavşağından (Km:151+500’den) başlayıp Sevindikli Kavşağı (Km 169+000), Toylar Kavşağından (Km 175+700) ve Kandıra Kavşağından (Km 191+700) sonra Km:193+000’de 6.kesime bağlanmaktadır.
  3. Kesim (İzmit Kavşağı-Akyazı)
    Km 193+000’deki İzmit Kavşağı’ndan (Km:195+000) başlayıp Akmeşe Kavşağı (Km 213+000), Adapazarı- Kaynarca Kavşağı (Km:224+000), Karasu Kavşağı (Km:232+000) ve Akyazı D-100 kavşağından (Km 243+500) geçerek, Km 251+143’te TEM Otoyoluna bağlanmaktadır.

Proje genelinde; 94 milyon m3 kazı ve 70 milyon m3 dolgu işi yapılacaktır. Ayrıca güzergâh üzerinde, 5 adet çift tüp tünel,16 adet viyadük, 106 köprü, çeşitli boyut ve sayıda diğer sanat yapıları bulunmaktadır. Tünellerin toplam boyu sol ve sağ tüp olmak üzere toplam 18.864 metreyi, viyadüklerin boyu ise her iki istikamette toplam 16.000 metreyi bulmaktadır. Bu Projenin tüm kesimlerinin ana gövdesi, yüksek geometrik standartlarda ve iki yönlü 4’er şerit olarak tasarlanmıştır.

Projenin, Kurtköy – Liman Kavşağı Kesiminin (4.Kesim) (Liman Bağlantı Yolu Dahil) tamamı (44,7 km) trafiğe açık durumdadır. Liman Kavşağı-İzmit Kavşağı Kesimi (5.Kesim) kapsamında; Liman Kavşağından (Km:151+500)-Sevindikli Kavşağına (Km:168+225) kadar (Sevindikli Kavşağı dahil) olan kısmı 30.05.2019 tarihinde trafiğe açılmıştır. Bu kısmın toplam uzunluğu 22 km’dir. Bu Proje kapsamında şu ana kadar 66,7 km otoyol trafiğe açık durumdadır.Proje Kapsamında Yapılan Çalışmalar

  • Liman Kavşağı-İzmit Kavşağı Kesimi (5.Kesim) ve İzmit Kavşağı-Akyazı Kesimi (6.Kesim)’nde çalışmalar devam etmektedir.
  • Aynı kesimlerde kamulaştırma çalışmaları devam etmektedir.

Kınalı – Tekirdağ – Çanakkale – Savaştepe Otoyolu Malkara – Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Otoyolu Kesimi Yap-İşlet-Devret Projesi
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alan Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Otoyolu Kesimi Yap- İşlet- Devret Projesi 88 km Otoyol ve 13 km Bağlantı Yolu olmak üzere toplam 101 km uzunluğundadır. 88,0 km.lik otoyol projesinin yaklaşım viyadükleri dahil olmak üzere 4,6 km.si 1915 Çanakkale Köprüsü, kalan 83,4 km.lik kesimi ise Malkara-Çanakkale arasındaki otoyol kesimini oluşturmaktadır. Proje, Malkara yerleşiminin güneyinden, Şarköy İlçesinin batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe ilçesinin doğusundan Gelibolu Yarımadası’na ulaşmaktadır. Gelibolu’nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce – Şekerkaya mevkileri arasında yer alan 1915 Çanakkale köprüsü ile geçerek Lâpseki İlçesi Şekerkaya mevkiine ulaşacaktır. 1915 Çanakkale Köprüsünün de bünyesinde yer aldığı Malkara-Çanakkale Otoyolu Kesimi 2022 yılında hizmete açılması hedeflenen prestij projelerinden biri olup, tamamlanması ile birlikte İstanbul’u Çanakkale’ye ve sonrasında Kuzey Ege’ye bağlayacak proje konumundadır. Yapılacak olan Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege Bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonunu sağlayarak; bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkân sunacaktır. İstanbul-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolunun tamamlanması ile birlikte Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu ile entegre olarak Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi’ne otoyol ağıyla bağlanmış olacaktır. Tamamlandığında dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsü unvanını ülkemize kazandıracak olan 1915 Çanakkale Köprüsü; Cumhuriyet’imizin 100. Kuruluş Yılı’nı taçlandırmak üzere 2.023 metre orta açıklığa sahiptir. 770’er metre yan açıklıklar ile birlikte toplam 3.563 metre uzunluğundadır. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile beraber toplam geçiş uzunluğu 4.608 metreye ulaşmaktadır. 1915 Çanakkale Köprüsü 2 x 3 trafik şeritli olacaktır. Köprü tabliyesi 45,06 m genişlikte ve 3,5 m yükseklikte ikiz tabliye olarak projelendirilmiştir ve dünyanın ikiz tabliye olarak dizayn ve inşa edilen en geniş orta açıklıklı köprüsüdür. 318 metrelik kule yüksekliği 16 metrelik mimari amaçlı top mermisi figürü ile birlikte düşünüldüğünde deniz seviyesinden 334 metre yüksekliğe erişecek olan kuleleri sayesinde, dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olacaktır. 1915 Çanakkale Köprüsünün çelik kule yüksekliği olan 318 metre; 3. ayın 18’ini; 18 Mart 1915 Çanakkale Deniz Zaferimizi simgelemektedir.

Proje kapsamında;
1 adet Asma Köprü, 2 adet Yaklaşım Viyadüğü, 4 adet Betonarme Viyadük, 6 adet Alt Geçit Köprüsü, 6 adet Hidrolik Köprü, 43 adet Üst Geçit, 36 adet Alt Geçit, 218 adet çeşitli ebatlarda Menfez, 20 adet Büz Menfez, 12 adet Kavşak (Devlet Yolu üzerindeki Kavşaklar Dahil), 4 adet Otoyol Hizmet Tesisi, 2 adet Bakım İşletme Merkezi, 7 adet Ücret Toplama İstasyonu inşa edilecektir.

Proje Kapsamında Yapılan Çalışmalar

  • Kamulaştırma çalışmaları devam etmektedir.
  • Otoyolda yapım çalışmalarına hızla devam edilmektedir.
  • 01.08.2019 tarihinde çelik kule bloğunun montaj çalışmalarına başlanılmış olup toplamda 128 bloktan oluşan çelik kulelerin montaj çalışmaları 16 Mayıs 2020 tarihinde tamamlanmıştır.
  • Avrupa ve Asya Ankraj bloklarında imalatlar tamamlanmıştır.
  • Avrupa ve Asya Yaklaşım viyadüklerinde ise çalışmalara devam edilmektedir.

Ankara – Niğde Otoyolu
Ankara-Niğde Otoyolu Projesi 275 km otoyol 55 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 330 km uzunluğunda olup Ankara – Niğde Otoyolu’nun yer teslimi 24 Ağustos 2017 tarihinde yapıldı. Proje güzergâhı Ankara ili Gölbaşı, Bala, Şereflikoçhisar, Evren İlçeleri; Konya ili Kulu ilçesi; Kırşehir ili Merkez ilçesi; Aksaray ili Ortaköy, Sarıyahşi, Gülağaç, Ağaçören, Merkez ilçeleri; Nevşehir ili Acıgöl, Derinkuyu ilçeleri ve Niğde ili Merkez ilçesi sınırları içerisinden geçmektedir. Proje Bünyesinde; 19 adet kavşak köprüsü, 10 adet bağlantı yolu kavşak köprüsü, 12 adet otoyol köprüsü, 6 adet bağlantı yolu köprüsü, 3566,60 m uzunluğunda 5 adet viyadük, 75 adet üst geçit köprüsü, 118 adet alt geçit, 663 adet kutu menfez, 2 adet bakım işletme merkezi, 5 adet bakım merkezi, 1 adet ana kontrol merkezi, 5 adet B tipi servis alanı, 5 adet D tipi servis alanı ve 15 adet de ücret toplama istasyonu bulunmaktadır.

Ankara-Niğde Otoyolu ile özellikle ağır vasıta ağırlıklı yoğun trafiğe hizmet eden yolda trafik güvenliği, can ve mal emniyetinin sağlanması, seyahat süresinin kısaltılması ve yöredeki turizm ve sanayinin gelişmesine katkıda bulunması amaçlanmaktadır. Projenin tamamlanması ile birlikte ülkemizin gelişimiyle her geçen gün artan trafik hacminin mevcut yolların kapasitesine yaptığı olumsuz etki giderilerek, trafik güvenliğiyle bakım hizmetlerinin sürdürülebilir olması sağlanacaktır. Küçük sanat yapıları, büyük sanat yapıları, toprak işleri ve üst yapı imalatlarında çalışmalar devam etmektedir.

Menemen – Aliağa – Çandarlı Otoyolu
Yap – İşlet – Devret Modeliyle ihalesi yapılan Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu, 55,7 km otoyol ve 40,2 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 95,9 km uzunluğundadır. 22 Şubat 2020 tarihinde tamamı trafiğe açılmıştır. 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere toplam 6 şeritli olarak planlanan proje kapsamında toplam 12 adet köprülü, 2 adet hemzemin kavşak, 7 adet ücret toplama alanı ve 3 adet otoyol hizmet alanı, 8 adet viyadük, 36 adet köprü ve 1 adet tünel bulunmaktadır. Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu; Koyundere kavşağından başlayarak Türkelli ve Aliağa’nın doğusundan Aliağa OSB ve Yeni Şakran’a ulaşarak mevcut İzmir-Çanakkale yoluna paralel ilerlemekte ve Km:65+700’de Çandarlı Liman Bağlantı Yolu ile Liman bölgesinde son bulmaktadır. Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu Projesinin hayata geçmesi ile birlikte özellikle ağır vasıta ağırlıklı yoğun trafiğe hizmet eden yolda; trafik güvenliği, can ve mal emniyetinin tam olarak sağlanması, seyahat süresinin kısaltılması ve yöredeki turizm ve sanayinin gelişmesine katkıda bulunulması amaçlanmaktadır. İzmir kent merkezi, körfez ve kuzeydeki Aliağa ilçesinde bulunan ticaret, endüstri ve turizm sektörlerinin karayolu ulaşım gereksinimleri, kentsel trafik ile birlikte mevcut kent içi yollar üzerinden sağlanan, özellikle Aliağa İlçesinde bulunan ALOSBİ, Petkim ve Tüpraş endüstriyel tesisleri, demir-çelik fabrikaları, gemi söküm tesisleri, akaryakıt dolum tesisleri, gübre ve kağıt fabrikaları ile Çiğli İlçesinde bulunan Atatürk Organize Sanayi Bölgesi ve Çamaltı Tuzlasının yarattığı ağır tonajlı ve aşırı trafik yoğunluğu azaltılarak yakıt tasarrufu sağlanacaktır.