İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Tamamı Yerli ve Milli Tasarım Bitlis Çayı Viyadüğü Hizmete Açıldı

Bitlis Baykan Siirt Diyarbakır yolu ile Bitlis Çayı Viyadüğü ve bağlantı yollarının açılışına Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, canlı bağlantı ile katıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Tamamı yerli ve milli mühendislik çözümlerimiz ve mühendislerimizin tasarımı ile inşa edilen Bitlis Çayı Viyadüğü, kendi alanında dünya üzerinde yapımı tamamlanan ilk köprü olmuştur. Viyadükte kullanılan çelik miktarı Eyfel Kulesi’nin inşasında kullanılan çeliğin 2 katıdır. Sadece örnek gösterdiğim bu miktar dahi, projemizin ne denli önemli ve büyük olduğunun kanıtıdır” dedi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bitlis Baykan Siirt Diyarbakır yolu ve Bitlis Çayı Viyadüğü ve bağlantı yollarının açılış törenine katıldı. Bütün dünya krizlerle boğuşurken Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde Türkiye’nin dört bir köşesinde olduğu gibi Bitlis’te de hizmet ve eser fırtınası estirmeye devam ettiklerini kaydeden Karaismailoğlu, “Türkiye’yi küresel lojistik bir süper güce dönüştürmek için emin adımlarla ilerliyoruz. Ulaştırma ve Lojistik Master Planı’mız doğrultusunda; 5 bine yakın şantiyemiz ve hizmet noktamızda, 700 bine yakın çalışma arkadaşımızla, yarının ihtiyaçlarını en doğru şekilde karşılayacak yatırımları bir bir inşa ediyoruz. 2003 yılında başlattığımız karayolu hamlesi ile özellikle karayolu ulaşım ağımızın gücüne güç kattık. Artan taşıt sayısına, artan taşıt hareketliliğine rağmen trafik yoğunluğunu azalttık, kaza oranını yüzde 82 azalttık. Her yıl 13 bini aşkın vatandaşımızın canını güvenli yollar sayesinde kurtarıyoruz. Yatırımlarımız sayesinde sadece 2021 yılında; yakıttan, zamandan, araç bakım ve işletme maliyetlerinden toplam 28 milyar dolar tasarruf elde ettik” ifadelerini kullandı.

ULUSLARARASI LOJİSTİK KORİDORUNUN ULAŞIM STANDARDINI ARTTIRDIK

Kafkasları, Karadeniz’i ve İran’ı; Güneydoğu Anadolu, Mezopotamya ve Ortadoğu’ya bağlayan doğal geçit konumundaki Bitlis’in ulaşımdaki önemini, hayata geçirdikleri ulaşım yatırımları ile daha da arttırdıklarını belirten Karaismailoğlu, açıklamasına şöyle devam etti: “2003’te Bitlis’in sadece 19 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 15 kattan fazla artırarak 305 kilometreye ulaştırdık. Bugün de dağlık bir arazi yapısına sahip şehrimizin güney illeriyle bağlantısını sağlayan güzergah üzerindeki Bitlis Çayı Viyadüğü’nü ve bağlantı yollarını başarıyla tamamlamanın ve açmanın sevincini paylaşıyoruz. Bugün Bitlis’e bir ilki kazandırmanın da haklı gururunu yaşıyoruz. Tamamı yerli ve milli mühendislik çözümlerimiz ve mühendislerimizin tasarımı ile inşa edilen Bitlis Çayı Viyadüğü, kendi alanında dünya üzerinde yapımı tamamlanan ilk köprü olmuştur. Yüzde 4 eğimle, 15 bin 600 ton çelik kullanılarak tek parça inşa edilen Bitlis Çayı Viyadüğü’nde bin kilometre kaynak yapıldı. Viyadükte kullanılan çelik miktarı Eyfel Kulesi’nin inşasında kullanılan çeliğin 2 katıdır. Sadece örnek gösterdiğim bu miktar dahi, projemizin ne denli önemli ve büyük olduğunun kanıtıdır. Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerimiz arasında önemli bir geçiş noktası olan Bitlis Çayı Viyadüğü; Gürbulak, Kapıköy, Esendere, Habur gibi önemli sınır kapılarına erişim sağlayan uluslararası lojistik koridorunun da ulaşım standardını son derece artırdı. Başta tarım, hayvancılık, sanayi ve turizm olmak üzere bölgenin sosyo-ekonomik gelişimine önemli katkılar sağlayacağız.” dedi.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.