İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

İzmir’in En Uzun Karayolu Tüneli Dev Bütçeli “Buca – Onat Tüneli Projesi”

Buca Metrosu Kaldığı Yerden Devam Edecek

İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent tarihinin en büyük ulaşım projelerinden Buca Metrosu’nun yapımının önünde hukuki bir engel kalmadığını duyurdu. Belediyeden yapılan açıklamada, ihaleye yapılan itiraz üzerine Danıştay’a taşınan davada karar verildiği, Nurol-Yapı Merkezi Ortak Girişimi’nin teklifinin doğrudan geçerli kabul edilmesi talebinin uygun görülmediği belirtildi.

Şubat ayında temeli atılan Buca Metrosu’nun yapım ihalesine ilişkin itiraz ve yargı süreci sona erdi. Danıştay’ın aldığı kararla, metronun yapım işinin kaldığı yerden aynı şekilde devam etmesinde hukuki engel olmadığı tescil edildi.

Konak ile Bornova arasını 10 dakikaya indirerek kent trafiğini rahatlatacak Buca Onat Tüneli’ndeki çalışmaları devam ediyor. Şantiyeyi ziyaret eden İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, 1 milyar 150 milyon liralık dev yatırımın ekonomik krize rağmen devam ettiğini ve tünelin Yeşildere EXPO ve Buca Metrosu projeleri için kaldıraç olacağını söyledi.

1 Milyar 150 Milyon Liralık Dev Yatırım

Başkan Soyer, “Çalışmalar tamamlandığında viyadüklerle birlikte tünel, Konak-Bornova arasında yaklaşık 45 dakikalık yolculuk süresini 10 dakikaya indirecek. Dolayısıyla da kent içerisindeki trafiğe nefes aldıracak dev bir yatırım bu. Şu an fiyat artışlarıyla birlikte 1 milyar 150 milyon liralık bir bütçesi var ama bu miktar işin bitişinde 2 ya da 2 buçuk milyar liraları bulacak. Böyle büyük bir proje İzmir trafiğine müthiş bir rahatlama getirecek. Çift tünel olarak işliyor. İki ayrı tüp kazılıyor şu anda. Kazıda daha hızlı ilerlemek için tünel içinde zaman zaman kontrollü patlatma tekniği kullanılacak. Son derece bilimsel çalışmalarla ilerliyoruz. 35 iş makinesiyle 24 saat çift vardiya halinde ekipler çalışmaları yürütüyor. Buca Onat Tüneli ve projenin diğer etaplarını öngörülen tarihlerden daha erken bitirmek için arkadaşlarımız yoğun tempoda çalışıyor” diye konuştu.

Çalışmalar Yerin 35 Metre Altında

Buca girişinden 20 Haziran 2022 tarihinde başlayan kazma işleminde tünelin iki tüpünde 25 metreye ulaşıldı. Yüzeyin 35 metre altında devam eden tünel çalışmalarında 35 iş makinesi ile birlikte 8’i mühendis 103 personelle çalışıyor. Maksimum derinlik ise bazı bölgelerde 90 metreye kadar inecek. 

Kontrollü Patlatma Yapılacak

“Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi” (NATM) ile yürütülen kazı çalışmalarına hız kazandırmak ve projeyi daha kısa sürede tamamlamak için kontrollü patlatma tekniği kullanılacak. Büyükşehir Belediyesi bu çalışmaya başlamadan önce güzergah üzerindeki binalarda yurttaşların can ve mal güvenliğini korumak için Kaya Patlatma Mühendisliği Derneği Kurucu Üyesi ve Genel Sekreterliği görevini yürüten Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Kahriman ve patlayıcı mühendisliği alanında uzman teknik ekibi ile sahada inceleme yaptı. Tekniğin tünel güzergahında kalan binalara herhangi bir olumsuz etkisi olmayacağı yönündeki bilimsel rapor üzerine harekete geçildi.

Bilimsel Verilerle Planlama

Bilimsel veriler ışığında kullanılacak malzeme miktarından cinsine kadar çevresel problemleri en aza indirecek şekilde planlanan çalışmalar sırasında sarsıntı bir insanın daire içinde yürümesi ile eşdeğer olacak. Patlatma sırasında çevrede oluşacak titreşimler, titreşim ölçerler ile kayıt altına alınacak. Kontrollü patlatma tekniği ile sürdürülecek kazı çalışmaları güzergahta kalan binalarda herhangi bir olumsuz etki yaratmayacak. Çalışmalar gündüz yapılacak.

Uzunluğu 2,5 Kilometre

İzmir’in en uzun tüneli “Buca-Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali ve Çevre Yolu Arası Bağlantı Yolu Projesi”nin ikinci etabı kapsamında 559 milyon liralık yatırımla inşa ediliyor.  Çift tüp tünelin uzunluğu 2,5 kilometre olacak ve 2 gidiş – 2 geliş olmak üzere toplam dört şeritte hizmet verecek. Tünelin yüksekliği 7,5 metre, genişliği ise 10,6 metre olarak planlandı. Tünel inşaatı ile birlikte projenin üçüncü ve dördüncü etaplarında yer alan iki alt geçit, 4 menfez, 4 kavşak, 1 üst geçit ve duvar imalatları da yapılacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Buca Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali ve Çevre Yolu Arası Bağlantı Yolu Yapılması Birinci Etap ikmal işi kapsamında 2 viyadük, 2 alt geçit ve 1 üst geçit inşaatını tamamladı. Bağlantı yolları, aydınlatması yapılarak önümüzdeki aylarda kullanıma açılacak. Viyadük ve alt geçitlerin hizmete girmesi ile birlikte Bornova ve terminal önündeki araç trafiği rahatlayacak.

Şehir Trafiğine Girmeden Otogara Ulaşılacak

7,1 kilometrelik güzergah 35 metre genişliğinde 3 geliş 3 gidiş toplam 6 şerit bölünmüş yol ile 2,5 kilometrelik çift tüp tünelden oluşuyor. Tünel ve viyadük projesi ile Çamlık, Mehtap, İsmetpaşa, Ufuk, Ferahlı, Ulubatlı, Mehmet Akif, Saygı, Atamer, Çınartepe, Merkez, Zafer, Birlik, Koşukavak, Çamkule, Meriç, Yeşilova ve Karacaoğlan mahalleleri aşılarak Bornova Kemalpaşa Caddesi’nden otogara bağlantı sağlanacak. Homeros Bulvarı ve Onat Caddesi üzerinden İzmir’in en uzun tünelini geçen araçlar otogar ve çevre yoluna ulaşabilecek.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.