İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden

“Firmalar teklif taleplerini artırmak için dijital pazarlamayı kullanmalı”

Multiligo Ajansı Dijital İş Geliştirmeden Sorumlu Kurucu Ortağı Barış Yaşbala, müşterisi işletme olan firmaların yeni müşteri kazanabilmeleri ve teklif, randevu taleplerini artırabilmeleri için dijital pazarlamaya odaklanmaları gerektiğini söyledi. Yaşbala, “Dijital pazarlama B2B firmalarının vazgeçilmezi haline geldi.” dedi.

Barış Yaşbala, yeni teklif ve randevu almak isteyen firmalara yol gösteren yöntemler hakkında değerlendirmeler yaptı. B2B (İşletmeden İşletmeye) iş modeli ile çalışan işletmelerin yeni potansiyel müşterilere ulaşmak için talep edilen teklif veya randevuların en önemli kaynaklardan birinin dijital pazarlama olduğunu ifade eden Yaşbala, şunları kaydetti; “Müşterisi işletme olan firmalar, mevcutta sözleşmesi devam eden müşterilerinin yanında yeni müşteriler bulmakta zorluk çekebilir. Sosyal medya platformları, teklif ve randevu talepleri için önemli bir zemin oluşturuyor. Bunun gibi hedefleme seçeneklerinin yer aldığı birçok kanal var.”

“Dijital pazarlama B2B firmalarının vazgeçilmezi haline geldi.” diyen Yaşbala, “B2B firmaları, yeni müşteri kazanabilmeleri ve teklif ve randevu taleplerini artırabilmeleri için dijital pazarlamaya odaklanmalıdır.” sözlerini kaydederek, şöyle devam etti; “İşletmeler sosyal mecralarda hedeflerine yönelik dijital reklam kampanyaları düzenlemelidir. Müşteri talep formu oluşturma, marka bilinirliği reklamları, mobil uygulama reklamları ve popüler sitelerde reklam çalışmaları gibi dijital pazarlama süreçleri, firmaların satış ve pazarlama hedeflerine hizmet eden süreçlerdir.”

“Kullanıcıların, ürünün neye çözüm olduğunu anlaması gerekir”

Yaşbala, dijital mecralarda hizmet veya ürünü aktif olarak arayan potansiyel müşterilere ulaşmak için en iyi yollardan birinin Google arama reklamları olduğunu ifade etti. Aktif olarak arama yapmayan kişilere çoğunlukla Google Görsel Reklam Ağı, Facebook, Instagram ve LinkedIn üzerinden ulaşılabileceğini belirten Barış Yaşbala, diğer potansiyel müşteri grubunun da henüz ürün veya hizmete ihtiyaç duymamış kişiler olduğunu belirterek, “Eğer ürününüz yenilikçi bir ürün ise kullanıcıların öncelikle ürünün hangi alanlarda kullanıldığını ve neye çözüm olduğunu anlaması gerekir.” dedi.

“Hedeflenen dönüşüm oranları için sektörel hedefleme önemlidir”

İnternet sitelerine yönlendirilen ziyaretçilere sunulan formların önemine de işaret eden Yaşbala, şunları söyledi; “İnternet sitesi ziyaretçileri ilk olarak ürün veya hizmetlerin detaylarını inceler. Daha sonra ürün ya da hizmetlerle ilgileniyorlarsa form doldururlar. Bu noktada ürün veya iletişim sayfasında yer alan formların önemi vardır. Bunun yanında reklamlar için özel sayfalar da tasarlanabilir. Formlar hem masaüstünde hem de cep telefonlarında sorunsuz çalışmalıdır.” Yaşbala, “Müşteri talep formu, markaları hedef kitleye tanıtmak için yeni bir marka bilinirliği sağlar.” dedi.

Yaşbala, internet sitesini ziyaret eden potansiyel müşterilerin gerçek müşteriye dönüşmesi ve hedeflenen dönüşüm oranlarını yakalamak için sektörel hedeflemenin de önemli olduğunu belirtti. “Eğer işletmeden işletmeye yani B2B iş modelinde çalışıyorsanız sizler için önemli olan reklamlarınızın ilgili ülke ve sektördeki kişiler tarafından görülmesidir.” diyen Yaşbala, “Burada ürün ve hizmet alım sürecinde karar vericilerin hangi departman ve unvanda olduğu önemlidir.” sözlerini kaydetti.

Yaşbala, “Ölçülemeyen şey yönetilemez!” diyerek, “Dijital reklamlar dünyada ölçülebilirliği en tutarlı reklam mecrasıdır. Reklam verileri üst düzeyde ölçülmeli ve analiz edilmelidir. Böylece aksiyon alınabilir.” ifadelerini kullandı.