İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Çimsa ilk çeyrekte satışlarını artırarak kar elde etti

Çimsa ilk çeyrekte satışlarını  %95 artırarak 639 Milyon TL satış geliri, ve 174 Milyon TL net kar kaydetti

Çimsa, çimento sektörünün global bir oyuncusu olarak 2021 yılına başarılı bir giriş yaptı. 

Geçtiğimiz sene ilk çeyrekte 327 Milyon TL satış geliri ve 14 Milyon TL net zarar açıklayan Çimsa, güçlü operasyonel performansı ile 2021 yılı ilk çeyreğinde ise 639 Milyon TL satış geliri ve 174 Milyon TL net kar açıkladı.

Sabancı Holding iştiraki Çimsa, sektörün global oyuncusu olarak ülke ekonomisine katkı sunmaya devam ederken, yılın ilk çeyreğinde satış gelirlerini bir önceki yılın aynı dönemine göre 2 kat artırdı.

“Uluslararası üretici kimliğimizi her geçen gün daha da güçlendiriyoruz”

Elde edilen finansal sonuçlardan duyduğu memnuniyeti dile getiren Çimsa Genel Müdürü Umut Zenar konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Çimsa olarak 2021 yılına başarılı bir giriş yaptık. İlk çeyrekte özellikle yurtiçinde gerçekleşen güçlü talep karlılığa önemli katkı sağladı. Yurtiçi pazardaki büyümenin yanı sıra ihracat piyasalarındaki etkinliğimizi de sürdürdük.

Çimsa Genel Müdürü Umut Zenar

65’ten fazla ülkeye beyaz çimento ihraç ederek, uluslararası üretici kimliğimizi her geçen gün daha da güçlendiriyoruz. Küresel piyasalara ihracat yapma kapasitesi, güçlü pazarlama ağı ve son yıllarda hayata geçirdiği yatırımların sonucunda artan beyaz çimento kapasitesi ile yurt dışı pazarların yanı sıra iç piyasada da etkinliğimizi arttırmaya devam ediyoruz. İlk çeyrekte aldığımız sonuçlar da bunun bir göstergesi. Önümüzdeki dönemde ürün ve hizmetlerimizle hem sektörün hem de ülke ekonomimizin gelişimine katkı sunmayı sürdüreceğiz.” dedi.

Dijital çağa ayak uydururken, teknolojiyi en verimli şekilde kullandıklarını ve sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmaya gayret ettiklerini belirten Çimsa Genel Müdürü Umut Zenar, “Yatırımlarımızı gerçekleştirirken, ürün ve hizmet geliştirme uygulamalarını kurgularken, sosyal ve çevresel faktörleri göz önünde bulunduruyoruz. Bu kapsamda Çimsa olarak atık kullanımı konusunda ciddi bir hedef koyduk. Fabrikalarımızda farklı sektörlerden tedarik ettiğimiz atıkları, dönüştürüyor ve enerji ihtiyacımızı karşılıyoruz. Yıllık atık kullanım oranlarımızı yaklaşık 2 katına çıkararak sürdürülebilirliğe sağladığımız katkıyı artırmayı hedefliyoruz.” şeklinde konuştu.

Çimsa Hakkında

Sabancı Holding iştiraki olan Çimsa, 1972 yılında Mersin’de kurulmuştur. Çimsa bugün; Mersin, Eskişehir, Kayseri, Niğde, Afyonkarahisar’da bulunan 5 entegre fabrikası ve Ankara’da bulunan bir öğütme tesisiyle faaliyetlerini sürdürmektedir. Beyaz çimento alanında dünyanın ilk iki markasından biri olan Çimsa; Hamburg (Almanya), Trieste (İtalya), Sevilla ve Alicante (İspanya), Gazimagusa (KKTC), Köstence (Romanya) ve Novorossiysk’de (Rusya) bulunan terminalleriyle uluslararası bir çimento üreticisidir. Çimsa, pazar odaklı yaklaşımı ve geniş dağıtım ağıyla müşterilerinin ürün ve hizmet ihtiyaçlarını eksiksiz ve zamanında karşılamaktadır. Paydaşlarının güvenilir bir iş ortağı olarak, gelecek nesillere uzanacak yaşam alanları ve altyapıları için gerekli malzemeleri sağlamaktadır. Çimsa, gri çimentonun yanı sıra ürettiği beyaz çimento ve kalsiyum aluminat çimentosu gibi özel ürünlerle de inovasyon konusunda Türkiye çimento ve yapı malzemeleri sektörüne öncülük etmektedir. Tüm paydaşlarına değer yaratan ve karlı büyümeye odaklanan Çimsa, bunu gelecekte de sürdürmeyi hedeflemektedir.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.