İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

“Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demiryolu Projesi’nin İhalesini Bu Ay İçinde Sonuçlandırıyoruz”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demiryolu Projesi’nin uzunluğunun 142 kilometre, saatte 250 kilometrelik tasarım hızına uygun yeni çift hat şeklinde yapılacağını belirterek, “Hazırlıklarını yoğun şekilde sürdürdüğümüz hızlı tren ihale işlemlerine başladık, bu ay içinde sonuçlandırıyoruz. Projemizi, 4 yılda tamamlamayı hedefimize koyduk” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demiryolu Projesi’yle ilgili açıklama yaptı. Konuşmasının başında Kayseri’deki programlarına değinen Karaismailoğlu, Kayseri Havalimanı Yeni Terminal Binası’nda saha incelemesinde bulunduklarını, Kayseri Anafartalar-Şehir Hastanesi YHT Gar Tramvay Hattının ilk ray kaynak törenini gerçekleştirdiklerini söyledi.

ULAŞIM SÜRESİ İSE 3,5 SAATTEN 1 SAATİN ALTINA İNECEK

Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demiryolu Projesi’nin uzunluğunun 142 kilometre, saatte 250 kilometrelik tasarım hızına uygun yeni çift hat şeklinde yapılacağına dikkati çeken Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“Hat üzerinde toplam uzunluğu 12 bin 900 metre olan 9 adet tünel yer alacak. En uzun tünelimiz, 3 bin 280 metre olacak. Hızlı Tren Demiryolu hattımızda, toplam uzunluğu 2 bin 395 metreyi bulan 18 köprü; 20 üstgeçit ve 116 altgeçit yer alacak. Hat boyunca 21 adet de viyadük yapacağız. Hazırlıklarını yoğun şekilde sürdürdüğümüz hızlı tren ihale işlemlerine başladık, bu ay içinde sonuçlandırıyoruz. Projemizi, 4 yılda tamamlamayı hedefimize koyduk. Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demiryolu hattımızın devreye girmesiyle birlikte; Yerköy-Kayseri arasındaki hat, 170 kilometreden 142 kilometreye düşecek. Ulaşım süresi ise 3,5 saatten, 1 saatin altına inecek. Projemiz tamamlandığında, Yerköy-Kayseri arasında 2 saat 30 dakika olan karayolu ulaşımına ciddi bir alternatif olacak. Hattın devreye girmesiyle; mevcut konvansiyonel demiryolu ile 7 saatte sağlanan Ankara-Kayseri ulaşım süresi 2 saate inecek. Bu hat ile Ankara-Kırıkkale-Yerköy-Şefaatli-Yenifakılı-Himmetdede-Boğazköy ve Kayseri istasyonlarımız arasında 1 yılda 11 milyon yolcu ve 650 bin ton yük taşıma imkanımız olacak.”

BOĞAZKÖPRÜ LOJİSTİK MERKEZİ ÖNEMLİ YÜK AKTARMA MERKEZİ OLACAK

Kayseri’ye Boğazköprü mevkinde 620 bin metrekare alan üzerine 1,8 milyon ton taşıma kapasiteli lojistik merkez de kurduklarını belirten Karaismailoğlu, “Boğazköprü Lojistik Merkezi faaliyete geçtiğinde Kayseri, uluslararası taşımacılık koridorlarındaki payını yükseltecek, önemli bir yük aktarma merkezi olacak. ‘Demiryollarına çağ atlattık’ dediğimizde bize inanmayanlara sesleniyoruz; 2003 yılından itibaren demiryolları için adeta seferber olduk. Eskimiş, yenilenmemiş, bir çivi bile çakılmamış hatlarımıza hızlıca ayağa kaldırdık. Yatırım nedir bilmeyen TCDD’yi 19 yılda kendi milli trenini üretecek duruma getirdik. Yerli ve milli sinyalizasyon projesini uygulamaya geçirdik. Demiryollarında ilk defa tasarımları yerli olan demiryolu araçları ve ekipmanları üretmeye başladık. Uzun yıllar ihmal edilen demiryollarımızın modernizasyonu ile birlikte Yüksek Hızlı Trenle ülkemizi buluşturuyoruz” ifadelerini kullandı.

ANAFARTALAR İSTASYONUNDA RAY KAYNAĞI İŞLERİNİ BAŞLATARAK ÖNEMLİ KİLOMETRE TAŞINI GERİDE BIRAKTIK

Proje nedir bilmeyenlere inat doğu-batı ve kuzey-güney hattında demiryolu ulaşımını ekonomiye katkı sağlar hale getirdiklerinin altını çizen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Çünkü bizim gayemiz her bir ulaşım modumuzla üreten Türkiye’ye destek olmak. Bu gaye için var gücümüzle çalışıyor, kaynaklarımızı en verimli şekilde kullanıyoruz. Ülke genelinde, bin 213 kilometresi yüksek hızlı tren hattı olmak üzere, toplam 2 bin, 149 kilometre yeni hattı döşedik. Bu şekilde, demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık. Lojistik merkezlerimiz üzerinden, demiryollarımızı, kara ve havayollarımızla entegre hale getiriyoruz. Demiryolu yatırımlarımız kapsamında, kent içi raylı sistemlerimiz ayrı bir öneme sahip. Kent için raylı sistem yatırımlarımızdan birisini de Kayseri’mizde gerçekleştiriyoruz. Geçen yıl Anafartalar-Şehir Hastanesi-Mobilyakent Tramvay Hattı yapım çalışmalarına başladık. Buraya gelmeden önce gerçekleştirdiğimiz tören ile de mevcut tramvay sistemine bağlantı noktası olan Anafartalar istasyonunda ray kaynağı işlerini başlatarak önemli bir kilometre taşını daha geride bıraktık. 7 kilometre uzunluğunda ve 11 istasyondan oluşan projemiz, Kayseri’nin kent içi raylı toplu taşıma altyapısının gücüne güç katacak. Kayserili vatandaşlarımız bu yeni hat ile kesintisiz şekilde; Kayseri Şehir Hastanesi’ne, Şehirlerarası Otobüs Terminali’ne, Mobilyakent’e ulaşacak. Nuh Naci Yazgan Üniversitesi’ne giden öğrencilerimiz ve akademisyenler için de önemli bir ulaşım imkanı sağlanacak. Kayseri’nin 35 kilometre olan raylı sistem uzunluğu 42 kilometreye, 55 olan istasyon sayısını 66’ya çıkaracağız.”

KAYSERİ’NİN 69 OLAN RAYLI SİSTEM ARACI SAYISINI 74’E YÜKSELTECEĞİZ

Proje kapsamında temin edilecek 5 yeni tramvay aracı ile birlikte Kayseri’nin 69 olan raylı sistem aracı sayısını 74’e yükselteceklerinin altını çizen Karaismailolu, 300 personelle, 7/24 esasına göre yapım çalışmalarını sürdürdüklerini kaydetti. Birkaç ay içinde inşaat işlerini tamamlayıp elektromekanik işlerine hız vereceklerini anlatan Karaismailoğlu, “Sözleşmeye göre gelecek yıl Ekim ayında bitmesi gereken hattımızı en geç yaz sonunda, okullar açılmadan hizmete açmayı planlıyoruz” dedi.

TEKGÖZ, HÖBEKTAŞ VE KAPUZBAŞI TARİHİ KÖPRÜLERİNİN RESTORASYONLARI TAMAMLANDI

Kayseri de önemli başka bir yatırım yaptıklarını anlatan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Kocasinan ilçemizdeki Tarihi Tekgöz ve Höbektaş Köprüleri ile Yahyalı İlçemizdeki Kapuzbaşı Tarihi Köprüsü’nün restorasyon çalışmalarını tamamladık ve köprülerimizi yeniden hizmete alıyoruz. Bildiğiniz üzere 6 bin yıllık kadim geçmişi ile Kayseri, tarihin izlerini taşıyan nice eseri bünyesinde barındırmaktadır. Hititler’den Bizans’a, Selçuklular’dan Osmanlı İmparatorluğu’na nice medeniyetten miras kalan tarihi varlıkları, kültür turizmi ve inanç turizmi açısından çok değerlidir. Bizim de öncelikle yapmamız gereken Kayseri’nin sahip olduğu bu eşsiz birikimleri en doğru şekilde korumak ve tanıtmaktır. Bu düşüncelerle yeniden hizmete başlayan Tarihi Tekgöz, Höbektaş ve Kapuzbaşı Köprülerimizin hayırlara vesile olmasını diliyorum.”

“Bakanlık olarak hem kültür hem de teknoloji tarihi açısından önem atfeden tarihi köprülerimizi gelecek kuşaklara aktarmak amacıyla aslına uygun restore ederek korumaya büyük önem veriyoruz” diyen Karaismailoğlu, bu ülkenin idarecileri olarak, tarihi değerleri korumak ve gelecek kuşaklara aktarmakla yükümlü olduklarını söyledi. Bugünün gereksinimlerini de en iyi şekilde tespit etmek ve çağın ihtiyaçlarına cevap vermek zorunda olduklarını ifade eden Karaismailoğlu, “Son 19 yılda Cumhurbaşkanımızın liderliğinde atalarımızdan miras Tekgöz, Höbektaş ve Kapuzbaşı tarihi köprüleri gibi eşsiz eserlerin yanına dev eserler ekledik” diye konuştu.

19 YILDA KAYSERİ’YE 8 MİLYARIN ÜZERİNDE YATIRIM YAPTIK

Tüm Türkiye’de olduğu gibi Kayseri’de de dev projeleri bir bir hayata geçirdiklerine vurgu yapan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, son 19 yılda Kayseri’nin ulaşım ve iletişim altyapısı için 8 milyarın üzerinde yatırım yaptıklarına dikkati çekti. Kayseri’nin 2003 yılına kadar sadece 83 kilometre olan bölünmüş yolunu 19 yılda 651 kilometreye çıkardıklarına işaret eden Karaismailoğlu, yatırımlarla ilgili şu bilgileri verdi:

“Sadece 1 kilometre Bitümlü Sıcak Kaplamalı yolu vardı, 467 kilometreye yükselttik. Kayserili vatandaşlarımızı yollarda güven ve konforla tanıştırdık. 56,2 kilometre olan Kayseri-Sivas yolunu ve 124,3 kilometre olan Kayseri-Niğde yolunu bölünmüş yol haline getirdik. Kayseri’yi; Niğde’ye, Nevşehir’e, Sivas’a, Adana’ya, Yozgat’a bölünmüş yollarla bağladık. Şehir içi trafiğine nefes aldıran Garipçe, Mimar Sinan, Himmetdede Köprülü Kavşaklarını trafiğe açtık. Boğazköprü Grubu Köprülerini, Bünyan Köprülü Kavşağı ve bağlantı yolları tamamlayarak hizmete verdik. 2020 yılı içerisinde de Pınarbaşı-Kahramanmaraş Devlet Yolu kesişimde yer alan 1,9 kilometre uzunluğundaki Pınarbaşı-Sarız Köprülü Kavşağı ve 2 adet köprünün yapımını tamamladık. Böylece Pınarbaşı şehir geçişindeki trafik yoğunluğunun yüksek olduğu bu kesimde seyahat güvenliği arttırdık ve trafik akışında sürekliliği sağladık. Şu anda; Kayseri-Sivas Ayrımı-Bünyan Yolu, Develi Batı Çevre Yolu ve Develi Kuzey Çevre Yolu, Develi-Yahyalı Yolu, Felahiye-Özvatan-Kermelik Yolu, Boğazlıyan-Felahiye Yolu, Kayseri-Pınarbaşı Yolu gibi toplam proje tutarı 2 milyar olan 16 adet önemli karayolu projemizde çalışmalarımız devam ediyor. Ayrıca Anafartalar- Mobilyakent Tramvay Hattı yapım çalışmalarımız başarıyla sürdürüyoruz. Hızlı tren projemizi yakında hayata geçiriyoruz. Yine, sürekli büyüyen ekonomisi ile Kayseri’nin, uluslararası ulaşımın ve ticaretin baş aktörü havayolu taşımacılığına olan ihtiyacı da artıyor. 2003 yılında 325 bin olan yolcu sayısı, 2020 yılında Covid-19 salgın sürecine rağmen 1 milyon 161 bin kişiyi aştı. Mevcut terminal binası artık yaşanan yoğunluktan dolayı yolculara istenilen hizmet kalitesini sunamadığı için yeni bir iç hatlar terminali yapmak zorunlu hale geldi. Biz de Mimar Sinan’ın mukaddes emaneti olan bu şehre yakışır ve Kayserililere yaraşır yeni bir havalimanı inşa etmeye başladık. Böylece, Kayseri yılda 6 milyon yolcuya kaliteli hizmet sunabilecek yeni bir havalimanına kavuşacak.”

KAYSERİ HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI VE TRAFİĞİNDE ÇOK DAHA ÖNEMLİ BİR KONUM ÜSTLENECEK

Çalışmalara başladıkları andan bu yana terminal binası zemin iyileştirmesini, katlı otopark yapılması, zemin iyileştirmesi, kazı ve dolgu işleri, yalıtım, betonarme ve prekast döşeme imalatlarını ve apron bariyer, güç merkezi, giriş kontrol ve ARFF binaları kazı, dolgu ve zemin iyileştirme imalatlarını tamamladıklarını aktaran Karaismailoğlu, terminal binaları kazı, yalıtım, betonarme imalatları ile apron ve taksiyolu kazı ve dolgu imalatlarına devam ettiklerini söyledi. “Kayseri havayolu taşımacılığı ve trafiğinde çok daha önemli bir konumu üstlenecek” diyen Karaismailoğlu, bir ticaret şehri olan Kayseri’de ticari yaşamın yapılacak projelerle daha da hareketleneceğini kaydetti.

50 YIL SONRASINI PLANLIYORUZ

Yerli ve milli üretime de dikkati çeken Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Türkiye, AK Parti iktidarı ile milli bağımsızlık ve milli ekonomi yolunda çok çetin bir mücadele verdi. Bu mücadelemiz halen devam etmektedir. Milletimizden aldığımız güçle içeride ve dışarıda bu mücadelemizi sürdürüyoruz.

Öte yandan 100’üncü kuruluş yılımıza kutlu adımlarla yürüyor, ulaşımdan haberleşmeye bugünden tam 50 yıl sonrasını planlıyoruz. Bugün; Milli Elektrik Tren setini raylara indirmek için gün sayan, yerli ve milli ekipmanlara da sahip Türksat 5B’yi 19 Aralık’ta saat 6.58 de uzaya fırlatacak, milli haberleşme uydusu Türksat 6A’yı 2023 yılında yörüngeye yerleştirerek milletimizin kullanımına sunacak, Kamu Özel İş Birliği projeleriyle, milletimizin cebinden tek kuruş çıkmadan, 30 yıllık kalkınma projelerini 10 yılda hayata geçiren ve model ihraç eden, Türkiye’yi lojistik süper güç iddiasına kavuşturan, demiryollarında başlattığı devrim ile ihracatçımız ve sanayicimizin lojistik maliyetlerini düşürecek bir Türkiye var. Karbon nötr bir ülke tasarımını hayata geçiren, hayalleri gerçeğe dönüştüren bir Türkiye var. Bu AK Parti hükümetlerinin aralıksız çalışmaları ve siyasi istikrar sayesindedir” diye konuştu.

BİZ, SIRTIMIZI YÜCE MİLLETİMİZE DAYADIK, BAŞKALARI GİBİ YABANCI ÜLKELERE DEĞİL

Bakanlığın sorumluluğundaki ulaştırma ve haberleşme alanlarında yerlilik oranlarını artırarak, yerli teknolojileri yaygınlaştıracaklarını anlatan Karaismailoğlu, yerli ve milli imkanlarla hayata geçirme gayretinde olunan 5G programı, 6G’ye hazırlıklarının da bu yönde olduğunu kaydetti. “Bakanlığımızın 2002’den bugüne gerçekleştirdiği projelerle istihdama yıllık 1 milyon 20 bin katkısı oldu” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

“Hedefimiz bu katkıyı artırarak sürdürmek, gençlerimizle birlikte dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasında yer almaktır. Bu aziz millet için ne yapsak, azdır. Kayserimiz için ne yapsak yerindedir. Hükümetimiz ve parti teşkilatımız, halkımızın hizmetin de olmayı, büyük bir onur kabul ediyor. Cumhurbaşkanımızın vizyonu ve ‘Demiryolu Reformu’muzun katkılarıyla, raylı sistemlerimizin gelişimine hız katacak milli projelerimizle çalışmalarımıza ara vermeden devam edeceğiz. Türkiye’nin tarımından turizmine kadar her alanında bütünsel kalkınmaya hizmet ediyorlar. Türkiye’nin kalkınma yolculuğunda yalnız olmadığımızı biliyoruz. Biz, sırtımızı yüce milletimize dayadık, başkaları gibi mektuplar yazarak yalvardıkları yabancı ülkelere değil. Biz, bu milletin hayrına yapılan her işin yanında ve en önünde olduk. Akıl almaz engelleme girişimlerine rağmen, yatırım ve hizmet kervanımız yürüyor. Biz bu aziz milletin gönlüne giden hatta yol oluyor, yol yapıyoruz. Cumhurbaşkanımızın önderliğinde, hizmet seferberliğinde, geleceğe ışık tutan projeler yapmaya devam edeceğiz. Projelerimizle, yatırımlarımızla, milletimize en doğru hizmetleri sunmak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.”

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.