İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden

Çiğli Tramvay Hattı Yapım İşi ihalesinde teklifler alındı

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Karşıyaka-Çiğli arasında hizmet verecek 11 kilometrelik Çiğli Tramvayı’nın yapımı için düzenlediği ihaleye aralarında uluslararası girişimcilerin de olduğu 8 firma katıldı. 28 Temmuz’da toplanan ön yeterlilik başvurularının değerlendirilmesi tamamlandı ve 5 Kasım’da yeterli görülen firmaların teklifleri alındı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi toplu ulaşımı çağdaş standartlara taşıma hedefi doğrultusunda raylı sistem yatırımlarına bir yenisini daha ekliyor. İzmir’de çevreci, ekonomik ve konforlu toplu ulaşımın önemli unsurlarından biri haline gelen tramvay hattını Çiğli’ye uzatmak için hazırlanan projede ihale yapıldı. Çiğli trafiğine nefes aldıracak, bu bölgedeki hastane, üniversite ve sanayiye ulaşımı kolaylaştıracak 11 kilometrelik Çiğli Tramvayı’nın yapımı için açılan iki aşamalı ihaleye 8 firma katıldı. İçlerinden iki tanesi “Teşekkür” teklifi sundular.

Yaklaşık Maliyeti 556.680.797,44 TL ve Sınır Değeri 354.812.010,91 TL olarak belirlenen ihalede en düşük teklif 414.182.814,51 TL oldu. Teklifler değerlendirilmeye alındı.

14 istasyon olacak
14 istasyondan oluşacak 11 km’lik güzergâhın büyük bölümü mevcut cadde ve yolların orta refüjlerinden geçecek şekilde çift hat olarak planlandı. Karşıyaka Tramvayı’nın devamı niteliğindeki Çiğli Tramvayı, Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayarak bağlantı köprüsü ile geçilerek Ataşehir, Çiğli İstasyonaltı Mahallesi’ne, Çiğli İZBAN Durağı’na ve Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi’ne, Ata Sanayi ile Katip Çelebi Üniversitesi’ne ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet edecek şekilde planlandı. Ayrıca Ataşehir’den Mavişehir İZBAN istasyonuna da tramvay hattı ile ulaşım sağlanacak. Yaklaşık 500 metre uzunluğundaki bağlantı köprüsü çevre yolunun üzerinden geçecek. Köprüde tramvay hattının yanı sıra yaya ve bisiklet yolları da bulunacak.

Tramvay hattı 32,6 kilometreye çıkacak
2017 yılında 8,8 kilometrelik Karşıyaka, 2018’de de 12,8 kilometrelik Konak hattının devreye girmesiyle tramvay İzmir’de toplu ulaşımın en önemli unsurlarından biri  oldu. Çiğli Tramvayı’nın da hizmete girmesi ile İzmir’deki tramvay hatlarının uzunluğu 32,6 kilometreye ulaşacak.

Çevre dostu
Kentteki karbon salımını azaltacak çevreci, hızlı ve konforlu ulaşım modeli, tramvayla birlikte daha da güçlendi. Büyükşehir Belediyesi’nin, kent içi ulaşımda fosil yakıt tüketimini en aza indirme hedefiyle ağırlık verdiği toplu taşıma yatırımları sayesinde her gün fazladan binlerce otomobilin trafiğe çıkarak havayı kirletmesi önleniyor. Her bir tramvay seferinde 3 otobüse sığacak kadar yolcu taşınabiliyor.