İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden

“2035 Yılına Kadar 3 Bin 726 Km Daha Otoyolu Yapacağız”

Ulaştırma ve Altyapı Adil Karaismailoğlu, 2023 yılında bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin 500 kilometrenin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi ve “Yap-İşlet-Devret modeliyle 2035 yılına kadar toplam 13 proje ile 3 bin 726 kilometre daha otoyolunu hayata geçirmeyi planlıyoruz” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü’ne bağlı işyerlerine ilişkin 19. Dönem Toplu İş Sözleşmesi imza töreninde konuştu.

İmzalanan toplu iş sözleşmesinin 19 bin 500’ün üzerindeki işçiyi yakından ilgilendirdiğini belirten Karaismailoğlu, “Türkiye, bulunduğu jeo-politik konum itibarıyla, Avrupa’yı Asya’ya bağlayan, Akdeniz, Karadeniz, Ortadoğu ve Kafkasların kavşağında transit geçiş noktasında yer alan en önemli ülkedir. O nedenle, son 19 yılda gerçekleştirdiğimiz yatırımlarımızla, dünya ticaretinde söz sahibi olmak üzere stratejik işlere imza atıyoruz” dedi.

Türkiye’yi küresel lojistik güç yapmak, taşımacılıkta lider konuma ulaştırmak adına tüm ulaşım modlarını uluslararası standartlara ulaştırmak için yoğun bir şekilde çalıştıklarını kaydeden Karaismailoğlu, bu çabanın en büyüğünü de işçilerin gösterdiğini vurguladı.

PANDEMİ SÜRECİNİ GELİŞMİŞ BİRÇOK ÜLKEDEN DAHA İYİ YÖNETTİK

Tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’ de de pandemi şartlarının yoğun bir şekilde yaşandığına dikkati çeken Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Salgın, doğal afet ve krizlere rağmen ‘sosyal devlet’ olmanın gereği olarak, zarar gören işletmeler ve işçi kardeşlerimize sosyal ödemelerimiz artarak devam etti. Özellikle vurgulamak isterim ki, pandemi sürecini gelişmiş birçok ülkeden çok daha iyi yönettik. Ülkemize emeğiyle değer katan işçimizin yanında olduk. Her zaman olduğu gibi, pandemide de işçi ve işveren temsilcilerimizle diyalog mekanizmalarını hep açık tuttuk. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, tüm ülke sathındaki 2 bin 532 karayolu projesi şantiyemizde, Sağlık Bakanlığı’nın öngördüğü tedbirleri uyguladık ve çalışmalarımızı sorunsuz devam ettirdik. Bu süreçte, ülkemizin ekonomik olarak büyümesinde, kalkınmasında ve projelerimizin söz verdiğimiz tarihte bitirilmesinde sizlerin desteğini her zaman arkamızda hissettik.”

BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞUNU 28 BİN 260 KM’NİN ÜZERİNE ÇIKARDIK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak AK Parti hükümetleri döneminde 1 trilyon 115 milyar liralık ulaştırma ve haberleşme yatırımı gerçekleştirdiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, yatırımlardaki yüzde 62 oran ve 668,2 milyar liralık tutar ile aslan payını karayollarının aldığını söyledi.

Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Son 19 yılda, bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin 100 kilometreden 28 bin 260 kilometrenin üzerine çıkardık” dedi ve sözlerine şöyle devam etti: 

“Hedefimiz; 2023 yılında bölünmüş yol uzunluğumuzu 29 bin 500 kilometrenin üzerine çıkarmak. Bin 714 kilometre olan otoyol uzunluğumuza, bin 809 kilometre daha ekleyerek, 3 bin 532 kilometreye ulaştırdık. Yap-İşlet-Devret modeliyle 2023 yılına kadar toplam 6 proje ile 620 kilometre ve 2035 yılına kadar toplam 13 proje ile 3 bin 726 kilometre daha otoyolu hayata geçirmeyi planlıyoruz. 2003 öncesi 311 kilometre olan toplam köprü ve viyadük uzunluğumuzu 708 kilometreye çıkardık. Tünel uzunluğumuzu 50 kilometreden 617 kilometreye yükselttik.”

Kuzey Marmara ve Ankara-Niğde Akıllı Otoyollarını hizmete açmanın gururunu yaşadıklarını ifade eden Karaismailoğlu, Tekirdağ Malkara-Çanakkale Otoyolu ve Çanakkale Köprüsü inşaatının hızla ilerlediğinin altını çizdi.

GEÇİT VERMEYEN DAĞLARI TÜNELLERLE, DERİN VADİLERİ VİYADÜKLERLE AŞTIK

Geçit vermeyen dağları tünellerle, derin vadileri viyadüklerle aştıklarına vurgu yapan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Biz hep ‘halka hizmetin hakka hizmet olduğu’ düsturuyla çalıştık. Kulaklarımızı boş sözlere tıkadık. Yolumuzu, halkımıza iş ve aş sağlayacak, gençlerimizin geleceğine ışık olacak çalışmalara çevirdik. Böylece 19 yılda birçok mega projeyi hayata geçirdik. Biz işçi kardeşimizden aldığımız güçle; Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü, Ankara-Niğde Otoyolu’nu, Beğendik Çayı Botan Köprüsü’nü, Hasankeyf Köprüsü’nü, Kuzey Marmara Otoyolu’nu, Kömürhan Köprüsü’nü, Osman Gazi Köprüsü’nü, Tohma Köprüsü’nü, Zigana Tünelleri’ni yaptık. Allah’ın izniyle sırada 1915 Çanakkale Köprüsü var” diye konuştu.

Yapılan yolların ve köprülerin, istihdamı, üretimi, ticareti, kalkınmayı, hatta eğitim, kültür ve sanat faaliyetlerini canlandırdığını kaydeden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Akarsu gibi geçtiği yerlere canlılık katıyor.  Yollarımız, ülkemizin ihracatına ve büyümesine katkı sağlıyor” ifadelerini kullandı.

“ÜLKEMİZ, PANDEMİDEN KURTULUP, YENİDEN KALKINMA HAMLESİNİ BAŞLATTI”

Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, ülke genelindeki yatırımlarında ve işletmelerimizde akıl teri döken işçi kardeşlerimiz, gün geldi orman yangınlarında gün geldi sel felaketlerinde de hep yanımızda oldular. Pandemi sürecinin atlatılmasındaki gayret ve desteklerinden dolayı işçi ve memur sendikalarımıza teşekkürlerimi sunuyorum. Son büyüme rakamları da gösteriyor ki; ülkemiz, pandemiden kurtulup, yeniden kalkınma hamlesini başlattı. 2021’in ilk çeyreğinde yüzde 7 büyüme gösteren Türkiye, ikinci çeyrekte de yüzde 21,7 gibi büyük bir büyüme oranı yakaladı. Bu yükselen başarıda, Bakanlığımızın yatırımları ile birlikte, işçi-işveren, kamu ve özel sektörümüzün emek ve katkıları büyüktür.”

9 BİN 417 TAŞERON İŞÇİSİ KADROYA GEÇTİ

Karayolları sektöründe emek veren işçileri taşeronluktan daimi kadroya geçmelerini temin etmenin haklı gururunu yaşadıklarını kaydeden Karaismailoğlu, toplamda 9 bin 417 taşeron işçinin daimi kadroya geçtiğini söyledi.

Ücretlerde de ciddi iyileştirmeler yaptıklarının altını çizen Karaismailoğlu, şu bilgileri verdi:

“Bugün imzalanan ve 19 bin 541 arkadaşımızı kapsayan 19. Dönem İşletme Toplu İş Sözleşmesi’ndeki, hem ilk altı ayda yüzde 12’lik ücret artışı hem de devam eden dönemlerdeki artışlarla enflasyona karşı çalışanlarımızın ezdirilmemesi sevindiricidir. Her zaman vurguladığımız gibi; Türkiye, işçisinin emeğiyle, milletinin azmiyle kalkınacak.”

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.