İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Mezitli – 3 Ocak Metro Projesinde İmzalar Atıldı

Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım alanındaki vizyon projelerinden biri olan Metro’da tarihi imzalar atıldı. “Mersin Büyükşehir Belediyesi Mezitli-3 Ocak Hafif Raylı Sistem Metro Hattının İnşaat ve Elektromekanik Sistemlerinin Temini, Montajı ve İşletmeye Alınması İşi Yüklenim Sözleşmesi”, Mersin Büyükşehir Belediyesi ile ihaleyi kazanan Dillingham Cont. Int. Inc + Kiska-Kom İnş. ve Tic. A.Ş. iş ortaklığı tarafından imzalandı.

Yüklenim Sözleşmesi’nin imza töreninde; Başkan Seçer, Dillingham Cont. Int. Inc Yönetim Kurulu Başkanı Werdell Henry Gildhouse, Kiska-Kom İnş. ve Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Özkazanç, Mersin Büyükşehir Belediyesi bürokratları, firma yetkilileri ve Prota Mühendislik Genel Müdürü Danyal Kubin yer aldı.

“Mersin İçin Raylı Sistemler Dönemini Başlatıyoruz”

Başkan Seçer, imza töreni öncesinde yaptığı değerlendirmede, Mersin için raylı sistemler dönemini başlattıklarını belirterek, “Artık Mersin; metrosuyla, tramvayıyla anılacak; modern, çağdaş bir kent hüviyetinde olacak. Biraz sonra imzalayacağımız sözleşmenin bize maliyeti 3 milyar 379 milyon 404 bin 875 liradır. Bu proje içerisinde Metro’nun vagonları yok. Bunlar daha sonra projeye dâhil edilecek, alımları gerçekleştirilecek.” dedi.

48 Ayda Bitirilmesi Öngörülüyor

4 merkez ilçeyi çelikten raylarla birbirine bağlayacak olan metro projesinin hızla devam edeceğini vurgulayan Başkan Seçer, şunları söyledi: “48 ayda bitirilmesini öngörüyoruz. Mersin Raylı Sistem Projeleri toplamda 34.4 kilometre, 3 etaptan oluşacak. Bugün sözleşmesini imzalayacağımız proje 13.4 kilometre yeraltı metrosu ve 11 istasyondan oluşacak. Yine 2. etap olarak düşündüğümüz Fuar-Üniversite Hastanesi-Mersin Üniversitesi ve tekrar Fuar Alanı bir ring şeklinde 8.4 kilometrelik bir güzergah olacak. Buradaki raylı sistem modelini de tramvay düşünüyoruz. 3. etap, 1. etabın batı noktası olan eski otogar bölgesinden başlayacak. Şehir Hastanesi, Yeni Otogar, toplamda 12.6 kilometrelik hemzemin metro raylı sistem modeli olarak gerçekleştirilecek. İlk etabımızın başlama noktası Mezitli Belediyemizin eski hizmet binasının olduğu nokta batı noktası; doğu noktası ise eski otogarın olduğu bölge olarak planlanmıştır. Hattın işletmeye alındığı ilk yıl öngörülen günlük yolcu sayısı yaklaşık 350 bindir. Bu sayının 2030 yılında 380 binlere, 2048 yılında da 500 binli rakamlara evrileceğini öngörmekteyiz. Projemizin yaklaşık 7 kilometresi TBM dediğimiz, yani yeraltından delgi yöntemiyle, 6.4 kilometresi aç-kapa yöntemi ile gerçekleşecek. Tüneller bu yapı sistemi modeliyle yapılacak. Yine Türkiye’de ilk kez yapılacak bir uygulama, tünel tipi olarak tek tüp çift hat uygulaması. Bunu da Mersin’de biz hayata geçirmiş olacağız. 11 istasyonun 7’sinde her birinde 200, toplamda 1400 araçlık otoparklar olacak. Yine bu otoparklar içerisinde her birinde 40, toplamda 280 motosiklet; her birinde 60, toplamda 420 bisiklet park edecek kapasiteye sahip bir yapı olacak” ifadelerini kullandı.

Proje, İstihdama ve Mersin’in Cirosuna Katkı Sağlayacak

Metro inşaatının Mersin ekonomisine önemli katkıları olacağını belirten Seçer, “Günümüzün en büyük sorunu olan istihdama önemli katkı sağlayacak. Yaklaşık 3 bin vatandaşımız bu beyaz yakalıdır, mavi yakalıdır, beden işçisidir ya da dolaylı olarak çalışacak olan vatandaşlarımızdır. Önemli bir iş gücü sağlayacağız ve bunların % 90’lık kısmı da Mersin’de yaşayan yurttaşlarımızdan karşılanacak. Bu proje yaklaşık olarak 340 milyon avroluk bir proje. İlk etapta inşaat maliyeti üzerinden söylüyorum. Bunun % 70’lik kısmının yani 240 milyon avroluk ya da TL bazında konuşacak olursak 2 milyar 400 milyonluk kısmının Mersin’de harcanacağını öngörüyoruz. İnşaatın süresinin yaklaşık 4 yıl olduğunu düşünürseniz her yıl Mersin’deki yurttaşlarımızın cebine 600 milyon lira gibi bir para girecek ya da Mersin’in cirosuna, gayrisafi cirosuna 600 milyon lira gibi önemli bir rakam girmiş olacak. Bu da ekonomiye önemli bir katkı sağlayacak diye düşünüyorum” diye konuştu.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.