İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

İstanbul’dan Ankara’ya İkinci Otoyol Geliyor

İstanbul-Ankara arasına yeni otoyol projesi için harekete geçildi. Halihazırda kullanılan İstanbul-Ankara otoyolunda artan yoğunluk yeni otoyol projesiyle aşılacak. Adı ‘Orta Anadolu Otoyolu’ olacak 225 kilometrelik yol, Sakarya’nın Akyazı ilçesiyle Ankara arasında inşa edilecek. Yol, bittiğinde Kuzey Marmara Otoyolu ile Niğde Otoyolu’na bağlanmış olacak.

Ön Yeterlilik İhalesi Yapıldı

Yaklaşık 275 km otoyol ve bağlantı yolunun koridor etütleri, otoyol, bağlantı yolu ve bunlar üzerindeki kavşak, tünel, viyadük, köprü, alt ve üst geçitler ile küçük sanat yapılarına ait ön projelerinin hazırlanması, YİD modeline göre ekonomik ve mali fizibilite raporunun hazırlanması, ÇED Raporunun hazırlanması İşleri için 21 Kasım’da Ön Yeterlilik ihalesi yapıldı.

Trafik Yoğunluğu Önemli Ölçüde Azalacak

Türkiye’nin en çok kullanılan güzergahlarından olan Ankara-İstanbul arasında trafiği rahatlatmak isteyen hükümet, yeni bir otoyol projesini gündemine aldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın planladığı yeni otoyol, Akyazı ile Ankara arasında yapılacak. Akyazı’dan başlayacak yol Mudurnu, Nallıhan, Beypazarı ve Ayaş’tan geçerek Ankara’ya ulaşacak. Türkiye’nin ana transit geçiş yolu olması hedeflenen ve Avrupa’yı Asya’ya bağlayan koridorda önemli rol üstlenen Kuzey Marmara Otoyolu, “Orta Anadolu Otoyolu” ile direkt Niğde Otoyolu’na bağlanacak.

Orta Anadolu Otoyolu

‘Orta Anadolu Otoyolu’ projesi ile ilgili konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu; “Ankara ile İstanbul arasında mevcut bir otoyolumuz var. Bu otoyol, Akyazı’da Kuzey Marmara Otoyolu ile artık yeni bir hat oluşturarak, bütün İstanbul’u kuzeyden kuşaklıyor. Günlük 50 bin trafiklere gelmiş durumdayız. Bu 50 bin trafik artık kapasitesinin dolması anlamında rakamlar ifade ediyor. 100 binlere geldiğinizde hizmet seviyesi düşecek demektir. Şu anki güzergah, Bolu Dağı Tüneli ile devam edip Düzce üzerinde devam eden bir güzergah. Ayaş, Beypazarı, Nallıhan, Göynük, Akyazı üzerinden geçen bir güzergah var. Oradan geçmesinin daha uygun olacağını düşünüyoruz. Otoyolu o güzergahtan projelendiriyoruz” dedi.

3’er Şeritli, 276 Km

Yapılması planlanan otoyolun yaklaşık 225 km’si anayol, 51 km’si bağlantı yolu olmak üzere toplam 276 km uzunluğunda olması öngörülüyor. 1 milyar Avro’ya mal edilecek otoyolun, gidiş geliş 3’er şerit olması planlanıyor.

Günümüzün İhtiyaçlarına Göre Yapılacak

Düşük rakımdan geçtiği için yol özellikle kış aylarında karla mücadele açısından avantaj sağlayacak. Artan hız limitlerine göre tasarlanacak Ankara-Akyazı Otoyolu, günümüzün ihtiyaçlarını da karşılayacak potansiyelde olacak. Söz konusu otoyol daha güvenli, daha konforlu, daha akıllı ve daha hızlı bir yolculuk imkanı sunacak.

Karayolları Genel Müdürlüğü Program ve İzleme Dairesi Başkanlığı tarafından ihaleye çıkılan Ankara-Akyazı Otoyolu Ön Proje Mühendislik Hizmetleri Danışmanlık Hizmet Alımı İşi (İşin Süresi: 1000 gün) için 21.11.2023 tarihinde istekli firmalardan ön yeterlilik başvuruları toplandı. Ön yeterlilik başvuruları değerlendirmeye alınan firmalar şöyle;

Emay Uluslararası Mühendislik & Altınok Müşavirlik

Kaiser Mühendislik & İnpro Mühendislik & Yolsim Mühendislik

Mega Mühendislik & Koba Proje

Orion Müşavirlik

Proyapı Mühendislik

Tanjant Mühendislik & Mescioğlu Mühendislik

Tekfen Mühendislik

Teknik Consultancy Eng & Erbil Proje & Buğra Proje

Temelsu Uluslararası Mühendislik

Ubm Uluslararası Birleşmiş Müşavirler

Yüksel Domaniç

Yüksel Proje

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.