İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden

Çerkezköy-Kapıkule Hızlı Tren Hattı Projesi

Londra’dan Pekin’e uzanan İpek Demiryolu güzergâhının ülkemizden geçen bölümünün Avrupa bağlantısını oluşturan Çerkezköy-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nda çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Toplam 2 bin 626 personelin 444 makine ile çalışma yaptığı hatta, yaklaşık 64 milyon metreküp kazının 56 milyon metreküpü tamamlandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Enver İskurt ile hatta incelemelerde bulunan TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş, çalışmalar hakkında bilgi aldı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Enver İskurt ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Metin Akbaş, yapım çalışmaları büyük hızla devam eden Çerkezköy-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nda incelemelerde bulundu. İskurt ve Akbaş’a, TCDD Genel Müdür Yardımcısı Turgay Gökdemir, daire başkanları yüklenici firma temsilcileri eşlik etti. Heyetin ilk durağı, Çerkezköy-Kapıkule şantiyesi oldu. Yetkililer, çalışmaları devam eden hattın son durumuyla ilgili Bakan Yardımcısı İskurt ve TCDD Genel Müdürü Akbaş’a bilgi verdi. Projenin hedeflenen ilerleme durumuyla gelinen noktanın değerlendirildiği brifingin ardından heyet, viyadük geçiş inşaatlarıyla ekolojik köprüde incelemelerde bulundu. İskurt ve Akbaş, Çerkezköy-Kapıkule Hızlı Tren Hattı ziyaretini, Edirne şehir geçişi hızlı tren viyadüğü incelemesinin ardından Edirne Gar personeliyle görüşerek tamamladı. Bakan Yardımcısı İskurt ve TCDD Genel Müdürü Akbaş, hattın yapımında çalışan personele, zor şartlarda görevlerini aksatmadan yerine getirdikleri için teşekkür etti.

Proje, Bulgaristan Demiryollarıyla Koordineli Bir Şekilde Yürütülüyor

Demir İpek Yolu’nun ülkemizden geçen Avrupa bağlantısını oluşturan Çerkezköy-Kapıkule Hızlı Tren Hattı, Bulgaristan için de önem taşıyor. Proje, Bulgaristan demiryollarıyla koordineli bir şekilde yürütülüyor.

Türkiye’nin demiryoluyla Avrupa’ya açılan kapısı olan Çerkezköy-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın yapımında toplam 2 bin 626 personel görev yapıyor. 444 makinenin kesintisiz çalıştığı hatta, 64 milyon metreküp kazının 56 milyon metreküpü tamamlandı. Hatta, 8 adet aç kapa tünel ve karayolu geçişi, 2 viyadük, 59 üst, 52 adet alt geçit, 33 adet demiryolu köprüsü, 175 adet menfez bulunuyor.

Haziran 2019’da yapımına başlanan Çerkezköy-Kapıkule hattında fiziki ilerleme yüzde 50’yi geçti, altyapı işlerinde yüzde 71 ilerleme sağlandı.

Sinyalli ve elektrifikasyonlu inşa edilen hattın Edirne kent merkezindeki viyadük yapımı ise Tunca Nehri kenarındaki şantiyede devam ediyor.

Projede, hat güzergahı boyunca organik toprağın korunarak tekrar kullanılması, yaban hayatı için geçişler yapılması ve ses perdesi imalatı gibi tüm çevresel önlemler de dikkate alınıyor.

Yaklaşık 3 bin kişinin çalıştığı Çerkezköy-Kapıkule hattının 2023’te tamamlanması planlanıyor.

İstanbul-Edirne Arası 1 Saat 35 Dakikaya İnecek

Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ’ı hızlı tren ağına bağlayacak proje ile Halkalı-Kapıkule arasında yük trenleri için seyahat süresi 8 saatten 3,5 saate, yolcu trenleri için ise 3,5 saatten 1 saat 35 dakikaya inecek. Mevcut hat kapasitesi de 4 kat artacak.

Projenin tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule hattında taşınan yükün yıllık 1,53 milyon tondan 9,6 milyon tona ulaşması, yolcu sayısının da yıllık ortalama 600 binden 3,4 milyona çıkması hedefleniyor.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.