İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Narlıdere Metrosu’nda Üçüncü İstasyona Ulaşıldı

Fahrettin Altay – Narlıdere metro hattı inşaatında tünel açma makinesi üçüncü istasyona ulaştı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Daire Başkanlığı’nın, Bornova Evka 3 – Fahrettin Altay metro hattını Narlıdere’ye uzatma çalışmaları aralıksız sürüyor. Balçova ve Çağdaş istasyonları arasındaki 860 metrelik mesafeyi yaklaşık bir ay önce aşan dev tünel açma makinesi (TBM), Çağdaş İstasyonu’ndan Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi İstasyonu’na kadarki 460 metrelik kazıyı da tamamladı. Böylece projenin önemli bir aşaması geçilmiş oldu.

Hattın uzunluğu 7,2 km olacak
Toplam uzunluğu 179 kilometreye ulaşan raylı sistem zincirinin yeni halkası F.Altay-Narlıdere hattında tünel kazı çalışmaları, planlanan yedi istasyonda aynı anda yürütülüyor. Yeni metro hattı 7,2 km uzunluğunda olacak. Hattın tamamı yeraltından geçecek.
İzmir Büyükşehir Belediyesi genişleyen metro ağıyla trafik sıkışıklığını azaltmayı ve iklim krizine neden olan ulaşım kaynaklı fosil yakıt kullanımını en aza indirmeyi amaçlıyor.

Temel 2018’de atıldı
İzmir Metrosu’nun 4’üncü aşaması olan F. Altay- Narlıdere hattında Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Şehitlik ve Kaymakamlık durakları yer alıyor.

Karabağlar Metrosu’nun ihalesi için 6 firma yarıştı
Karabağlar Metrosu’nun proje ihalesinde 6 firma fiyat teklifi verdi. İhale önümüzdeki günlerde sonuçlanacak
Karabağlar Metrosu’nun proje ihalesinde üçüncü aşamaya gelindi. İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nde bugün 6 firmanın sunduğu fiyat teklif zarfları açıldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin web sitesinden canlı olarak yayınlanan ihalede karar, komisyon değerlendirmesinin ardından belli olacak. İhalenin ilk aşaması geçen Ağustos’ta yapılmıştı.
İhalede Su-Yapı Mühendislik ve Müşavirlik Hizmetleri A.Ş. 37 milyon 948 bin 800 TL, Yüksel Proje Uluslararası A.Ş. – Arup Mühendislik ve Müşavirlik Ltd. Şti. 16 milyon 900 bin TL, RPA S.R.L. 13 milyon 700 bin TL, Geoconsult ZT GmbH-TEKFEN Mühendislik A.Ş. 15 milyon 600 bin TL, Metro İstanbul A.Ş. 13 milyon 855 bin 200 TL ve Proto Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri A.Ş. ise 21 milyon 500 bin TL’lik teklif verdi.

İzmir’in en uzun metro hattı olacak
Proje, kentte nüfus yoğunluğunun yüksek olduğu Karabağlar ilçesindeki ulaşım sorununa çözüm bulmayı amaçlıyor. Halkapınar ile Adnan Menderes Havalimanı arasında inşa edilecek hat, sırasıyla Gaziemir, Eskiizmir, Eşrefpaşa, Çankaya, Basmane, Yenişehir ve Halkapınar güzergahını izleyecek. 28 kilometre ile kentin en uzunu olacak metro hattı yoğun konut alanlarının yanı sıra Sarnıç, ESBAŞ, Fuar İzmir, Kemeraltı ve Gıda Çarşısı gibi önemli iş merkezlerini de birbirine bağlayacak.
Kesin proje 2020’de tamamlanacak. Başvuru ve onay süreçlerinin tamamlanmasının ardından hattın yapım ihalesine çıkılacak. Onay süreçlerinde gecikme olmaması halinde Halkapınar-Karabağlar metro hattı inşaatının iki yıl sonra başlaması öngörülüyor.

Üçyol – Buca Metrosu için 80 milyon avroluk imza atıldı

İzmir’in tarihindeki en büyük yatırım projesinde ilk imzalar atıldı. Üçyol – Buca Metro Projesi’nin başlangıç finansmanı için İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası arasında sözleşme imzalandı.
İzmir tarihinin en büyük yatırımının finansmanı için ilk büyük adım atıldı. Üçyol ile Buca’yı birbirine bağlayacak 13,3 kilometrelik metro projesi için İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) bugün 80 milyon avro tutarında finansman yetkilendirme sözleşmesi imzaladı. Bu yetkilendirme sözleşmesiyle birlikte EBRD’nin uluslararası satın alma politikaları ve kurallarına tabi olarak ihale çalışmalarına hemen başlanabilecek. Proje kapsamında 2020’de ihaleye çıkılarak temelin atılması planlanıyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Çetin Emeç Toplantı Salonu’ndaki imza töreninde bir konuşma yapan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “İzmir’in tarihindeki en büyük yatırım için ilk imzayı atıyoruz. Vatandaşlarımızın hızlı, modern, güvenli ve çevreci bir ulaşıma daha kolay erişmelerini hedefliyoruz. Üçyol – Buca metro projemiz, İzmir’in nüfus yoğunluğu çok olan bir bölgesinde daha trafik sorununu kökten çözecek ve herkese rahat bir nefes aldıracak” dedi.

“Hazine garantisiz ve teminatsız kredi almayı başardık”
Uluslararası işbirliğinin karşılıklı güvenle sağlanabildiğine dikkat çeken Tunç Soyer, “Finansman sağlayan kuruluşlar kredi verecekleri kuruluşları titizlikle denetleyip önemli mali analizlerden geçiriyor. Bu testlerin sonucunda uluslararası finansman kuruluşları, kalkınma bankaları belediyemizin geleceğine ancak güvenle baktığı taktirde finansman sağlanıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi bu mali ortamda, Hazine garantisiz ve teminatsız kredi almayı başarmıştır. Belediyemizin kredibilitesinin yüksek olduğunu böylesine önemli ve büyük projelere finansman desteği alarak bir kez daha göstermiş olduk” şeklinde konuştu.

Amaç sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek
EBRD Türkiye Başkan Vekili Şule Kılıç ise EBRD’nin, İzmir Belediyesi’nin uzun süreli ve güçlü ortaklarından olduğunu söyleyerek, “İzmir Belediyesi’nin İzmir halkı için daha iyi ve sürdürülebilir bir gelecek yaratmak için gösterdiği çabayı her zaman takdir ediyoruz. Bugün Üçyol – Buca Metro Projesi’nin kredi yetkilendirme mektubunu imzalarken aynı anda Yeşil Şehirler Eylem Planı açılış ve bilgilendirme toplantısını da yapıyoruz. Yeşil Şehirler Programı ile EBRD, şehirler ve sakinleri için daha sürdürülebilir bir gelecek inşa etmeyi amaçlamaktadır. Program çerçevesinde İzmir’i daha yeşil bir şehir haline getirmesi planlanan bir eylem planı hazırlanacaktır. Yeşil Şehir Eylem Planı, iklim değişikliği ile m&uuml ;cadele konusunda İzmir’in stratejik hedeflerini ortaya çıkaracak ve bir dizi kısa, orta ve uzun vadede gerçekleştirilmesi öngörülen eylem ve yatırımları belirleyecektir” dedi.

12 yıllık vade
Toplantıda kredinin detayları hakkında da bilgi verildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin aldığı 80 milyon avroluk kredi, 4 yıl anapara geri ödemesiz toplam 12 yıla uzanan vade yapısına sahip. Projenin geri kalan finansmanı için uluslararası kalkınma bankaları ve finansman kuruluşlarıyla görüşmeler sürdürülüyor.

Proje, 2019 Yılı Yatırım Programı Revizyon Cetveli’nde
Üçyol ve Buca Metro Projesi, T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı’nın 2019 Yılı Yatırım Programı Revizyon Cetveline dahil edilmişti. Projenin finansman ihtiyacı için Hazine garantisi olmaksızın 6 milyar 165 milyon 852 bin TL tutarında dış finansman sağlanması konusunda Hazine ve Maliye Bakanlığı uygunluk vermişti.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.