İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Ulaştırma Sektörüne 42.5 Milyar Liralık Yatırım

2021 Yılı Yatırım Programı’na göre, söz konusu sektör yatırımları arasında en yüksek pay 17 milyar 812 milyon lira ile demir yollarına ayrıldı. Kara yolu yatırımları için 12 milyar 237 milyon lira, hava yolu için ise 2 milyar 149 milyon lira ödenek tahsis edildi.

Derginin tamamını okumak için; MART-NİSAN 2021

Merkezi yönetim bütçesinden, ulaştırma-haberleşme sektörü yatırımlarına 42 milyar 474 milyon 438 bin lira ödenek ayrıldı.

2021 Yılı Yatırım Programı’ndan yapılan derlemeye göre, program kapsamındaki yatırım ödeneğinden en yüksek payı yüzde 30,7 ile ulaştırma-haberleşme sektörü yatırımları aldı. Söz konusu sektör yatırımlarında ise en yüksek pay, 17 milyar 812 milyon 495 bin lirayla demir yolları için tahsis edildi.

Demir yolu ulaştırmasında, TCDD Genel Müdürlüğüne 12 milyar 556 milyon lira, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından gerçekleştirilecek diğer demir yolu projelerine 4 milyar 306 milyon 495 bin lira ve TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğüne ise 950 milyon liralık pay ayrıldı. Kara yolu yatırımları için 12 milyar 237 milyon 725 bin lira ödenek öngörüldü. Bu kapsamda, Karayolları Genel Müdürlüğüne 12 milyar 178 milyon 634 bin lira tahsis edilirken Bakanlık ve Emniyet Genel Müdürlüğüne toplam 59 milyon 91 bin lira verilecek.

Kent İçi Ulaşım Projeleri “Hız Kesmeyecek”

Kent içi ulaşımına ilişkin yatırım tutarı 8 milyar 483 milyon 581 bin lira olarak belirlendi. Öte yandan otoyollar için gerçekleştirilecek 637 milyon 840 bin liralık yatırımın ödeneği de Karayolları Genel Müdürlüğüne tahsis edildi.

Hava yolu ulaştırmasında 1 milyar 435 milyon 450 bin lira ile en yüksek pay Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının oldu. Bakanlığı, 635 milyon lira ile Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü, 71 milyon 852 bin lirayla Meteoroloji Genel Müdürlüğü, 4 milyon lira ile Türkiye Uzay Ajansı, 2 milyon 800 bin lirayla da Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü izledi.

Deniz yolu ulaştırması için ayrılan 930 milyon 507 bin liranın 716 milyon lirası Bakanlığa tahsis edildi. Ödeneğin, 159 milyon 135 bin lirası Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, 44 milyon lirası TCDD ve 11 milyon 371 bin lirası da Türkiye Denizcilik İşletmeleri Genel Müdürlüğü tarafından kullanılacak.

Haberleşme için öngörülen toplam 222 milyon 326 bin liralık ödeneğin, 107 milyon 550 bin lirası Bakanlığın, 104 milyon 776 bin lirası TRT Genel Müdürlüğünün, 10 milyon lirası ise İletişim Başkanlığının oldu.

Sektördeki yatırımların dağılımına bakıldığında ise 268 kara yolu, 47 kent içi ulaşımı, 46 hava yolu, 44 demir yolu, 32 deniz yolu, 17 haberleşme ve 15 otoyol olmak üzere toplam 469 proje bulunuyor.

2020’de %47 olan demiryolu yatırım payı 2023 yılında %60 olacak

Devam Eden Projeler Toplamı : 114.316.322.600 TL

– Ankara-İstanbul Hızlı Tren 6 İl

– Depo Sahası (390.000 m²), Hat İlavesi (97 km), Hızlı Tren Seti (10 adet), Müşavirlik, Müşavirlik / Kontrollük, Yüksek Hızlı Tren Hattı (433 km)

– Kayaş-Ankara-Sincan Ankara Hat İlavesi (36 km)

– Sincan-Esenkent Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı (15 km)

– Esenkent-Eskişehir Ankara, Eskişehir Yüksek Hızlı Tren Hattı (206 km)

– Eskişehir Gar Geçişi Eskişehir Hat İlavesi (5 km)

– Eskişehir-İnönü Eskişehir Yüksek Hızlı Tren Hattı (30 km)

– İnönü-Vezirhan Bilecik, Eskişehir Yüksek Hızlı Tren Hattı (54 km)

– Bilecik, Kocaeli, Yüksek Hızlı Tren Hattı (128 km)

– Vezirhan-Köseköy (Doğançay Ripajı Dahil)

– Köseköy-Gebze Kocaeli Hat İlavesi (56 km)

– Hızlı Tren Setleri 6 İl Hızlı Tren Seti (10 adet) Depo Sahası (390.000 m²)

– Lojistik ve Yük Merkezleri Kurulması 13 İl

– Kars Lojistik Merkezi Kars Lojistik Merkez

– Sivas Lojistik Merkezi Sivas Lojistik Merkez

– İstanbul (Avrupa Yakası) Lojistik İstanbul Lojistik Merkez

– Karaman Lojistik Merkezi Karaman Lojistik Merkez

– Mardin Lojistik Merkezi [35] Mardin Lojistik Merkez

– Tatvan Lojistik Merkezi Bitlis Lojistik Merkez

– Boğazköprü Lojistik Merkezi Kayseri Lojistik Merkez – Bozüyük Lojistik Merkezi Bilecik Lojistik Merkez

Etüd-Proje İşleri Toplamı 367.137.000 TL

– Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli İstanbul Etüt-Proje

– YHT Gar-Şehir Hastanesi-Depo Sahası Raylı Sistem Bağlantısı Ankara

– Karasu-Akçakoca-Ereğli Limanı Çaycuma Bartın Limanı

– Ulusal Ulaştırma Ana Planı Revizyonu Ankara Etüt-Proje

– Sakarya-2 OSB Sakarya Etüt-Proje, Müşavirlik/Kontrollük

– Kahramanmaraş Muhtelif Sanayi Kahramanmaraş Etüt-Proje, Müşavirlik/Kontrollük

– Çorlu Ergene OSB ve Bölge Tekirdağ Etüt-Proje, Müşavirlik/Kontrollük

– İzmit Muhtelif Sanayi Tesisleri Kocaeli Etüt-Proje, Müşavirlik/Kontrollük

– Manisa Akhisar OSB ve Denizli Islah Denizli, Manisa Etüt-Proje, Müşavirlik/Kontrollük

– Kütahya OSB ve Bozüyük OSB Bilecik, Kütahya Etüt-Proje, Müşavirlik/Kontrollük

– Konya -2 OSB Konya Etüt-Proje

– Diğer İltisak Hattı Etüt Projeleri 59 İl Etüt-Proje, Müşavirlik/Kontrollük

Kentiçi Raylı Sistemler

Halen 3 şehirde toplam 248 km’lik ulusal demiryolu ağı üzerinde kent içi yolcu taşımacılığı yapılmaktadır. Gaziantep’te GAZİRAY projesi devam etmektedir. Konya’da KONYARAY projesinin yapımına başlanacaktır. İzmir’de İZBAN hattı Aliağa’dan Bergama’ya kadar uzatılacaktır. Projelerle Toplam şehir için raylı sistem ağı 321 km’ ye ulaşacaktır.

Önemli Projelerden Bazıları

Gayrettepe – İstanbul Havalimanı Metrosu

Yeni Havalimanı ile Kent Merkezi arasında ulaşımın hızlı, ekonomik ve güvenli olarak sağlanması ve diğer toplu taşıma modları ile Gayrettepe’de entegrasyonun sağlanması amaçlanmıştır.

İhale Tarihi               : 23.11.2016

Sözleşme Tarihi        : 07.12.2016

Yer Teslimi Tarihi      : 09.12.2016

Yüklenici                  : KKC Marmaray İnşaat Adi Ortaklığı Ticari İşletmesi

Sözleşme Bedeli (İş Artışı Dahil)            : 999.769.962,42 Avro (tahmini İş Artışlı Sözleşme Bedeli 1.125.740.977,69 €)

Sözleşme Süresi (Süre Uzatımı Dahil)   : 1.745 gün (1.080 + 665)

Başlama – Bitiş Tarihi : 09.12.2016 -19.09.2021

Tahmini Bitiş Tarihi   : Gayrettepe – Kağıthane: 2021 Aralık

                                 Kağıthane – Havalimanı 2021 Nisan

Halkalı – İstanbul Havalimanı Metrosu

Yeni Havalimanı ile Kent Merkezi arasında ulaşımın hızlı, ekonomik ve güvenli olarak sağlanması, diğer toplu taşıma modları ile entegrasyonların sağlanması amaçlanmıştır.

İhale Tarihi               : 19.02.2018

Sözleşme Tarihi        : 07.03.2018

Yer Teslimi Tarihi      : 14.03.2018

Yüklenici                  : Cengiz İnşaat – Kolin İnşaat – Kalyon İnşaat – Özgün Yapı Yeni Havalimanı – Halkalı Metro Yapım Ortaklığı

Sözleşme Bedeli (Keşif Artışı Dahil) : 4.294.713.000 TL (Tahmini İş Artışlı Sözleşme Bedeli: 4.749.952.578 TL)

Sözleşme Süresi      : (Süre Uzatımı Dahil) 1.500 gün

Başlama – Bitiş Tarihi : 14.03.2018 – 22.04.2022

AKM (M4)-Gar-Kızılay Metro Hattı

Tandoğan – Keçiören (M4) Metrosu’nun, Gar İstasyonu, Adliye Sarayı İstasyonu ve Kızılay İstasyonu yapılması suretiyle aktarmasız Kızılay’a ulaşımını sağlamak.

İhale Tarihi               : 14.11.2017

Yüklenici                  : Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş.

Proje Bedeli (KDV dahil): 977.663.000 TL (Tahmini İş Artışlı Proje Bedeli: 1.025.424.000 TL)

Başlama – Bitiş Tarihi : 2017 – 2021

Tahmini Bitiş Tarihi : 31.12.2021

Kocaeli Gebze Sahil – Darıca Osb Metrosu

Gebze Organize Sanayi Bölgesi ve Gebze, Darıca ilçeleri arasındaki karayolu bağlantısına alternatif bir tercih oluşturularak ulaşım ağının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Proje sayesinde Kocaeli ili Kuzey-Güney aksında ihtiyaç duyduğu raylı sistem hattına kavuşacaktır.

İhale Tarihi               : 18.05.2018

Sözleşme Tarihi        : 12.06.2018

Yer Teslimi Tarihi      : 22.06.2018

Yüklenici                  : EZE İnşaat A.Ş

Sözleşme Bedeli (İş Artışı Dahil): 2.488.489.457 TL

Sözleşme Süresi (Süre Uzatımı Dahil): 1.920 gün (1.560 + 360 + muhtemel 730)

Başlama – Bitiş Tarihi : 22.06.2018 – 23.09.2023

Tahmini Bitiş Tarihi : TCDD Gar – Gebze OSB (8 istasyon, 11 km) Aralık 2022

Darıca Sahil – TCDD Gar (4 istasyon, 4,4 km) Eylül 2023

Bursa Emek – Şehir Hastanesi Raylı Sistem Hattı

Mevcut Emek – Arabayatağı HRS Hattının uzatması olarak planlanan Emek-YHT Gar-Şehir Hastanesi HRS Hattının tamamlanmasıyla Şehir Hastanesi ve YHT Gar’a Şehir Merkezinden kolay ve konforlu ulaşım sağlanmış olacaktır.

Proje Bedeli (KDV Dahil)    : 1.618.842.000 TL

Tahmini Bitiş Tarihi             : 2023

Hat Uzunluğu                     : 6 KM

İstasyon Sayısı                  : 4

Tasarım Hızı                      : 70 km/saat

Yolcu Kapasitesi                : 410.000 yolcu/gün

Necmettin Erbakan Üniversitesi – Meram Belediyesi Raylı Sistem Hattı

Necmettin Erbakan Ünv.– Yeni YHT GAR – Fetih Caddesi – Meram Belediyesi Raylı Sistem Hattı Projesinin amacı mevcut Alaaddin- Adliye Tramvay hattı ile ve gelecekte ön görülen Karatay ve Güney HRS (TCDD) hatları ile entegre olarak raylı sistem hatlarını birbirine bağlamaktır. Konya metroları iki etap halinde projelendirilmiş olup, Necmettin Erbakan Ünv.-Meram hattı şehrin merkez ilçelerini ve tramvay sistemlerini birbirine bağlayan bir ring hattı niteliğinde olduğundan önceliklendirilerek yatırım programına dahil edilmiştir.

İhale Tarihi                 : 02.10.2019

Sözleşme Tarihi          : 12.12.2019

Yer Teslimi Tarihi        : Kredi Anlaşmasının İmzalanması beklenmektedir.

Yüklenici                    : CMC-Taşyapı Konsorsiyumu

Sözleşme Bedeli (İş Artışı Dahil): 1.433.399.732,75 €

Sözleşme Süresi        : (Süre Uzatımı Dahil) 1650 gün

Başlama – Bitiş Tarihi : Kredi Anlaşmasının İmzalanması beklenmektedir.

Hat Uzunluğu:             21,1 KM

İstasyon Sayısı           : 22

Yolcu Kapasitesi        : 370.000 yolcu/gün

Tasarım Hızı               : 80 km/saat

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğünün Bazı Önemli Projeleri

Rize Artvin Havalimanı

Pist         : 3000 X 45 M

Kapasite : 3 Milyon yolcu/yıl

Mesafeler

Rize        : 34 Km

Hopa      : 54 Km

Artvin      : 125 Km

Sağladığı Faydalar:

• Türkiye ve Avrupa’da denize yapılan 2. Havalimanı olacaktır.

• Doğu Karadeniz bölgemize havayolu ile hızlı ve konforlu ulaşım kesintisiz olarak sağlanacaktır.

• Bölge turizmi ve ülke ekonomisine katkı sağlayacaktır. Havalimanının 2021 yılı bitmeden açılışı hedeflenmektedir.

Yozgat Havalimanı

Havalimanının açılması ile Yozgat ve yöresinin hava ulaşımı ihtiyacını karşılayacaktır. Bölge turizmi

olumlu yönde etkilenecek ve ülke ekonomisine katkı sağlayacaktır. Ayrıca havalimanında çalışacak

personel ile de istihdam sağlanacaktır. Havalimanının 2022 yılı bitmeden açılışı hedeflenmektedir.

Bayburt Gümüşhane Havalimanı

Merkeze 15 km mesafede Deremumlu Fakıbeyli Mevkinde yapılmaktadır. Gümüşhane’ye 67 km, Bayburt’a 47 km mesafededir.

Havalimanının açılması ile Bayburt-Gümüşhane ve yöresinin hava ulaşımı ihtiyacını karşılayacaktır. Böylece karayolu ile güç gerçekleşen yolcu ve yük taşımacılığı gelişecektir. Turizmi olumlu yönden etkilenecek ve ülke ekonomisine katkı sağlayacaktır. Ayrıca havalimanında çalışacak personel ile de istihdam sağlanacaktır.

Tokat Havalimanı

• Terminal Binası (16.200 M²) , Teknik Blok Ve Kule ( 2.300 M²)

• Garaj Binası (2.500 M²), Arff Binası (6+1 Araçlık, 2.000 M²)

• Giriş Nizamiye Binası (89 M²), A Kapısı Binası (120 M²)

• Havalimanı Su Deposu, Bahçe Sulama Su Deposu

• Verici İstasyonu Binası Ve Anten Kulesi, Katı Atık Toplama Merkezi

• Altyapı Ve Çevre Düzenleme İmalatları, Lng Sahası İmalatları

• Akaryakıt İstasyonu Ve Deposu

Kayseri Havalimanı Yeni Terminal Binası ve Apron Yapımı

Sözleşme Tarihi        : 12.11.2020

İşe Başlama Tarihi    : 12.11.2020

İşin Bitim Tarihi         : 01.05.2023

İşin Kapsamı:

• 5 Adet Körüklü, Yeni İç Hatlar Terminal Binası (37.000 M2)

• Mevcut İç ve Dış Hatlar Terminal Binalarının (22.000 M2) Dış Hatlar Terminal Binasına Dönüştürülmesi

• Vip Binası Yapımı (1.170 M2)

• Yeni Giriş Kontrol Binası (50 M2)

• Yeni İtfaiye Binası (3.000 M2)

• Güç Merkezi Bası (1.000 M2)

• Apron Bariyer Binası (200 M2)

• İlave Apron Ve Taksi Yolu Yapımı (49.000 M2)

Malatya Havalimanı Yeni Terminal Binası

İhalesi tamamlanmış olup, sözleşme aşamasındadır.

İşin Kapsamı:

• -Terminal Binası (30.130 M2)

• -Isı ve Güç Merkezi Binası (2.495 M2)

• -Apron Bariyer Binası ve Kanopisi (112 M2)

• -Havalimanı Giriş Nizamiye Binası ve Kanopisi (112 M2)

• -Apron ve Taksiyolu (82.000 M2) ve Battı-Çıktı Yapısı

• -Otopark (12.000 M2)

• -Ayrıca Tesislerin Yapılması Planlanan Arazinin

Kuruluşumuza Tahsisi Karşılığında; 7. Ana Jet Üs

Komutanlığına Akaryakıt Hizmetleri Takım Komutanlığı

(2.000 M2) Ve Üs Tali Nizamiye Binası (50 M2) Yapılması

Karayolları Projeleri

● Ana güzergahlarda yer alan Bölünmüş Yol projeleri ile devam eden büyük projelerin tamamlanması

● Otoyolların Kamu Özel Sektör İşbirliği yöntemiyle yapımına devam edilmesi

● Kuzey-Güney koridorlarının büyük oranda tamamlanması

● Yol güvenliği ve konforu için ortalama günlük ağır taşıt trafiği 1.000 aracın üzerinde olan  güzergâhlarda BSK’nın yaygınlaştırılması

● Karayolu taşıma sektöründe düzenin ve güvenliğin sağlanması

● Karayolu denetimlerinin artırılması

● Ölümlü ve ağır yaralanmalı kazaların azaltılmasına yönelik trafik güvenliği çalışmalarının sürdürülmesi

● Tehlikeli mal taşımacılığının uluslararası normlarda yapılması

● Akıllı Ulaşım Sistemlerinin Yaygınlaştırılması

Devam eden projeler

İstanbul-Şile-Ağva Yolu

İstanbul-Şile-Ağva Yolu Km: 16+500 – 62+500 arasındaki 46 Km.’lik kesim, önceki yıllarda tamamlanan işler bünyesinde (2×2) ve (2×3) BY-BSK olarak tamamlanmıştır. Toplam uzunluğu 58,25 Km (2×3) BY-BSK standardında olan “İstanbul-Şile-Ağva Yolu Km:16+500-26+950 ve Km:37+000-84+800 Kesimlerinin Yapımı İşi” bünyesinde keşif yetersizliği ile kapsam daraltmaya gidilmiş olup ihale kapsamında Km:22+950-26+950 ve Km:65+800-78+300 kesimlerinde yol yapım çalışmaları sürdürülmektedir. İhale kapsamında; Km:16+500-63+000 İstanbul-Şile Kesiminde Km:22+950-26+950 arası 4 km (2×3) şeritli binder seviyesinde tamamlanmış olup, Km: 63+000 – 84+800 Şile-Ağva kesiminde ihale kapsamında çalışılan Km:65+800-78+300 arasında 8 adet viyadük, 3 adet kavşak köprüsü 2 adet alt ve üst geçit olmak üzere toplamda 2.749 m. köprü imalatı ile 4 adet 2.383 m. çift tüp tünel imalatı tamamlanmıştır. Bu kesimde 2019 yılı içerisinde 1 adet 335 m. çift tüp tünel tamamlanarak, 2020 yılı içinde 10,0 Km.’lik kesimin (2×3) şeritli olarak aşınma seviyesinde tamamlanması planlanmaktadır. İstanbul-Şile-Ağva yolunda ikmal ihalesi bünyesinde yapımı planlanan kesimlerde (Km:18+500-23+000, Km:37+000 – 65+800 ve Km: 78+300 – 84+800) 2 adet 640 m. çift tüp tünel, 3 adet 1712 m. viyadük, 5 adet 688 m. dere köprüsü, 9 adet 531 m. alt ve üst geçit köprüsü ile 13 adet köprülü kavşak bünyesinde 19 adet 887 m. kavşak köprüsü yapılması hedeflenmektedir.

Hasdal Kavşağı-Kemerburgaz-Yassıören Yolu

Hasdal-Kemerburgaz yolu toplam 44 km uzunluğunda olup, 2005-2012 yılları arasında çalışmalar tamamlanarak yolun tamamı bölünmüş yol olarak trafiğe açılmıştır. Söz konusu yolun 2×2’den 2×3’e dönüştürülmesi kararı ile Hasdal Kavşağı-Göktürk-İhsaniye arasındaki 22 km’lik kesimde yol 2×3‘e çıkarılmıştır. (Bugüne kadar toplam uzunluğu 101 m olan tek tüp tünel ile toplam uzunlukları 11.907 m olan 52 adet köprü tamamlanmıştır.) Ayrıca yolun 14 km ‘lik kesiminin, yapımına devam edilen İstanbul Havalimanı sahasında kalması nedeni ile yeni güzergâhın varyant şeklinde geçirilmesi planlanmış ve bu 14 km’lik kesim tamamlanarak yol 2017 yılı sonunda trafiğe açılmıştır. 2018 yılında Havaalanına bağlantıyı sağlayan kavşaklardan K01 Tayakadın kavşağı, K03 Terminal 1 kavşağı ve K02 Arnavutköy kavşağında çalışmalar tamamlanmış olup, trafiğe açılmıştır. 2019 yılında ise K04 Terminal 2 kavşağı, K05 Kargo kavşağı, K06 VIP Ayrımı Kavşağı ile Hasdal Kavşağı Yol 02 kesimindeki çalışmalar tamamlanarak trafiğe açılmıştır.

Edirne – Lalapaşa – Hamzabeyli Yolu

Toplam uzunluğu 37 km olan Edirne-Lalapaşa-Hamzabeyli yolunun ihale edilerek yol standartlarının yükseltilmesi amaçlanmaktadır.

Ağva-Kandıra-Kaynarca-Karasu Yolu

Toplam uzunluğu 96 km (2×2 BY-BSK) olan Ağva-Kandıra – Kaynarca-Karasu yolunda yol yapım çalışmaları “KaynarcaKarasu-Kocaali-4. Bölge Hududu Yolu Yapım İşi” bünyesinde Kaynarca-Karasu arasında sürdürülmektedir. Bu kesimin toplam uzunluğu 37 Km. olup, Km: 0+000-13+200 , Km:18+000 – 20+000 ve Km: 35+385 – 37+365 olmak üzere toplam 17,2 km’lik kesim daha evvel yapılan ihaleler kapsamında Binder seviyesinde 2×2 olarak tamamlanmıştır. Km: 0+000 -13+200 arasında bulunan ve toplam uzunluğu 107 m. olan 2 adet köprü de önceki işler kapsamında tamamlanmıştır. Km: 13+200 – 35+385 arasında, toplam uzunluğu 830 m. olan 1 adet 2×2 çift tüp tünel, toplam uzunluğu 521 m. olan 8 adet 2×2 köprü ve toplam uzunluğu 179 m. olan 2 adet 2×2 köprülü kavşak bulunmaktadır. 2019 yılı sonuna kadar, toplam uzunluğu 111 m. olan 2 adet köprü ve 1,5 km 2×2 bölünmüş yolun Binder seviyesinde trafiğe açılması hedeflenmektedir. Ağva-Kandıra-Kaynarca Yolu Km: 84+800-127+203 kesiminde proje çalışmaları sürdürülmektedir. (2×2) BYBSK olarak projelendirilen yolun toplam uzunluğu 42,4 km olup; bu kesimde 2 adet 2.215 m çift tüp tünel, 3 adet 1.048 m viyadük, 18 adet 833 m kavşak köprüsü, 14 adet 626 m alt ve üst geçit köprüsü bulunmaktadır.

Seferihisar-(Selçuk-Kuşadası) Ayr. Yolu

(İzmir-Çeşme) Ayr. – Seferihisar – (Selçuk- Kuşadası) Ayr. Yolunun toplam uzunluğu 85,1 km olan bu yolun 47,3 km’si BY (21,90 km SK, 25,40 km BSK) olarak tamamlanmıştır. 37,8 Km’lik kesimde çalışmalar devam etmekte, 24,4 Km’lik kesimin ise ihale edilmesi planlanmaktadır. Güzergah üzerinde toplam uzunluğu 11.220 m. olan 6 adet tünel yapılmasıyla birlikte mevcut yola göre, 25 dakikalık kısalma hedeflenmektedir.

Konya Çevre Yolu

122 km uzunluğundaki Konya Çevre yolu (2×3) şeritli olarak bölünmüş yol standardında yapılacaktır. 1.kısım (22 km) ve 2.kısım (46 km) olarak ihale edilmiştir. 3.kısmın (54 km) proje çalışmaları tamamlanmış olup ileriki yıllarda ihale edilmesi planlanmaktadır. Proje kapsamında 6 adet tünel (7.525 m) ve 14 adet Viyadük (3.530 m) yapılacaktır.

2.Kısım 46 km olup Konya-Ereğli, Konya-Aksaray, Konya-Ankara ve Konya-Afyon yolları arasında bağlantıyı sağlayacaktır. Bu ihale kapsamında, 3 adet Yonca Kavşak (Afyon Yolu Ayr, Ankara Yolu Ayr, Aksaray Yolu Ayr.), 1 adet viyadük (96 metre, YHT Geçişi), 3 adet üstgeçit köprüsü, 9 adet farklı seviyeli geri dönüş kavşağı (Diamond) olmak üzere toplam 15 adet farklı seviyeli kavşak bulunmaktadır. Bugüne kadar bu kesimde Km:0+000-17+000 arasında toprak işlerinde ve sanat yapıları seviyesinde çalışılmalar yapılmıştır. Km:1+000-9+000 arası üstyapı işlerinde ve Aksaray Yolu Yonca Kavşağında çalışmalara devam edilmektedir. 2021 yılında tamamlanarak trafiğe açılması hedeflenmektedir.

3.Kısım 54 km olup Konya-Afyon, Konya-Beyşehir, Konya-Seydişehir ve Konya-Karaman yolları arasında bağlantıyı sağlayacaktır. Bu kesim dağlık coğrafi yapıya sahiptir. Yolun 2×3 standardına dönüştürülmesi için yapılan proje çalışmaları tamamlanmıştır. Bu kesimde 6 adet Tünel ve 13 adet Viyadük yapılacağı için Konya Dış Çevre Yolunun en maliyetli kesimi bu kesimdir.

Konya-Seydişehir-Akseki-Manavgat Yolu

133 km uzunluğundaki yolun 2018 sonu itibariyle 94,4 km’si BSK kaplamalı bölünmüş yol olarak trafiğe açılmıştır. Kuzey-Güney aksında yer alan projede proje çalışmaları tamamlanmış olan Alacabel Tüneli-Geriş ayrımı arasındaki 27 km’lik kesimde çalışmalar devam etmektedir. 2019 Yılında 6 km BY/BSK, 3 km BY>BSK yapılması hedeflenmiştir. Yıl içerisinde 4 km BY/BSK tamamlanmıştır. Manavgat Ayr.-Geriş ayrım arasındaki 36 km’lik kesimde 10,9 km uzunluğunda 4 adet çift tüp tünel (toplam uzunluk 21,9 km), 423 m uzunluğunda 2 adet çift ve 90 m uzunluğunda 1 adet tek köprü ile birlikte proje çalışmaları devam etmektedir. Yapım çalışmaları tamamlandığında güzergâhta 12 km kısalma olacaktır.

Karaman – Mut – Silifke Yolu

3.Bölge sınırları içinde kalan 36 km uzunluğundaki yolun 2018 sonu itibariyle 26 km’si BSK kaplamalı bölünmüş yol olarak trafiğe açılmıştır. Sertavul Tüneli, 4 No’lu Kuzey-Güney Aksı üzerinde yer almaktadır. Sertavul Tüneli’nin tamamlanması ile yolda yaklaşık 1 km kısalma sağlanacaktır. Böylece Karaman-Mersin Karayolunun Sertavul Geçişinin kış aylarında tipi nedeniyle zaman zaman kapanması engellenerek trafik güvenliği arttırılmış olacaktır. 5. Bölge Müdürlüğü Sınırları içinde; Toplam 112 km uzunluğunda BY-BSK standardındadır. Proje bünyesinde, 10.844 m uzunluğunda 8 adet tünel (tüp uzunluğu 21.555 m) ve 8 adet viyadük (2 x 2.886 m) bulunmaktadır. Bugüne kadar toplam 60,5 km BY tamamlanarak trafiğe açılmıştır. Ayrıca 1.030 m uzunluğunda T6 tüneli (tüp uzunluğu 2.043 m ) tamamlanmıştır. Bu aksta 2 ihalede Bölünmüş Yol, 1 ihalede BSK ve 1 ihalede heyelan ıslahı çalışmaları devam etmektedir.

Ankara – Kırıkkale – Yozgat – Sivas Yolu (Bsk)

Toplam uzunluğu 425 km olan bu yol BY-SK olarak hizmet vermektedir. BSK yapım çalışmaları devam etmekte olup 362 km BSK seviyesinde tamamlanmıştır. Kalan 63 km’lik kesiminde BSK çalışmaları devam etmektedir. 4, Bl sınırlarında kalan kesimde Nisan ayı itibarı ile Ankara – Elmadağ arası 13 Km’lik kesimin 2×3 Şerit Genişletmesi tamamlanmış diğer kesimlerde çalışmalar devam etmektedir. 6. Bl. sınırları içindeki kesim ise; Toplam 221 km uzunluğunda olan yol, 120 km uzunluğundaki Delice Ayr-Yerköy-Yozgat-Sorgun yolu ve 101 km uzunluğundaki Sorgun-Akdağmadeni-(Yozgat-Sivas) il sınırı yolunu kapsamaktadır. Aks da 5 adet ihale devam etmekte olup, 120 km.lik Delice Ayr-Yerköy-Yozgat-Sorgun yolunun 114,9 km.si BSK’lı BY olarak tamamlanmıştır. 101 km uzunluğundaki Sorgun-Akdağmadeni-(Yozgat-Sivas) il sınırı yolu ise 2 kesim halinde ihale edilerek, 60,7 km.si binder seviyesinde tamamlanmış olup, ihaleler feshedilmiştir. Bu kesimden kalan 45,4 km.lik kesim ile birlikte Akdağmadeni Şehir Geçişi ve Akdağmadeni Çevre Yolu’nun BSK yapım ihalesi yapılmış olup, çalışmalara başlanmıştır.

Gaziantep – Nurdağ Devlet Yolu

Nurdağı-Gaziantep Devlet Yolu 54 km olup 11,5 km’si BYBSK olarak, 42,5 km’si ise TY-BSK olarak hizmet etmektedir. Bölünmüş yol projesi 01.12.2009 tarihinde onaylanmıştır. Proje kapsamında 2 adet köprü ile 16 adet hemzemin kavşak yapılması planlanmaktadır. Projesi hazırlanan yolumuzda mevcut yoldaki işletme maliyetlerini ve trafik kazalarının olumsuz yönde etkisini en aza indirecektir.

(Ceyhan-Yumurtalık) Ayr.-Botaş Tesisleri İl Yolu

Mevcut (Ceyhan – Yumurtalık) Ayr. – Botaş İl Yolu 14 km uzunluğundadır. Topoğrafik açıdan düz arazi yapısına sahiptir. Geometrik standardı yerleşim yerleri geçişlerinde çok düşük durumda bulunmaktadır. Söz konusu yol, Ceyhan –Yumurtalık Devlet Yolu’nun Dörtyol kavşağında başlamaktadır. Yumurtalık Serbest Bölge ile Ceyhan – İskenderun Otoyolu kesiştiğinden dolayı bu bölgede sanayi tesisleri (Botaş, Kömür depo sahaları vb.) yoğun olarak bulunmaktadır. Sanayi trafiğinin ve tarımsal trafiğin yoğun olduğu bu güzergahta can, mal ve trafik güvenliğinin sağlanması amacıyla yerleşim alanları dışına alınarak geometrik standartlarının iyileştirilmesi için yeni güzergah çalışmasına ihtiyaç duyulmuştur. Bu amaçla 10 m platform genişliğine göre onaylı proje yatay-düşey projesi bulunmaktadır.

Ordu Çevre Yolu

Ordu Çevre yolu 2×2 BY-BSK standardında olup, ihalenin uzunluğu 21,4 km’dir. Proje kapsamında toplam uzunluğu 2×9.492 m olan 6 adet çift tüp tünel ve toplam uzunluğu 93 m olan 3 adet tek köprü, toplam uzunluğu 2×3.025 m olan 8 adet çift köprü ve toplam uzunluğu 65 m olan 2 adet çift köprülü kavşak bulunmaktadır. Toplam uzunluğu 5.330 m x 2 olan 2 adet çift tüp tünel, toplam uzunluğu 93 m olan 3 adet tek köprü, toplam uzunluğu 1.105 m x 2 olan 4 adet çift köprü, ve toplam uzunluğu 65 m olan 2 adet çift köprülü kavşak ve ayrıca 10,7 Km’lik 1. kısım tamamlanarak trafiğe açılmıştır.

(Ünye-Fatsa) Ayr.-Niksar-Tokat-16.Bölge Hududu Yolu

Toplam proje uzunluğu 175,5 Km olup, *57,9 km’ si (Ünye-Fatsa) Ayr.-(Akkuş-Niksar) Ayr. yoludur. Bu kısım kapsamında toplam uzunluğu 2 x 24,74 km olan 8 adet tünel, toplam uzunluğu 2 x 4,42 km olan 24 adet köprü bulunmaktadır. *39,9 km’si Akkuş – Niksar Devlet yoludur. Toplam uzunluğu 39,9 Km olan güzergahın 61+800 – 51+300 arasındaki 10,5 Km’lik kısmı aks dışında kalmakla birlikte tüm güzergahta onaylı BY projesi bulunmaktadır. Güzergahtaki kısmı 29,4 Km.’dir. Toplam uzunluğu 2 x 72 m olan 2 adet köprü bulunmaktadır. *Toplam uzunluğu 49 km olan Niksar-Tokat yolunda çalışmalar ihaleli olarak devam etmektedir. İhale kapsamında 32,9 Km yol BYBSK-SK olarak tamamlanmıştır. Proje bünyesinde toplam uzunluğu 292 m. olan 3 adet tek köprü, toplam uzunluğu 2 x 101 m. olan 4 adet çift köprü, 1 adet 53 m. uzunluğunda köprülü kavşak ve 17 adet hemzemin kavşak bulunmaktadır. Bunlardan toplam uzunluğu 83 m. olan 3 adet çift köprü ve toplam uzunluğu 102 m. olan 2 adet tek köprü imalatları ile 9 adet hemzemin kavşak imalatı tamamlanmıştır. *Tokat merkezden Tokat Çevre Yolu sonuna kadar uzunluğu 11,5 km olan yol BY-BSK olarak tamamlanmıştır. 8,1 Km uzunluğundaki Tokat Çevre Yolu’nda oluşan heyelanlar nedeniyle köprü yapım ihalesine çıkılmış olup, toplam uzunlukları 2 x 190 m olan 2 adet çift, uzunlukları 381 m olan 3 adet tek köprüde yapım çalışmalar devam etmektedir. *Tokat Çevre Yolu bitiminden 16. Bölge sınırına kadar olan 26,2 km’ lik kesimin tamamı BY-BSK-SK olarak trafiğe açılmıştır. SK olan kesimlerde BSK yapım çalışmaları devam etmektedir.

Sivas-Kangal-Hekimhan-Malatya Yolu

Sivas Kangal Hekimhan Malatya aksı toplam 235 km uzunluğundadır. 8. bölge sınırlarımız dahilinde 104,6 km mevcut olup 100,5 km’si (97,50 km BSK, 3,0 km SK) tamamlanmıştır. Kalan 4,1 km’sinde çalışmalar devam etmektedir. Proje kapsamında 240 m. uzunluğundaki Sarsap Tüneli, 1252 m. uzunluğundaki Çepiç Tüneli, 585 m. uzunluğundaki Karakısık-1, 561 m. uzunluğundaki Karakısık-2, 593 m. uzunluğundaki Hasan Çelebi, 713 m. uzunluğundaki Hasan Çelebi Varyantı T2, 998 m. uzunluğundaki Hasan Çelebi Varyantı T3, 340 m. uzunluğundaki Hasan Çelebi Varyantı Aç-Kapa tünellerinde yapım çalışmaları tamamlanmıştır. 880m. uzunluğundaki Hasan Çelebi Varyantı T1 tünelinde, 220 m.’lik kesimde kazı destek ve kaplama betonu çalışmaları tamamlanmıştır. Ayrıca, bu aks üzerinde bulunan 1 adet toplam uzunluğu 3.136 m (1.436 m.’si flüt yapısı) olan çift tüp Yağdonduran Tüneli’nde 1700 m’lik kesiminde kazı-destek ve 1700 m nihai beton kaplama çalışmaları tamamlanmıştır. Bu tünellerle birlikte yolda 50 dk.lık zaman tasarrufu sağlanacaktır. İkmal işi kapsamında 16 km by/bsk yapılması planlanmaktadır. Yağdonduran tünelinde kazı destekleme ile birlikte nihai kaplama tamamlanmıştır. tünelin giriş ve çıkışındaki toplam uzunluğu 710 metre olan aç kapa yapısının ikmal işi kapsamında bitirilmesi halinde özellikle kış aylarında yaşanan yolun geçit vermemesi sorunu giderilecek ve bakım ile işletme masraflarında ciddi anlamda tasarruf sağlanmış olacaktır. Proje başından ulaş ilçesine kadar karayolumuz ile ulaş ilçesi arasında demiryolu hattı bulunmaktadır. söz konusu ilçeye giriş tek noktadan km: 15+542 ‘ de hemzemin geçit olarak sağlanmaktadır. bu nedenle büyük sanat yapısı olarak ulaş farklı seviyeli kavşak ikmal işi kapsamında yapılması öngörülmüştür. ayrıca tünel ikincil işleri, Yağdonduran bakımevi ve tünelin giriş-çıkış kesimlerindeki peyzaj işleri ikmal işi kapsamında düşünülmüştür.

Diyarbakır – Silvan – Baykan – Bitlis Yolu (By)

9.bölge sınırları içerisindeki uzunluk 170,5 km olup bugüne kadar 158,4 km BY SK VE 12,1 KM BY BSK seviyesinde tamamlanmıştır. Diyarbakır-Silvan arasında ise BSK proje çalışmaları devam etmektedir. Baykan geçişinde köprü ikilemelerinde yapım çalışmaları devam etmektedir. Km:81+778-82+184 de bulunan 406 m uzunluğundaki Demirışık viyadüğünün yapılması (dengeli konsol) kararı verilmiş ve buna ilişkin uygulama proje çalışmaları devam etmektedir. Baykan 1-2-3 köprü çalışmaları devam etmektedir. 11.Bölge sınırları içerisinde kalan kısım Van-Başkale-Yükseova-Esendere yolunun toplam uzunluğu 235 km’dir. 160 km Van-(Hakkari-Yüksekova) Ayr. Yolu olup, bu kesmin 127 km’si BY (49 BSK+78 SK) olarak tamamlanmıştır. SK’lı kesimlerde BSK ve 2x 3.136 m’lik Güzeldere Tüneli’nde kazı+destek çalışmaları devam etmektedir 3.500 m Kazı destek seviyesinde bitirilmiştir. Bu projenin 75 km’sinde (Başkale-Hakkari) Ayr.-Yüksekova-Esendere yolu olup, 51 km BY (29 BSK+22 SK) olarak tamamlanmıştır. Yeniköprü-Yüksekova yolunda ihalesi yapılan ve 19.06.2017 tarihinde işyeri teslimi yapılan, söz konusu proje kapsamında 1. Tünel 3.962 m, 2 . Tünel 4.568 m olmak üzere 8.530 m uzunluğunda 2 adet (Çift Tüp) tünel ve 660 m uzunluğunda 3 adet (Çift Köprü bulunmaktadır.)

Trabzon-Gümüşhane-Bayburt-Aşkale-(Erzurum-Erzincan) Ayr. Yolu

Trabzon-Gümüşhane-Bayburt-Aşkale-(Erzurum-Erzincan) Ayr. yolunun toplam uzunluğu 243,5 km olup, bu yolda 156,3 km BY (107,3 km BSK+49 km SK) olarak tamamlanmıştır. Bu proje kapsamında (12 çift tüp, 29.558 m+ 8 adet tek tüp, 4.277 m). 2*14.500 m uzunluğundaki Zigana Tüneli’nde 15.700 m kazı destek ve 6.350 m kaplama betonu çalışmaları tamamlanmıştır. 2*6.500 m uzunluğundaki Kop Tüneli’nde ise toplam 6.698 m kazı destek ve 1.296 m kaplama betonu imalatı yapılmıştır.

Erzurum-Kars Yolu

Toplam uzunluğu 118 km olan Kars – Erzurum İl Sınırı Yolunun Bölge Müdürlüğümüz sınırları içerisinde kalan kesimi 95 km’dir. Güzergah üzerinde 5 adet ihalemiz bulunmakta olup bu ihaleler bünyesinde bugüne kadar 41,25 KM BY SK>BSK tamamlanmıştır. Söz konusu ihaleler bünyesinde 2 adet dengeli konsol (574 metre ve 313 metre) ve 3 adet öngermeli basit kiriş (513+255+125) olmak üzere, 5 adet toplam uzunluğu 1780 metre olan çift köprü bulunmakta olup, şuan itibariyle bu köprülerden Kazantaş (2×250 m.) ve Taşlıgüney-1 (2×125 m.) köprülerinin yapımı tamamlanmıştır. 2019 yılında Erzurum Pasinler yolunda 2 km BSK onarımı yapılması hedeflenmiş olup 2,5 km BSK onarımı yapılmıştır.

(Alanya-Gazipaşa) Ayr.-Hadim Yolu

Yolun mevcut yol uzunluğu 63 km, proje uzunluğu 57,9 km’dir. 12 Km’si TY/BSK olarak tamamlanmıştır. Toplam 7.904 m olan 10 adet tek tüp tamamlanarak trafiğe açılmıştır. Yapım çalışmalarının 2021 yılı sonuna kadar tamamlanması hedeflenmiştir. Mahmutlar imar sınırından itibaren 24 km’lik kesimde toplam uzunlukları 9.200 m olan 6 adet tek tüp tünel ve 781 m uzunluğunda 4 adet viyadük ve 151 m uzunluğunda 2 adet köprü ile birlikte proje çalışmaları devam etmektedir. Yapım çalışmaları tamamlandığında güzergâhta 5 km kısalma olacaktır.

Kalkan-Seydikemer-Fethiye -2.Bl.Hd.Yolu

Mevcut yolun uzunluğu 120 km, proje uzunluğu 113 km’dir. 64 Km’si BSK, 1 km’si Sathi kaplamalı olmak üzere 65 km’si bölünmüş yol olarak tamamlanmıştır. Yapım çalışmalarının 2021 yılı sonuna kadar tamamlanması hedeflenmektedir. Yapım çalışmaları tamamlandığında güzergâhta 7 km kısalma olacaktır.

2021 Yılı Yatırım Programının Kabulü ve Uygulanmasına Dair Cumhurbaşkanı Kararı Resmi Gazetenin 15.01.2021 tarihli 31365 (Mükerrer) sayısında yayımlandı. 2021 Yılı Yatırım Programında merkezi yönetim bütçesi kapsamındaki kuruluşlar, KİT, özelleştirme kapsamındaki kuruluşlar, döner sermayeli kuruluşlar ve sosyal güvenlik kuruluşlarının projeleri yer alıyor. Mahalli idarelerin ise yalnızca dış kredi ile finanse edilen projelerine programda yer veriliyor.

2021 Yılı Yatırım Programı hazırlıklarında 11. Kalkınma Planında yer alan temel politikalar, 2021-2023 dönemi Orta Vadeli Program ve Mali Planda yer alan politika ve öncelikler ile bütçe büyüklüklerinin dikkate alındığı görülüyor. Yatırım Programı hazırlıklarında 11. Kalkınma Planı öncelikli sektörlerine yönelik kamu yatırımları öne çıkıyor.

Proje bazında ödenek teklif ve tahsislerinde, devam eden projelerden en kısa sürede tamamlanabilecek projelere, yeni projelerde azami oranda seçici olunarak, ekonomik ve sosyal katkısı en yüksek ve acil hizmet ihtiyacını karşılayabilecek yatırımlara öncelik verilmiştir.

2021 yılında Yatırım Programında yer alan 3.091 adet projeye 138,3 Milyar TL ödenek tahsis edildi

2021 yılında kamu kurumları tarafından yürütülen 3.091 adet projeye toplam 138,3 Milyar TL ödenek tahsis edildi.

2021 yılında Yatırım Programı kapsamında gerçekleştirilmesi programlanan 138,3 Milyar TL’lik yatırımın yüzde 67,5’inin Merkezi Yönetim Bütçesi kapsamındaki kuruluşlar, yüzde 31,5’inin KİT ve Özelleştirme Kapsamındaki Kuruluşlar, yüzde 0,9’unun Döner Sermayeli Kuruluşlar ve Sosyal Güvenlik Kuruluşları tarafından gerçekleştirilmesi programlandı.

Yatırım Programında en yüksek payları yüzde 30,7 ile ulaştırma-haberleşme sektörü ve yüzde 14,3 ile eğitim sektörü yatırımları alıyor.

2021 Yılı Yatırım Programı kapsamındaki 138,3 Milyar TL’lik yatırım ödeneğinden en yüksek payı yüzde 30,7 ile ulaştırma-haberleşme sektörü yatırımlarının aldığı görüldü. Eğitim yatırımlarının payı yüzde 14,3, enerji yatırımlarının payı yüzde 12,2, madencilik yatırımlarının payı yüzde 10,4, tarım yatırımlarının payı yüzde 8,7 ve sağlık yatırımlarının payı yüzde 7,5 oldu. İmalat, turizm, konut, içmesuyu ve kanalizasyon, teknolojik araştırma, çevre gibi diğer sektörlerin toplam payı ise yüzde 16,2 oldu.

Merkezi Yönetim Bütçesi kapsamındaki kuruluşlardan en fazla yatırım ödeneği tahsis edilen kuruluşlar 15,1 Milyar TL ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 13,5 Milyar TL ile Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, 13,1 Milyar TL ile Karayolları Genel Müdürlüğü, 11 Milyar TL ile Milli Eğitim Bakanlığı ve 8,6 Milyar TL ile Sağlık Bakanlığı oldu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının yatırımları içinde Gayrettepe-İstanbul Yeni Havalimanı Metro Hattı, Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı gibi projelerle kentiçi ulaşım ön plana çıkıyor. Diğer yandan DSİ’nin Türkiye genelinde devam eden tarımsal sulama yatırımlarına 8,4 Milyar TL ödenek tahsis edildi.

KİT’lerde ise en fazla ödenek tahsis edilen kuruluşlar 13,4 Milyar TL ile TPAO Genel Müdürlüğü, 12,6 Milyar TL ile TCDD Genel Müdürlüğü, 6,1 Milyar TL ile BOTAŞ Genel Müdürlüğü ve 5,5 Milyar TL ile TEİAŞ Genel Müdürlüğü oldu.

TPAO’nun, Karadeniz’de keşfedilen doğal gazın ardından arama, sondaj ve saha geliştirme çalışmalarına yüksek tutarda ödenek tahsis edilirken; bu kapsamda Sakarya Doğal Gaz Sahası Geliştirme Projesi için 6,8 Milyar TL ödenek ayrıldı.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.