İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Bakan Karaismailoğlu, Bakanlığın Yürüttüğü Mega Projeleri Anlattı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bakanlığın yürüttüğü mega projeleri anlattı. Kanal İstanbul’a ilişkin çalışmalarının sürdüğünü anlatan Karaismailoğlu, “Ana ihale için de görüşmelerimiz, hazırlık çalışmalarımız devam ediyor” dedi. Kuzey Marmara Otoyolu’nun Türkiye’ye yıllık faydasının 2,5 milyar lira olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, Çanakkale Köprüsü’nün de 18 Mart 2022’de açılacağını söyledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Türkiye 2023 Zirvesi ve A Para Sohbetleri’nde” Bakanlığın yatırımları hakkında konuştu.

“Hayatın olduğu her yerde varız” diyen Karaismailoğlu, “Ulaşabildiğiniz kadar gelişebiliyorsunuz. Dünya ile iletişiminizi kurabiliyorsunuz. Yük, yolcu, veri ve haberleşme de çağımızın olmazsa olmazı. Bizler de büyük atılımlar içerisindeyiz, büyük çalışmalar içerisindeyiz. Haberleşme konusunda devasa yatırımlar var” ifadelerini kullandı. 

Haberleşme deyince akla hemen 5G’nin geldiğini belirten Karaismailoğlu, 5G’ye geçmeden önce fiber optik altyapısının, fiber altyapısının artırılmasının önemine değindi. Şu anda 440 bin kilometrenin üzerinde fiber altyapısı olduğunu kaydeden Karaismailoğlu, en önemli amacın 5G’ye yerli ve milli imkanlarla geçmek olduğunu söyledi. Telekomünikasyon sektöründe yerli ve millilik oranının yüzde 25’lerin üzerine çıktığını vurgulayan Karaismailoğlu, kısa vadede bu oranın çok çok daha üzerine çıkartmayı amaçladıklarının altını çizdi.

UYDU YÖNÜNDE DE CİDDİ ÇALIŞMALARIMIZ VAR

Uydu yönünde de çok ciddi çalışmaların olduğunu anlatan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “2021’in ilk aylarında TÜRKSAT 5A uydusunu fırlatmıştık. Yine, Haziran ayında da onu devreye almıştık. Şu an dünyanın üçte birine hizmet veriyor. Şu anda da 5B uydumuzun da imalatları tamamlandı. Onu da 2022’nin ilk ayında fırlatmayı hedefliyoruz” dedi. 

Yerli ve milli uydu TÜRKSAT 6A çalışmalarının da Ankara’da yoğun bir şekilde devam ettiğini ifade eden Karaismailoğlu, “Amacımız 2023’ün ilk aylarında onu da uzaya göndermek. Bunu gönderdiğimizde biz uzayda bundan sonra kendi uydusuyla temsil edilen ilk 10 ülkeden bir tanesi olacağız. Bunlar önemli ve dünya ölçeğinde büyük işler. Biz, Anavatan, Mavi Vatan ve Uzay Vatan hiçbirini birbirinden ayırt etmiyoruz. Uzayda da bizim haklarımızı korumak için yoğun bir çalışmamız var” diye konuştu.

SON 19 YILDA 30 MİLYAR EUROLUK BİR KAMU-ÖZEL İŞ BİRLİĞİ PROJESİ YAPTIK

AK Parti iktidarının 19. yılı olduğunu anımsatan Karaismailoğlu, 2002 yılında Türkiye’de 6 bin kilometrelik bölünmüş yol ağı olduğunu, bunların da güvenli olmayan, kalitesiz yollar olduğunu söyledi. Sadece karayollarında değil, havayolu ve demiryollarında da yatırım açığı olduğunu ifade eden Karaismailoğlu, “2002 yılında çok ciddi altyapı yatırım açığı vardı. Bu büyük altyapı açığını kısa sürede çözmeniz gerekiyor. Devlet olarak bütçenizde belli. Bu bütçeyle bu projeleri yapma imkanınız yok” dedi.

Büyük maliyetli projeleri kısa sürede sadece kamu bütçesiyle yapmanın zor olduğuna vurgu yapan Karaismailoğlu, bu nedenle çok başarılı bir şekilde uyguladıkları kamu-özel iş birliği projelerini hayata geçirdiklerini kaydetti. Kamu-özel iş birliği modelini en başarılı uygulayan ülkelerden biri olduklarını anlatan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“Son 19 yılda 30 milyar euroluk bir kamu-özel iş birliği projesi yaptık. Ulaştırma altyapısına 1 trilyon 100 milyar liranın üzerinde bir yatırım yapmışız son 19 yılda. Bunun yüzde 20’lik kısmı yap-işlet-devrettir, yani kamu-özel iş birliği.”

GELECEKTEKİ HAREKETLİLİĞİ DÜŞÜNÜYORUZ

Kuzey Marmara Otoyolu’na da değinen Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun 8 milyar dolarlık bir proje olduğunu hatırlattı. Devletten yatırım sırasında bir kuruş dahi çıkmadığını, işletme süresindeki masrafların hepsinin işletmeci tarafından karşılandığının altını çizen Karaismailoğlu, süreç sonunda tüm bakımları tamamlanarak projenin teslim edildiğini söyledi.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde işletmecinin görev süresinin 2027’de biteceğine dikkati çeken Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrasya Tüneli, İzmir Otoyolu, Osmangazi Köprüsü, Marmaray gibi projeleri devlet aklıyla planladıklarına vurgu yaptı. Gelecekteki hareketliliği göz önünde bulundurarak on yıllarca yıl sonrasını düşündüklerini belirten Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, bu projelerin yapılmaması halinde tamamen kilitlenmiş bir İstanbul’un ortaya çıkacağını söyledi.

KARAİSMAİLOĞLU, “GELECEK KUŞAKLARA BORÇ BIRAKILDIĞI” ELEŞTİRİLERİNE YANIT VERDİ

Ekonomik değeri bulunmayan bir alana devletten bir kuruş çıkmadan 200 bin kişinin istihdam edildiği havalimanı yapıldığını kaydeden Karaismailoğlu, devlete 25 yılda 22 milyar euroluk kira ödeneceğini açıkladı. “Güvenli ve konforlu yollar sayesinde araç sayısı artsa da kaza ve can kaybı azaldı” diyen Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun Türkiye’ye yıllık faydasının 2,5 milyar lira olduğunun altını çizdi.

Gelecek kuşaklara borç bırakıldığı eleştirilerine de yanıt veren Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Bu projeler yapılmasaydı altyapı da bu kadar büyüme de olmayacaktı. Yeni nesil, ‘bu kadar altyapıyı nasıl yaparım’ planlarını yapacaktı. Biz hazır bir altyapı bırakacağız. Onun üzerine artık üretimi, turizmi, sanayiyi nasıl geliştirecek, onun planları yapılacak artık. 30 milyar euroluk (kamu-özel iş birliği) projeleriyle yıllık 15 milyar TL’lik katkı sağlıyoruz. Zaman, yakıt, çevreden tasarruf direkt faydaları var. Dolaylı olarak ekonomiye, üretime, istihdama, turizme katkısı var.”

ÇANAKKALE KÖPRÜSÜNÜ 18 MART’TA AÇACAĞIZ

Büyük projelerin bir taraftan üretimi ve istihdamı artırırken diğer taraftan da vatandaşlara konfor getirdiğinin altını çizen Karaismailoğlu, “Bizim projelerimiz akarsu gibi, gittikleri yere hareketlilik ve canlılık getiriyor. Aynı zamanda yakıt tasarrufu, zaman tasarrufu, çevre tasarrufu gibi katkılar da sağlıyor. Bunlar direkt faydaları. Dolaylı faydaları da üretim, istihdam, turizmdeki gelişmeler. En önemli yap işlet devret projelerden biri Çanakkale Köprüsü. Çok başarılı bir şekilde devam ediyor. Çanakkale’de bir abide gibi yükseliyor. İnşallah 18 Mart 2022’de hizmete açacağız. Böyle başarılı, büyük teknolojik işleri ülkemize kazandırıyoruz. Orta açıklığı 2023 metre ile Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına armağan edeceğimiz, dünyanın orta açıklıklı en büyük köprüsü. Yine çelik ayak yüksekliği ile 318 metre yüksekliği ile yine çelik ayak üzerindeki en yüksek köprü. Bunlar çok kıymetli işler. Bunlar ülkemizin bir değeri olacak. Ülkemize bunlar hizmet edecek” dedi.

ANA İHALE İÇİN GÖRÜŞMELERİMİZ DEVAM EDİYOR

Kanal İstanbul çalışmalarına da değinen Karaismailoğlu, projeye ilişkin çalışmalarının sürdüğünü söyledi. Şu anda ulaşım yollarının yapıldığını anlatan Karaismailoğlu, köprü imalatının başladığını belirtti. Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Ana ihale için de görüşmelerimiz, hazırlık çalışmalarımız devam ediyor. Gecikmesinin tek nedeni, bunun genel bütçeye herhangi bir yükü olmadan kendi içerisinde, kendi gelirleri ile bu projeyi yönetmek, yapımını üstlenmek için olağanüstü bir çalışmamız var şu anda. Genel bütçeye yük olmadan bu projenin üstesinden gelmek için uğraşıyoruz” ifadelerini kullandı.

“Kocaeli, Bursa, Gaziantep, Konya, Kayseri’de, önemli büyükşehirlerde Ankara, İzmir’de raylı sistem yatırımlarımız da bir taraftan devam ediyor” diyen Karaismailoğlu, raylı sistemlerin maliyetli projeler olduğunu, yoğunluğuna göre Bakanlık olarak yardımcı olduklarını anlattı. 

İstanbul’da raylı sistem çalışmalarının devam ettiğini kaydeden Karaismailoğlu, İstanbul’da devam eden 103 kilometrelik metro yatırımları bulunduğunu aktardı.

Bunlardan en önemlisinin Gayrettepe-Havalimanı Metro hattı olduğunu vurgulayan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şöyle dedi:

“37,5 kilometre uzunluğunda. Türkiye’deki en hızlı metro olacak bittiğinde. 120 kilometre hıza sahip. Yerli sinyalizasyon kullanılacak Türkiye’de ilk defa. Pazartesi günü ilk trenin testlerine başlıyoruz. Tren yürüteceğiz. Kağıthane’den İstanbul Havalimanı’na kadar trenle gideceğiz. Onu da önümüzdeki yılın ilk aylarında açmayı planlıyoruz. Halkalı-İstanbul Havalimanı tarafı da var bunun. Bu da 31,5 kilometre uzunluğunda. “Toplamda 103 kilometre uzunluğu bulunan 7 adet raylı sistem hatlarının hepsini 2023’te tamamlamayı hedeflediklerini bildiren Karaismailoğlu, “103 kilometrelik raylı sistem hattının TL olarak karşılığı 60 milyar liranın üzerindedir. Bakanlık olarak üzerimize düşeni fazlasıyla yapıyoruz.” dedi.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.