İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Mersin – Gaziantep Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünün gerçekleştirdiği ve 5 firmanın davet edildiği, Mersin – Adana – Osmaniye – Gaziantep Yüksek Standartlı Demiryolu İnşaatı ihalesini 6 milyar 749 milyon 818 bin liralık teklifiyle REC Uluslararası İnşaat Yatırım Sanayi ve Tic.A.Ş. kazandı. Proje sayesinde özellikle liman kenti Mersin’e ulaşımın kolaylaşması ve maliyetin düşmesiyle Gaziantep’teki üreticilerin rekabet imkanları daha da güçlenecek.

Uzunluğu 236 kilometre olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Demiryolu Projesi’nin 2023 yılında tamamlanması planlanıyor. Projenin tamamlanmasıyla Adana-Gaziantep arası seyahat süresi 1,5 saate düşecek. Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projesinin 2023 yılında hizmete girmesi planlanıyor. 2023 yılında İstanbul’dan trene binen bir kişi Gaziantep’e kadar gelebilecek. Öte yandan demir yolu hem yükte hem de yolcu da kapasiteleri arttıracak. Yükte ilk aşamada yüzde 10’a daha sonra yüzde 20’lere çıkılması hedefleniyor. Mersin-Adana Hızlı Demiryolu Projesi Hat kapasitesi artırılarak Konya, Karaman, Kayseri ve Gaziantep’ten gelen yüklerin Mersin Limanı’na daha hızlı aktarılmasını sağlayacak, yıllık yolcu taşımasını yaklaşık 3 kat artıracak Mersin-Adana arasında Hızlı Demiryolu hattının yapımı planlanmıştır. 67 km uzunluğunda 3.ve 4.hat yapımı kapsamında yapım çalışmaları devam etmektedir.

Adana – Osmaniye – Gaziantep Hızlı Demiryolu Projesi
Mevcut durumda, Adana–Osmaniye–Gaziantep–Şanlıurfa-Mardin koridorunda yolcu trenlerinin azami hızı 120 km/sa ve yük trenlerinin ise 65 km/sa’dır. Bu kesimde hızlı demiryolu projelerimiz tamamlandıktan sonra yolcu trenleri 160-200 km/sa ve yük trenleri ise 100 km/sa hız yapabilecektir. Böylece, seyahat süreleri kısalacak, konforlu ve kaliteli bir hizmet sunulmuş olacaktır. Adana-Osmaniye- Gaziantep Hızlı Demiryolu Hattı kapsamında;

  • Adana-İncirlik-Toprakkale arasındaki 79 km’lik kesimin hızlı çift hatlı hale getirilmesine ait yapım işi çalışmaları devam etmektedir.
  • Toprakkale-Bahçe arasında 58 km’lik çift hatlı hızlı demiryolu projesinin13 km’lik tünelli kısmının yapımına başlanmıştır. Kalan 45 km’lik kesim için ihaleye çıkılması planlanmaktadır.
  • Bahçe-Nurdağı arasındaki 160 km/ saat hıza uygun, elektrikli, sinyalli ve çift hat olarak projelendirilen Fevzipaşa Varyantının yapımı devam etmektedir. Proje kapsamında 17 km’lik güzergâhta bugüne kadar yapılan demiryolu tünelleri içerisindeki en uzun tünelin (10,1 km uzunluğunda çift tüp) yapımı için 2 adet TBM makinası ile çalışmalar devam etmektedir.
  • Nurdağ-Başpınar arasında 160-200 km/h hıza uygun, yeni çift hatlı, elektrikli ve sinyalli 56 km demiryolu yapılması planlanmıştır. Proje ile Nurdağ-Narlı-Başpınar arasındaki 121 km’lik koridor yaklaşık 65 km kısalacaktır. Yapım çalışmaları devam etmektedir.
  • Yapımı devam eden Akçagöze-Başpınar varyant projesinin altyapısı tamamlanma aşamasına gelmiş olup, üstyapı yapım ihalesine çıkılması planlanmıştır. 5,2 km’lik 2 adet tünel inşa edilecek ve 27 km’lik mevut hat 11 km’ye düşerek 16 km kısalacaktır. Yük trenlerinin seyir süresi 45 dakikadan 10 dakikaya düşecektir.

İhaleye çağrılan firmalar ve teklifleri şöyle;
Mersin- Adana- Osmaniye- Gaziantep Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı İnşaatı İle Elektromekanik Sistemlerinin Temini İşi (İşin Süresi: 750 gün) için 14.07.2020 tarihinde teklifler alındı. Yaklaşık maliyeti 26.271.222,32 TL ve sınır değeri 19.834.898,31 TL olan ihaleye katılan firmalar ve teklifleri şöyle;

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.