İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Bursa’ya Değer Katacak “Hızlı Tren” ve “Metro” Projeleri

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Balıkesir-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı inşaatı ile Bursa’yı demiryolu ağına entegre ettiklerini belirterek, projenin yeni inşaatına 4 ay önce başlandığını ve projeyi önümüzdeki 2 yıl içinde tamamlamayı hedeflediklerini açıkladı. Proje ile 26 yılda toplam tasarrufun 15,4 milyar TL’yi bulacağının altını çizen Karaismailoğlu, 2023’te hizmete girmesi hedeflenen Emek-HT Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı Projesi ile de Bursa’da raylı sistem uzunluğunun 52,7 kilometreye ulaşacağını kaydetti.

Bursa’ya 29.5 Milyar TL Ulaşım ve İletişim Yatırımı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bursa Mudanya Bulvarı Hızlı Tren üstyapı şantiyesinde incelemelerde bulundu. 13 milyarı Yap-İşlet-Devret kapsamında olmak üzere Bursa’ya son 20 yılda sadece ulaşım ve iletişim alanında yapılan yatırım miktarının yaklaşık 29,5 milyar lira olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, Bursa’da 2003’te 194 kilometre bölünmüş yolu olduğunu, bunu 600 kilometreye ulaştırdıklarını söyledi. “Karayolu, Bursa ulaşım altyapısının sadece bir ayağı” diyen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti: “Hızlı tren hattı; Gürsu, Yenişehir güzergahını takip ederek Osmaneli mevkiinde yapılacak müselles hat ile Ankara-İstanbul HT hattına bağlanarak güzel Bursa’mız da HT ağına dahil olacak. Aynı zamanda Bursa’nın batısında TEKNOSAB, Karacabey istasyonlarından geçerek Balıkesir’e ulaşacak. Böylece, Bursa Balıkesir arasında da demiryolu bağlantısı hizmete alınacak.”

“Projemizi 2 Yıl İçinde Tamamlamayı Hedefliyoruz”

Projede, yolcu taşımacılığı ile yük taşımacılığının beraber yapılacağına dikkati çeken Karaismailoğlu, 20 bin 706 metre uzunluğunda 18 adet tünel, 545 metre uzunluğunda 4 adet demiryolu köprüsü, 2 bin 445 metre uzunluğunda 3 adet viyadük ve 5 bin 495 metre uzunluğunda 24 adet köprü inşa ettiklerini dile getiren Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Toplam 7 istasyon ve 201 kilometre uzunluğundaki hattımız tamamlandığında Bursa ilimiz demiryolu ağına entegre olacak. Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattına Bakanlığı’mız tarafından yapılmakta olan metronun entegre edilmesi sayesinde Bursalı hemşerilerimize hızlı tren erişimi için çok rahat ve dakik bir seçenek sunacağız. Projemizi önümüzdeki 2 yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Hızlı tren projemiz tamamlandığında 2024-2050 yılları arasındaki 26 yıllık projeksiyonda; zamandan 4,3 milyar TL, karayolu bakım ve işletmesinden 585 milyon TL, hava kirliliği, iklim değişikliği, gürültü, doğa ve yeşil arazi maliyeti, biyolojik çeşitlilik, toprak ve su kirliliği gibi dışsal faydalardan 10,5 milyar TL olmak üzere hızlı tren hattının tamamlanmasıyla toplam ekonomik tasarruf 15,4 milyar TL’yi bulacaktır” diye konuştu.

Bursa’yı da İçine Alan Marmara Ringi Oluşturuldu

Hem ulaştırmadaki hem de haberleşmedeki tüm süreçlerde dijitalleşme atağı başlatarak, her anlamda dünyayla senkronize hale gelindiğini aktaran Karaismailoğlu, Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi Köprüleri, Kuzey Marmara Otoyolu ve İstanbul Havalimanı gibi dev projeleri hayata geçirerek Bursa’yı da içine alan Marmara Ringi’nin oluşturulduğunu söyledi.

Raylı Sistem Uzunluğu 52,7 Kilometreye Ulaşacak

Yeni organize sanayi bölgeleri ile geniş bir alanda hayata geçirilen yaşam projeleri ve konut projeleriyle baştan başa donatılan Bursa için konforlu ve güvenli yolculuklara olanak sağlayan dünya ölçeğinde ulaşım ağları örmeye devam ettiklerini aktaran Karaismailoğlu, Emek-HT Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı Projesi’nin de Bursa açısından yapımı devam eden en önemli projelerden biri olduğunu kaydetti. Metro hattı projesi hakkında bilgi veren Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Emek-HT Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı yapımı, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile Bakanlığımız arasında 8 Haziran 2020 tarihinde imzalanan protokol ile Bakanlığımız tarafından devralındı. Toplam 4 istasyon ve 6 kilometre uzunluğunda olan Emek-HT Gar-Şehir Hastanesi Metro hattımız, tamamlandığında Bursa ilimizdeki raylı sistem uzunluğu 46,7 kilometreden 52,7 kilometreye ulaşacak. İşletmede olan Emek-Arabayatağı Metro hattı; yapacağımız uzatma ile Mudanya Bulvarı’nı kat ederek, en önemli duraklar olan HT Garına ve nihayetinde Şehir Hastanesine ulaşacak. Böylelikle Bursalı vatandaşlarımızın hastaneye erişimini de kolaylaştıracağız. Metro hattımız günlük 300 bin yolcuya hizmet verecek. Yapımı yine Bakanlığımızca devam eden Bursa-Yenişehir-Osmaneli HT hattı ile metronun entegre edilmesi projemiz kapsamında 140 bin m² alan üzerinde metro depo bakım ve parklanma tesisi de inşa edilecek. Bu yeni tesis, Bursa’nın tüm metro araç filosunun bakım-tamir ve parklanma ihtiyacına da hizmet edecek.”

Metro Hattı ile 871 Milyon Dolar Ekonomik Kazanç Sağlanacak

Hattın inşaatının aç-kapa yöntemiyle yapılacağını ve bittiğinde caddelerin altından geçen ve yüzeyde alan işgal etmeyen bir sistem olarak çalışacağını anlatan Karaismailoğlu, “2023 yılı içinde tamamlamayı hedeflediğimiz metro hattımız faaliyete geçtiğinde çok büyük maddi kazanımlara sahip olacağız. 2023-2050 yılları arasındaki 27 yıllık projeksiyonda; zamandan 797 milyon dolar, karayolu bakım ve işletmesinden 58 milyon dolar, önlenecek kazalardan 1,5 milyon dolar, hava kirliliği, iklim değişikliği, gürültü, doğa ve yeşil arazi maliyeti, biyolojik çeşitlilik, toprak ve su kirliliği gibi dışsal faydalardan 16 milyon dolar olmak üzere metro hattının 27 yıllık vizyonda toplam ekonomik kazancı 871 milyon dolar olacak” diye konuştu.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.