İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Türkiye, Demir İpek Yolu’nun en stratejik bağlantı noktası haline geldi

Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’den Çin’e hareket edecek olan ilk ihracat trenini İstanbul Marmaray geçişinden uğurladı

Karaismailoğlu, “Çerkezköy istasyonundan hareket eden trenimiz, toplamda 8 bin 693 km yol kat ederek; 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülke geçerek 12 günde yükünü Çin’e ulaştıracak. Ülkemiz Pekin’den Londra’ya uzanan orta koridorun ve Kazakistan’dan ülkemize uzanan Demir İpek Yolu’nun en stratejik bağlantı noktası haline geldi” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’den Çin’e hareket edecek olan ilk ihracat trenini İstanbul Marmaray geçişinden uğurladı.

“Marmaray, Avrupa’dan Asya’ya kesintisiz bağlantı oluşturuyor”

İstanbul’dan Xi’an (Şiyan’a) kesintisiz bir şekilde ulaşacak ilk ihracat treni için düzenlenen törende konuşan Bakan Karaismailoğlu, Avrupa’dan Asya’ya kesintisiz bağlantı oluşturan Marmaray ile Çin’e uzanan ihracat yolculuğunun da başladığını belirtti. Karaismailoğlu, “Daha önce Bakü-Tiflis-Kars hattını açtığımızı, geçtiğimiz aylarda da Karadeniz’i Anadolu’ya bağlayan Türkiye’nin en büyük modernizasyon projesi Samsun-Sivas hattını işletmeye aldığımızı bir kez daha sizlerin huzurunda hatırlatmak istiyorum” diye konuştu.

“Demiryolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağ başladı”

Çin, Asya, Avrupa ve Orta Doğu’yu birbirine bağlayan bir altyapı ve ulaşım ağı oluşturulmasını amaçlayan “Tek Kuşak Tek Yol Projesi”ni çok önemli bir proje olarak değerlendiren Bakan Karaismailoğlu, şunları ifade etti: “Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan’ın oluşturduğu iş birliği temelinde hayata geçen Bakü- Tiflis- Kars Demiryolu Hattı üzerinde, Bakü’den Kars’a ilk seferini yapan tren, dünya demiryolu taşımacılığına yeni bir yön vermiştir” dedi. Karaismailoğlu, 30 Ekim 2017’de faaliyetlerine başlayan bu hat ile Asya ve Avrupa arasında demiryolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağın başladığını sözlerine ekledi.

“Çin ve Türkiye arasındaki yük taşıma süresi 1 aydan 12 güne indi” 

İzlenen proaktif ulaşım politikalarıyla dünya demiryolu taşımacılığında ülkenin kısa zamanda söz sahibi olduğunu anımsatan Bakan Karaismailoğlu, açıklamalarına şu şekilde devam etti: “Ülkemiz bu hat ile, Pekin’den Londra’ya uzanan orta koridorun ve Kazakistan’dan ülkemize uzanan Demir İpek Yolu’nun en stratejik bağlantı noktası haline gelmiştir. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı ile, Çin ve Türkiye arasındaki yük taşıma süresi 1 aydan 12 güne inmiştir.  Dahası asrın projesi Marmaray’ın bu hatta entegre olmasıyla da Uzak Asya ile Batı Avrupa arasındaki süre 18 güne düşmüştür.”

“İlk ihracat treni, Çin’e beyaz eşya taşıyacak”

“Türkiye’den Çin’e gidecek ilk ihracat trenimizi de uğurluyoruz. Çerkezköy istasyonundan hareket eden bu ilk trenimizdeki 42 konteynerin içerisinde Çin’e beyaz eşya taşıması yapacağız. Trenimiz, Türkiye-Çin parkurunda Çerkezköy-Marmaray-Köseköy-Ankara-Sivas-Kars güzergahını izleyerek Ahılkelek istasyonundan yurtdışı çıkışını gerçekleştirecektir. Yurtdışı parkuru ise sırasıyla Gürcistan-Azerbaycan-Hazar Denizi Geçişi-Kazakistan ve Çin’in Xi’an şehrinde son bulacaktır. Toplamda 8 bin 693 km yol kat edecektir. 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülke geçerek 12 günde yükünü Çin’e ulaştıracaktır.”

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.