İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Kartepe’ye “İntermodal Lojistik Terminali” Projesi

Railport, İzmit Kartepe’de kurulacak ve Türkiye’ de bir ilk olacak “İntermodal Lojistik Terminali” projesi için yatırım teşviki aldı.

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın ocak ayı teşviklerinden 743.298.478 TL pay alan komple yeni yatırım, başta demiryolu olmak üzere, karayolunu da içeren iki farklı taşıma modunun kullanılabileceği, sektörde öncü bir “Kara Limanı” olacak.

Marmaray’ın yük taşımaları için kullanılmaya başlanacak yeni tünelinin açılması ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın hizmete girmesiyle Railport, ticaret hatlarına doğrudan bağlantılı bir lojistik merkezi yani tam anlamıyla bir hub (merkez) konumunda olacak.

Yıllık 1 milyon yolcu ve 6.5 milyon ton yük taşıma kapasitesi olması planlanan terminalin alanı 265 bin m2 olacak. 2000 km uzunluğundaki Transasya demiryolu bağlantısına sahip olacak terminalin yıllık konteyner kapasitesi 360 bin TEU ve 1000 m2 tehlikeli yüklere özel deposu bulunacak. Toplamda 20 bin m2 depo alanı ve yıllık 125 bin ünite römork kapasitesi olacak projenin; Asya ile Avrupa, Avrupa ile Balkan ve Orta Asya (CIS) ülkeleri arasında geniş bir coğrafyaya hizmet vermesi amaçlanıyor. Bu özel konumuyla; ithalat ve ihracat yüklerinin yanı sıra transit yüklere de hizmet verebilecektir.

Arkas-Duisport İş birliği…

Arkas konusunda büyük deneyime sahip Almanya ve Avrupa’nın en büyük intermodal lojistik terminali (kara limanı) işletmecisi olan Duisport’la iş birliğine gitti. Bu önemli iş birliğinin ilk aşamasını Kartepede’ki Intermodal Lojistik Terminali projesi oluşturdu. Ancak orta ve uzun vadede bu ilham veren ortaklıkla, yeni terminallerin hayata geçmesi için planlar yapılıyor. Duisport’la yakalanan bu sinerji; Türkiye’de multimodal lojistik merkezlerin geliştirilmesi ve Avrupa ile Asya arasında intermodal ağın yaygınlaşması amaçlarına da hizmet ediyor.

Yapım aşamasının 3 etapta bitilmesi planlanan projenin 1.etabında; yönetim ve gümrük binaları, tır park alanı, köprü, 1 Intermodal Alanı üzerindeki demiryolu hattı (tren-6), 2 reefer kuleleri, 5000 m2 depo, 370 TEU GS konteyner stok alanı, yıkama binası, x-ray, mavi yakalı binası, yeraltı akaryakıt tankı, su tankları yapılması planlanıyor. 2.etabında; demiryolu hatlarının birden dörde çıkarılması (demiryolu 3,4,5) , ambarın 5000 m2’den 10000 m2’ye çıkarılması, 2 adet reefer kulesi (isteğe bağlı) , depo için planlanan rail7 inşaatı, atölye, rmg yolu, cfs ofisi, demiryolu idare binası, rtg stok alanları yapılması planlanıyor. 3.etabında ise;  demiryolu1 ve demiryolu2 inşaatı, deponun 10000 m2 den 20000 m2’ye genişlemesi, tehlikeli yük deposu (1000 m2) , 146 parsel ve 111 parsel üzerinde diğer imalatların yapılması planlanmaktadır.

Demiryolu ve Karayolu Olmak Üzere İki Farklı Taşıma Seçeneği

Optimum zamanlama, vagon planlaması, sistemli iş takibi, sektörel uzmanlık, yeni teknolojiler gibi bazı sektörler için hassasiyet gerektiren konulardaki beklentilere cevap vermeyi hedefleyen Railport İntermodal Lojistik Merkezi’nde demiryolu ve karayolu olmak üzere iki farklı taşıma seçeneği sunulacak. Proje ile konteyner, genel kargo ve treyler (TIR dorsesi) hizmetlerine ek olarak; römork ve bitmiş araçlar için de intermodal kargo terminal hizmetleri verilecek.

Navlun sevkiyatı, karayolu lojistiği, treyler, ftl, grupaj, özel nakliyat, vagon planlaması, sistemli iş takibi, depolama hizmetleri, stok yerleştirme ve çıkarma, envanter yönetimi ve soğuk depo gibi bölümleri barındıracak olan Lojistik Merkezi;

> Geniş hinterland ağıyla daha da büyüyecek. Asya ile Avrupa arasında ve Orta Asya (CIS) ülkeleri arasında ticaret köprüsü olacak,

> Lojistik rotalarla çok sayıda endüstriyel bölgeler arasında bağlantı kuracak,

> Tek pencere sistemiyle zaman ve maliyet avantajı sağlayıp, yüklerin toplanması ve dağıtımı süreçlerini kolaylaştıracak,

> Depolamadan ambalajlamaya kadar tüm taşımacılık süreçleri için tek noktadan destek sağlayacak,

> Birleşik taşımacılık çözümleri geliştirecek ve depolama masraflarında tasarruf sağlayacak,

> Türkiye’nin Asya ve Avrupa’ya yakın ve jeostratejik açıdan avantajlı konumunu en iyi şekilde kullanacak,

> Railport Projesiyle; Çin – Türkiye transit süresi 30 günden 15 güne inecek. Yarıya inen taşıma süresiyle, zamandan ve maliyetlerden tasarruf edilecek.

> Ulusal demiryolları ağıyla entegrasyon sayesinde ülke çapında erişim kolaylığı sağlayacak.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.