İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Doha Havalimanı Genişleme Projesi TAV’a Emanet

Katar’ın başkenti Doha’da bulunan Hamad Havalimanı’nın genişleme projesinin inşaat işlerini, aralarında ülkemizden TAV İnşaat’ın da bulunduğu konsorsiyum kazandı. Konsorsiyumda TAV İnşaat’ın yanı sıra MIDMAC ve Taisei Corporation JV şirketleri yer alıyor.
MIDMAC Katar, Taisei ise Japonya merkezli firmalar. Söz konusu genişleme projesinin başlangıç tarihi olarak 28 Kasım 2019 kabul edildi. 906 gün sürmesi planlanan iş, 22 Mayıs 2022 tarihinde bitirilecek.

Hatırlanacağı üzere, bu önemli projeye teklif veren konsorsiyumlarda Kalyon, İçtaş, Cengiz, Limak gibi çok sayıda Türk firma da yer alıyordu.
Türk firmaların yanı sıra Fransa, Almanya, Çin, Japonya ve Güney Kore gibi ülkelerden diğer bazı büyük müteahhitlerin de Doha Havalimanı genişleme projesine ilgi gösterdiği biliniyordu.

Genişleme projesinin tamamlanması ile birlikte Doha Havalimanı’nın terminal kapasitesi yıllık 60 milyon yolcu seviyesine çıkacak.
2022 yılında Katar’da düzenlenecek FIFA Dünya Kupası açısından büyük önem taşıyan genişleme projesi, Faz A ve Faz B olmak üzere iki bölüme ayrılacak.
Faz A kapsamında terminalin D ve E kolları arasına yeni bir merkezî bina yapılarak, bu iki bölüm birbirlerine bağlanacak.
Ayrıca, yeni bir aktarmalı yolcu bölgesi yapılarak uçuşlar arası bağlantı süresi kısaltılacak ve yolcu konforu artırılacak.
İş bununla da kalmayacak; transfer yolcuların bagajlarının uçaklar arasındaki aktarım sürecini hızlandırmak ve aksaklıkları en aza indirmek için ayrı bir bina (Remote Transfer Baggage Facility) inşa edilecek.
Doha Havalimanı’ndaki aktarmalı yolcu oranının %70’leri bulduğu düşünüldüğünde, bunun son derece yerinde bir karar olduğu söylenebilir.
2020 yılının ilk aylarında başlayıp 2022 sonuna kadar tamamlanması hedeflenen çalışmalar sonucunda terminalin yolcu kapasitesi 28 milyondan, 53 milyona yükselecek.
2022 yılından sonra ise Faz B çalışmaları başlayacak. Bu çerçevede D ve E kollarının uçları uzatılıp, uçak park pozisyonlarının sayısı artırılarak kapasite 60 milyona çıkarılacak.
Genişleme projesi, Doha Hamad Havalimanı’na 11.720 m² büyüklüğünde yeni perakende satış ve yiyecek-içecek alanı da kazandıracak.
Bunlara ilave olarak, 10.000 m² büyüklüğünde bir tropik bahçe ve 268 m²’lik havuz, genişleme projesinin adeta süsü niteliğini taşıyacak.
“Al Mourjan” adı verilen ve tropik bahçeye yukarıdan bakan, 9.000 m²’lik bir özel yolcu salonu da planlamalara dahil.
Projeyi bir basın toplantısı ile duyuran Qatar Airways CEO’su Akbar Al Baker’in, Singapur Havalimanı’nda bu yılın Nisan ayında hizmete giren Jewel projesinin kendilerinden çalındığını söylemesi, biraz şaşırtıcı oldu.
Gelgelelim, Jewel aslında, Singapur Changi Havalimanı’nın içinde yer almıyor.
Doha Havalimanı’nda yapılması planlanan tropik bahçe ise tüm yolcuların ulaşabileceği bir biçimde terminalin içine konumlandırılmış.

Doha Havalimanı – Tropik Bahçe
Öte yandan, yeni bir kargo terminali inşa edilerek, havalimanının kargo işleme kapasitesi yıllık 3,2 milyon tona yükseltilecek.
85.000 m² oturma alanı ve 323.000 m² kullanım alanına sahip olacak yeni terminalin, 2023 yılında tamamlanması hedefleniyor.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.